Hvad gør man nu?
Fra : Monty

Dato : 26-03-03 16:54

Jeg har fundet ud af at meget af min fars slægt stammer fra Sønderjylland og
det vil sige at en del af dem er født i Flensburg. Hvad gør man så? Kan man
være heldige at det også ligger i Åbenrå eller skal man til at kigge i tyske
kirkebøger eller findes der et tysk arkiv hvor det hele er samlet eller
hvordan ser det ud?

Dennis

Fra : Varla

Dato : 26-03-03 17:28

"Monty" skrev d. 26-03-03 16:54 dette indlæg :
> [...]
tyske
> kirkebøger eller findes der et tysk arkiv hvor det hele er samlet

Der ligger en del fra de op mod grænsen stødende (nu tyske) kommuner,
men jeg kan ikke huske om Flensborg er med.

Hvis du har et par navne og eventuelt supplerende oplysninger, så vil
jeg kikke efter oplysninger næste gang jeg kommer forbi Landsarkivet.

mvh. /Ejvind
ejvind@varla.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : LisBJensen

Dato : 26-03-03 17:52

> [...]
tyske
> kirkebøger eller findes der et tysk arkiv hvor det hele er samlet

Hej dennis:
Prøv disse link
Schleswig købstad - Folketælling 1803 -->
http://www.geocities.com/schleswig1803a/dis.html

eller http://www.dis-danmark.dk/scan/scan.html

Det kunne være der var noget der kunne være interessant.

Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 26-03-03 18:21

On Wed, 26 Mar 2003 16:52:04 GMT, "LisBJensen"
<LisBJensen.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>
>eller http://www.dis-danmark.dk/scan/scan.html
>
>Det kunne være der var noget der kunne være interessant.

Nej, det er som der står Schleswig Købstad, hvor der i sagens natur
ikke findes noget om Flensburg.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 26-03-03 21:11

"Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tyske
> kirkebøger eller findes der et tysk arkiv hvor det hele er samlet eller

Landsarkivet i Aabenraa har en del kirkebøger fra det tidligere Sydtønder
amt og fra Hanved op til 1920. Flensburg har de ikke - endnu. I løbet af
året får de hele Nordtyskland på mikrokort, men indtil da må du til
Stadarchiv i Flensburg. Der har de kirkebøgerne for Flensburg og omegn i
kopi til fri afbenyttelse på læsesalen.

Svend Aage