t.A.t.U - kønsrolledebat og pornoficering
Fra : *Steen*

Dato : 26-03-03 14:03

Daw!

Jeg læste lige nedenstående artikel om de selviscenesatte lolitadukker i
poptøzedukkegruppen "t.A.t.U" og deres (påståede) aktive sexliv med hinanden:

http://www.bt.dk/Tema.pl?aid=133255&fid=100201358

Så tænkte jeg lige tanken, at hvor kunne det da være fedt hvis der opstod et
lige så provokerende mandligt modstykke til t.A.t.U, altså et boyband der
udskejede sig sexuelt på samme måde og ligeledes proklamere deres
homosexualitet/biseksualitet.

Men så er det jeg tænker at sådan et boyband nok hurtigt ville blive mødt med
afsky og forkastelse, for hovedet lagt på blokken, så ER (sådan opfatter jeg
det ihvertfald) mandlig biseksualitet stadig et ret tabubelagt emne, mens den
kvindelige biseksualitet er langt mere bredt accepteret - f.eks når jeg er i
byen ser jeg da tit piger flirte med hinanden, danse forførende tæt og endda
kysse med hinanden af og til - derimod opfatter jeg at det næsten eller slet
ikke er accepteret for fyre at opføre sig på den måde over for hinanden
(hverken blandt fyre eller piger).

Så tænker jeg på hvad grundene til dette syn kan være; umiddelbart gætter jeg
på at det hænger sammen med en stærk pornoficering af samfundet - unge
teenagere af i dag bliver overhældt med porno produceret af - og FOR mænd -
100% hetereoseksuelle mænd altså (det er den form for porno der dominerer
pornomarkedet generelt, vil jeg skyde på). Ligesom mange kvinder/piger
sikkert tænder på tanken om at blive vartet op af flere mænd/fyre på en gang,
er der uden tvivl mindst lige så mange mænd/fyre der tænder på tanken om at
have flere kvinder/piger omkring sig, men da pornomarkedet er markant
mandsdomineret, er det manden (den heteroseksuelle mand) der får det sidste
ord og bliver meningsdannende.

For at underbygge min påstand om, at der er tale om en pornoficering vil jeg
nævne intimbarbering; Jeg har på fornemmelsen at der er sket en markant
holdningsændring hertil indenfor de sidste 10 år - for nogen tid siden havde
jeg kontakt med en ung pige (jævnaldrende med t.A.t.U tøserne, der er 17 og
18), hun synes hår for neden var "klamt" og sagde at hendes veninder mente
det samme og at de alle var enten helt glatbarberede eller også bare med en
lille stribe. Det er jo nøjagtig sådan en "frisure" dagens pornomodeller
render rundt med! Min tanke er, at de unge teenagepigers unge
kærestefyre/bollevenner har *forlangt* at de *skal* være intimbarberede, for
"sådan ser en kvinde jo ud" iflg. de piger fyrene har set på pornofilmene -
denne holdning er så gået hen og blevet meningsdannende specielt blandt
ungdommen. Dette har så bredt sig til den mere voksne befolkning som følge af
at det indirekte i høj grad er de unge der er trendsættere og sætter
dagsordenen for moden.

For at opsummere; min tese er altså at den udsvævende og fuldt ud accepterede
biseksualitet blandt kvinder og den samtidigt dybt tabubelagte mandlige
biseksualitet i den brede befolkning i bund og grund udspringer fra en
pornoficeret homofob mandschauvinisme.

PS: Min mening!:

Ang. intimbarbering ville nogen sikkert mistænke mig for at være hårfetist,
det er jeg dog ikke! Jeg går bare ikke så meget op i om kvinder/piger er
barberet for neden eller ej - jeg er MAND nok til at "spise maden", hvad
enten der er hår i den eller ej ;op Men når jeg forestiller mig et
pigeomklædningsrum med ovennævnte 17-18 årige piger hvor ALLE har enten helt
- eller næsten helt glatbarberede fisser så synes jeg det virker totalt
KEDELIGT - hvor er mangfoldigheden så henne? Svar: den er bukket under for en
kedelig ensrettethed ;-(

Ang. min holding til biseksualitet, ville nogen måske tænke at jeg er klar
biseksuel - det vil jeg dog ikke sige jeg er - f.eks. har jeg ikke været
sammen med en anden fyr. Jeg har dog, specielt i mine teenageår af og til
fantaseret om at være sammen med en anden fyr (hovedet lagt på blokken, vil
jeg gætte på at de fleste mænd har leget med den tanke - men det vil jeg nok
ikke få et svar på, netop da det nok er et tabubelagt emne *S* . Men nej,
min rynken på næsen mod den klare forskel i holdingen til biseksualitet
blandt kvinder og så blandt mænd, skyldes følgende; Her sidste gang jeg var i
byen lagde jeg mærke til hvor mange "træmænd" der efterhånden befinder sig i
byen - specielt på diskotekerne; mange fyre står bare og ser ud over
dansegulvet på pigerne der danser med hinanden, og tør ikke selv tage
initiativ til at byde pigerne op til dans. Min opservation er at denne
tendens er blevet mere og mere tydelig og stærkt voksende bare inden for de
seneste få år. Personligt tror jeg det bunder i at mange fyre er blevet
usikre på sig selv og står som det "svage" køn ift. den meget stærke og
utrerede kvindelige seksualitet, og det tror jeg mange fyre ikke har det godt
med, da det ikke længere er dem der har kontrollen - på den måde tror jeg der
er mange fyre der holder sig tilbage og kønsfordelingen på dansegulvet bliver
"skævvredet" (dette er specielt udtalt på diskoteker for de helt unge, er min
observation)- synd og skam, synes jeg!

Nå, I er velkommen til at kommentere, eller lade være, måske føler I ikke der
er så meget nyhedsværdi i det jeg har skrevet, men jeg havde bare lige noget
jeg måtte "af med"

hilsen Steen

Fra : Ally

Dato : 26-03-03 14:54

Hej Steen.

>Jeg læste lige nedenstående artikel om de selviscenesatte lolitadukker i
>poptøzedukkegruppen "t.A.t.U" og deres (påståede) aktive sexliv med hinanden:
>http://www.bt.dk/Tema.pl?aid=133255&fid=100201358

Lever BT i sin egen lille bobbel? De har flere gange indrømmet, at de
begge har mandlige kærester, så ovenstående virker nu lidt malplaceret
på BT's hjemmeside.

> [...]
>lige så provokerende mandligt modstykke til t.A.t.U, altså et boyband der
>udskejede sig sexuelt på samme måde og ligeledes proklamere deres

Interessant tanke, men jeg tror ikke, gruppen ville blive særligt
populær. Boybands største fanskare er blandt teenagepiger, og jeg
tvivler stærkt på at de vil være ligeså vilde og skrigende, hvis
bandet stod og snavede i hinanden.

> [...]
>ikke er accepteret for fyre at opføre sig på den måde over for hinanden

Det er vist stadig meget "uacceptabelt" for en mand at være biseksuel,
mens det jo er højeste "mode" at være biseksuel blandt piger. En mand
får jo julelys i øjnene, hvis en pige fortæller, at hun også kan li'
at gøre det med piger. Men hvis en mand siger, at han også kan li' at
gøre det med mænd, så trækker pigerne (og andre mænd for den sags
skyld) sig jo afskrækket tilbage.

> [...]
>100% hetereoseksuelle mænd altså (det er den form for porno der dominerer
>pornomarkedet generelt, vil jeg skyde på).

Noget af grunden ligger måske deri, men jeg tror selv, det hænger mere
sammen med kønsroller. Piger/kvinder er traditionelt tættere sammen
end mænd. De kan gå op ad Strøget med hinanden under armen, uden andre
folk mistænker dem for at være kærester. Hvis 2 mænd gjorde det, ville
det være en helt anden snak. Kvinder har en helt anden og mere tæt
omgangsform med hinanden end mænd har.

> [...]
>det er jeg dog ikke! Jeg går bare ikke så meget op i om kvinder/piger er
>barberet for neden eller ej - jeg er MAND nok til at "spise maden", hvad

Jeg må tilstå, at jeg tænder ikke specielt på en mis med masser af
hår! Hår i munden er VILDT irriterende, så jeg må melde mig under
fanerne og indrømme, at jeg tænder mest på en barberet mis

> [...]
>jeg gætte på at de fleste mænd har leget med den tanke - men det vil jeg nok
>ikke få et svar på, netop da det nok er et tabubelagt emne *S* .

Jo da, jeg er ikke bange for at svare dig Jeg havde nogle
SM-fantasier da jeg var en 13-14 år, hvori der indgik et par (altså en
mand og en dame). Jeg har sidenhen været sammen med et par, og har
også prøvet at være alene sammen med en fyr. Jeg har bare konkluderet,
at jeg ikke er biseksuel, da jeg tænder totalt af på mænd, MEN at jeg
godt kan være sammen med et par, da det er frækt at være sammen med en
kvinde om en mand. Lidt svært at forklare

> [...]
>"skævvredet" (dette er specielt udtalt på diskoteker for de helt unge, er min

Jeg er enig med dig, bl.a. fordi jeg faktisk betragter kvinder som det
stærke køn. Måske har jeg et lidt unaturligt forhold til kønsroller og
lign. (dem, der kender mig, sidder sikkert og nikker *G*), men jeg
sætter det kvindelige køn op på en piedestal. For mig er det
kvindelige køn noget guddommeligt, og kvinder guddommelige. En kvinde
kan få en mand til at gøre hvadsomhelst, hvis manden er tiltrukket af
hende. På en måde er vi mænd meget primitive i vores reaktionsmønster
overfor kvinder, fordi det er SÅ svært for en mand ikke at tænke med
hovede nr. 2

Pigerne på diskotekerne, og måske i særlig udpræget grad på
datingtjenester på nettet, kan vælge og vrage blandt mændene. Det er
mændenes "job" at tage initiativet, og den skæve fordeling af
mænd/kvinder gør, at kvinderne stort set kan pege ud, hvem der er
interessante, og derefter kassere resten. Jeg prøvede engang at lave
en profil på dating.dk som pige. Jeg satte et billede af en ukendt
pige, jeg havde fundet på nettet, ind på profilen, og skrev jordens
mest uinteressante tekst under profilteksten. Der gik nøjagtigt 2
minutter før jeg fik første svar, og efter 20 minutter havde jeg 30
svar, alle fra fyre, der syntes, jeg "lød til at være sød, og gerne
vil lære dig at kende". På trods af, at jeg altså kun havde én linie
tekst. Efter en dag kunne jeg ikke overskue indbakken mere, og jeg
slettede derefter profilen. Sammenhold det med, at jeg selv har haft
en profil på dating.dk igennem flere år, og har gjort mig ekstremt
meget umage med at skrive profilen, og har kun fået ét uopfordret svar
fra en pige. Det viser, efter min mening, ganske tydeligt
rollefordelingen.

Så ja, MIN konklusion er klart, at det er pigerne, der bestemmer, både
på diskotekerne og diverse andre steder.

>Nå, I er velkommen til at kommentere, eller lade være, måske føler I ikke der
>er så meget nyhedsværdi i det jeg har skrevet, men jeg havde bare lige noget
>jeg måtte "af med"

Smadder godt indlæg

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : H3nrik V!

Dato : 26-03-03 15:45

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message

> Lever BT i sin egen lille bobbel? De har flere gange indrømmet, at de
> begge har mandlige kærester, så ovenstående virker nu lidt malplaceret
> på BT's hjemmeside.

Tjah... Det er jo nok et spørgsmål om at "hype" T.A.T.U. - det er
udmeldinger fra dem selv, og formentlig deres management - simpelthen for at
fastholde interessen omkring dem, for EkstraBladet har tilsyneladende fået
samme historie:

Fra : H3nrik V!

Dato : 26-03-03 15:45

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message

> for at fastholde interessen omkring dem, for EkstraBladet har
> tilsyneladende fået samme historie:

Og så linket - prøver ctrl-v i stedetfor ctrl-s, OK?

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=198348

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : *Steen*

Dato : 26-03-03 21:17

> [...]

> Lever BT i sin egen lille bobbel? De har flere gange indrømmet, at de
> begge har mandlige kærester, så ovenstående virker nu lidt malplaceret

Tjah... det med at de også selv har mandlige kærester har jeg også læst før,
men ALT omkring t.A.t.U er vist så meget mega-reklame og selvpromoverende
løgnhistorier, at det er svært at finde ud af hvad sandheden er ifb. med dem
(hvis der da er nogen sandhed

[klip]

> [...]
> at gøre det med piger. Men hvis en mand siger, at han også kan li' at
> gøre det med mænd, så trækker pigerne (og andre mænd for den sags

Nemlig, det er også min tanke. Dog er jeg stødt på nogle *få* piger som
(direkte adspurgt fra undertegnede) synes det kunne være fedt/cool hvis man
så fyre flirte uskyldigt med hinanden i byen. Dog har jeg kun fået den
melding fra de piger på tomandshånd, jeg tror ikke de ville indrømme det
samme overfor deres veninder. Det er kun en gisning herfra.

[klip]

> [...]
> folk mistænker dem for at være kærester. Hvis 2 mænd gjorde det, ville
> det være en helt anden snak. Kvinder har en helt anden og mere tæt

Det har du nok meget ret i langt hen ad vejen (ang. ovenstående jeg skrev,
så vil "uskyldig flirt mellem fyre" nok aldrig virke nær så uskyldigt som når
piger flirter uskyldigt). Det har nok altid været sådan at piger/kvinder er
tættere sammen end fyre/mænd, men alligevel synes jeg at have lagt mærke til
at der hen over den seneste årrække er sket en holdningsændring/et tabu-
nedbrud af at piger er sammen med hinanden. Før i tiden kunne man som fyr
tænke "de 2 piger der går der ned af strøget gør det nok sammen" uden på
noget somhelst tidspunkt at få svar om det. Min fornemmelse er så at der
indenfor de sidste par år er "gået mode" i at piger gerne må være sammen med
hinanden seksuelt og de skjuler det ikke nær så meget som de tidligere har
gjort.

> Jeg må tilstå, at jeg tænder ikke specielt på en mis med masser af
> hår! Hår i munden er VILDT irriterende, så jeg må melde mig under
> fanerne og indrømme, at jeg tænder mest på en barberet mis

Fair nok, hver sin "smag" Jeg mener bare, at som mand er jeg meget
visuelt orienteret og kan godt lide / bliver tændt af, at der er "noget at
kigge på" og for mig virker en helt glatbarberet mis ikke særlig personligt
og for mig giver det indtryk af kedelig ensartethed. Jeg læste på et
tidspunkt én der skrev (husker ikke kilden), at kvindens kusse kan betragtes
som en blomst og hvis den blev barberet virkede den kedelig og død, det er
nok sådan jeg har det med det for det meste - men alligevel, *nogen gange*
kan jeg godt blive tændt af at se på en glatbarberet mis, men for mig betyder
det en del om det passer til pigen/kvindens personlighed og udseende iøvrigt.

> [...]
> godt kan være sammen med et par, da det er frækt at være sammen med en
> kvinde om en mand. Lidt svært at forklare

Jeg forstår

[klip]

> [...]
> svar, alle fra fyre, der syntes, jeg "lød til at være sød, og gerne
> vil lære dig at kende". På trods af, at jeg altså kun havde én linie

Haha, samme nummer også prøvet en enkelt gang for nogle måneder siden på
Dating.dk - jeg havde ikke engang billede på, og havde kun skrevet en enkelt
særdeles uinteressant linie - men *alligevel* var der efter kort tid mange
mænd "som synes at kunne se mange ligheder mellem dem selv og "mig" " *gg* Du
har vist ret - mange mænd tænker med hovede nummer 2 *S*

> [...]
>
> Så ja, MIN konklusion er klart, at det er pigerne, der bestemmer, både
> på diskotekerne og diverse andre steder.

Det tror jeg du har ret i, min fornemmelse er dog at tendensen til at det
foregår på pigernes/kvindernes præmisser (for det meste) er blevet klart
stærkere de seneste år, men det er kun min fornemmelse, kan godt være jeg
tager fejl!

[klip]

> Smadder godt indlæg

Takker da!

hilsen steen

Fra : Michael Jørgensen \(~

Dato : 12-04-03 14:19

"*Steen*" <Stoney_D@NOSPAMofir.dk> wrote in message
[klip]

> [...]
> stærkere de seneste år, men det er kun min fornemmelse, kan godt være jeg

Er konklusionen så ikke, at dating og scor *ikke* er et optimalt sted, hvis
man er single mand? Jeg mener, hvor mange mænd (her på dss) har haft en god
oplevelse ved dating.dk eller scor.dk?

-Michael.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 12-04-03 15:30

>Er konklusionen så ikke, at dating og scor *ikke* er et optimalt sted, hvis
>man er single mand? Jeg mener, hvor mange mænd (her på dss) har haft en god
>oplevelse ved dating.dk eller scor.dk?

Jeg har haft 1 stk der varede 2½ måned :-/
Flemming Jacobsen

Fra : Heidi

Dato : 12-04-03 16:02

Michael Jørgensen (Sæt 'M' foran') wrote:

> Er konklusionen så ikke, at dating og scor *ikke* er et optimalt
> sted, hvis man er single mand? Jeg mener, hvor mange mænd (her på
> dss) har haft en god oplevelse ved dating.dk eller scor.dk?

Nu er jeg ikke en mand, men jeg regner da med at min
kæreste synes han havde en god oplevelse ved at møde mig
gennem dating.dk - eftersom jeg lige er flyttet ind hos ham

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Henning

Dato : 13-04-03 03:18

Heidi wrote:

> Nu er jeg ikke en mand, men jeg regner da med at min
> kæreste synes han havde en god oplevelse ved at møde mig
> gennem dating.dk - eftersom jeg lige er flyttet ind hos ham

Og hvem tog så kontakten og hvilke nummer i rækken af kvinder
var du, før han fandt een der faldt for hans specielle charme og
personlighed?

MVH
Henning

Fra : Heidi

Dato : 13-04-03 07:57

Henning wrote:

> Og hvem tog så kontakten og hvilke nummer i rækken af kvinder
> var du, før han fandt een der faldt for hans specielle charme og
> personlighed?

Han skrev til mig, men ganske vist på et tidspunkt hvor jeg
kun søgte venner, da jeg lige var kommet ud af et længere
forhold.
Jeg ved ikke helt hvor mange han havde skrevet sammen
med, men han havde i hvert fald været på en date, hvor
hun vist nok var interesseret i mere, men det var han ikke.
Da vi mødtes, var det udelukkende med udgangspunkt
i venskab, og derfor uden forventninger til noget som
helst (i hvert fald fra min side) - og så sagde det bare
bang!
Men det har nok også været pga. måden det skete, at
det lykkedes...

Fra : Henning

Dato : 13-04-03 15:46

Heidi wrote:

> Men det har nok også været pga. måden det skete, at
> det lykkedes...

Det tror jeg på
Ingen af jer var desperate efter at starte noget op på daværende
tidspunkt og sikkert derfor faldt i for hinanden, fordi i
var jer selv og afslappede, tillykke med hinanden

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 12-04-03 16:28

"Michael Jørgensen \(Sæt 'M' foran'\)" <Joergen@SoftHome.net> wrote in
SNIP
> Er konklusionen så ikke, at dating og scor *ikke* er et optimalt sted,
> hvis man er single mand? Jeg mener, hvor mange mænd (her på dss) har
> haft en god oplevelse ved dating.dk eller scor.dk?

Jeg fandt min bedste ven derinde og har da fået sex 2 gange.. ud af skal vi
siage 100 breve til 100 forskellige.. så umuligt er det ikke men det er nok
ikke reglen at man finder hvad man søger på de ntekontakt steder, medmindre
man er kvinde...??

Tomas

Fra : Nielsen

Dato : 12-04-03 16:38

On Sat, 12 Apr 2003 15:19:18 +0200, "Michael Jørgensen \(Sæt 'M'
> [...]

>man er single mand? Jeg mener, hvor mange mænd (her på dss) har haft en god

For mit vedkommende var dating.dk det optimale sted: Jeg var derinde i
4-5 måneder, skrev med en del mennesker, mødte/datede 5 personer, og
med den sidste sagde det "BANG". Vi har nu kendt hinanden i 9 måneder,
og hendes navn står på min dør

Men ingen tvivl om, at dating.dk er hårdt arbejde, og at der er opture
og nedture derinde, men sålænge man er ærlig overfor andre - og ikke
mindst sig selv - er det ganske hyggeligt.

/Nielsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 12-04-03 16:52

On Sat, 12 Apr 2003 17:38:07 +0200, Nielsen <nielsen@kardemommeby.com>
wrote:

> [...]
>og nedture derinde, men sålænge man er ærlig overfor andre - og ikke
>mindst sig selv - er det ganske hyggeligt.

Tja jeg har været derinde i lidt over 3 år efterhånden og har kun
oplevet bagsiden af medaljen. Det forventes åbenbart at det er os mænd
der skal tage kontakten. Og hvis vi endelig gør det så bliver vi bare
ignoreret. i de 3+år jeg har været der inde er der en kvinde der har
taget kontakt til mig og ikke omvendt. Og dette på trods af at jeg er
ærlig.
Flemming Jacobsen

Fra : Anita

Dato : 12-04-03 17:59

"Thunderbird[7100]" skrev

> [...]
> ignoreret. i de 3+år jeg har været der inde er der en kvinde der har
> taget kontakt til mig og ikke omvendt. Og dette på trods af at jeg er

Da jeg var single hang jeg også ud på dating i et stykke tid. Jeg skrev
sørme til mange fyre uden at få tilbagemeldinger. Jeg mødtes med en enkelt,
og han blev skidesur og fornærmet da jeg meddelte at jeg ikke var
interesseret i noget yderligere.

Så det er ikke kun kvinderne, der opfører sig lidt mystisk.

Venligst Anita

Fra : Henning

Dato : 13-04-03 03:28

Thunderbird[7100] wrote:

> [...]
> ignoreret. i de 3+år jeg har været der inde er der en kvinde der har
> taget kontakt til mig og ikke omvendt. Og dette på trods af at jeg er

Som ikke aktiv søgende, har jeg da skrevet til flere profiler og fået
svar, men vel nok fordi jeg skrev at jeg ikke var interesseret i dem *G*

Men jeg har da også fundet flere kvinder, som jeg i kortere eller
længere perioder, dyrkede fantasi-sex med, hvilket da er skide
sjovt, især når en af dem f. eks. fortalte at hun afprøvede en af
"vores" fantasier med sin mand/kæreste *GGG*

Ingen tvivl om, hvis jeg var enlig, ville dyrke den form for
cyber-sex

Men at få et forhold af denne vej irl, vil jeg nok anse for
ret changseløst, da de fleste af de der svarede mig, levede
i faste forhold i forvejen og brugte det som krydderi og
afrodicia middel i deres sexliv

MVH
Henning

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 26-03-03 15:18

[Snip en del]

> [...]
>KEDELIGT - hvor er mangfoldigheden så henne? Svar: den er bukket under for en

Jeg har aldrig på noget punkt forlangt at mine kærester skulle glat
barberer sig. Jeg er rimeligt ligeglad med om min kærester eller kvinder
generelt vil glatbarberer sig. Jeg har ikke noget imod at der er lidt
hår nord for fissen, dog tænder jeg af på overbehårede fisser. Men jeg
vil da ærligt indrømme at jeg foretrækker, glatbarberede eller trimmede
fisser

Min tidligere kæreste trimmede da ofte hendes fisse. Hun fjernede lige
hårene omrking bikinilien og så en lille bitte smule mere. At hun så i
forvejen ikke havde de vilde "anlæg" for voldsom kønsbehåring bundede ud
i at hun altid havde sådan en sød lille dusk jeg nød at ligge og nusse,
meget til hendes nydelse og så kom den aldrig i vejen når at der skulle
spises

> [...]
>"skævvredet" (dette er specielt udtalt på diskoteker for de helt unge, er min

Kan jeg kun følge dig i. Jeg synes ærligt set at jeg er en ringe danser
og hvis jeg endelig går i byen så ender jeg som regel bare med at sidde
oppe i baren og hælder drinks indenbords. Så derfor holder jeg som regel
væk fra byen af. Så regel når at jeg går i byen med folk proklamerer jeg
som regel at jeg bare holder mig ædru og kører folk hjem. jeg føler
nemlig lidt at det eneste der sker når at man går i byen er at man
drikker og så bliver man dum og hører på men synes selv at man er enorm
morsom.
Flemming Jacobsen

Fra : *Steen*

Dato : 26-03-03 21:25

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in

[klip en del]

> [...]
> nemlig lidt at det eneste der sker når at man går i byen er at man
> drikker og så bliver man dum og hører på men synes selv at man er enorm

Det synes jeg ærligt talt er temmelig sørgeligt! Sådan som du tænker tror
jeg desværre der er mange fyre der er begyndt at tænke; de synes selv de
er en ringe danser og får mindreværdskomplekser ift. pigerne der danser
ude på dansegulvet og istedet bæller de så øl oppe i baren, hvilket bliver
kedeligt i længden, hvorfor det også bliver kedelig i længden at gå i
byen. Det synes jeg er synd og skam! Se dog at komme ud på dansegulvet -
om der så skal et par øl, en stiv whiskey eller nogle dybe inhaleringer af
smøger til for at samle mod er ligegyldigt...jeg ved mange piger jeg har
talt med SAVNER at der kommer flere fyre ud på dansegulvet! Der er jo
ingen der siger du skal være verdensmester i at danse, desuden kan man jo
kun blive bedre ved "learning by doing"

venlig hilsen Steen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 26-03-03 22:57

On 26 Mar 2003 20:25:18 GMT, "*Steen*" <Stoney_D@NOSPAMofir.dk> wrote:

> [...]
>talt med SAVNER at der kommer flere fyre ud på dansegulvet! Der er jo
>ingen der siger du skal være verdensmester i at danse, desuden kan man jo

Problemet er at jeg kan "ikke" blive så beruset at jeg har modet til
det. Det er forsøgt og resulterede i 7 timers blackout . Og at
priserne i byen så også er ved at være rimelig ublu gør ikke det hele
meget bedre. Og det med ryge må jeg nok melde pas med, har ikke lyst til
at skulle betale mit kørekort tilbage (Jeg er en af de heldige der har
fået det sponseret mod ikke at ryge).

Men joh jeg kan godt se problematikken, en af grundene til at jeg også
holder mig væk er på grund af det evindelige kødmarked som diskotekerne
er blevet til. Det er kun de "kønne" og populære der får nogen med hjem
mens at vi andre bare må se på på sidelinien .
Flemming Jacobsen

Fra : Anita

Dato : 27-03-03 12:19

"Thunderbird[7100]" skrev

> Problemet er at jeg kan "ikke" blive så beruset at jeg har modet til
> det. Det er forsøgt og resulterede i 7 timers blackout .

Ak, det lyder ikke for smart. Lad hellere være med det.

> Og at
> priserne i byen så også er ved at være rimelig ublu gør ikke det hele
> meget bedre.

Ja, det er ikke SU-venlige priser!

> Og det med ryge må jeg nok melde pas med, har ikke lyst til
> at skulle betale mit kørekort tilbage (Jeg er en af de heldige der har
> fået det sponseret mod ikke at ryge).

Jeg har aldrig røget og har selv betalt hver en krone af mit kørekort.

> [...]
> er blevet til. Det er kun de "kønne" og populære der får nogen med hjem
> mens at vi andre bare må se på på sidelinien .

(Jeg er klar over at jeg nok får hug for alt dette, men det må jeg så tage
med

Altså... hvem siger de "kønne og populære piger" er noget værd? Måske du
kigger efter det forkerte. Der er masser af piger, der ikke gider danse
natten lang, men hellere er til en sludder over en drink. Jeg er i hvert
fald selv en af dem. Men 99% af fyrene får jo aldrig øje på hende der ikke
danser, for de har travl med at glo på hende den barmfagre, letpåklædte der
svinger hofterne på dansegulvet. (Ja, jeg er stereotyp nu, jeg ved det
godt). Det er også fint nok, men så skal I fyre bare ikke bagefter jamre
over, at I ikke fandt en sød pige - for I gjorde ikke forsøget. I stirrede
jer blind på det forkerte.

Og ja, pigen kunne jo tage initiativet - men det gør man bare ikke, når den
fyr man synes ser sød ud, sidder og falder i svime over førnævnte kvinde.

Jeg ved ikke om det giver mening, men det er sådan jeg har oplevet mange af
byturene i Aalborgs natteliv.

Venligst Anita

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 13:08

> [...]
>over, at I ikke fandt en sød pige - for I gjorde ikke forsøget. I stirrede

Kan godt give dig ret i dine antagelser. Men når jeg endelig får taget
mig sammen og går i byen sidder jeg ikke kun og holder øje med
dansegulvet. Plejer at lure rundt i hele lokalet .

Men hvem sagde at jeg ville have de "kønne og populære piger" . Jeg af
person plejer at vælge det indre før at det ydre får noget af sige. Jeg
vil hellere have en tøz(undskyld udtrykket), der siger mig noget ret
mentalt end en der er "åh så smuk" men så tilgengæld ikke siger mig en
skid.

>Og ja, pigen kunne jo tage initiativet - men det gør man bare ikke, når den
>fyr man synes ser sød ud, sidder og falder i svime over førnævnte kvinde.

Det er jo også kun den rigtige måde at gøre det på. Hvorfor skulle du da
også gå over til en fyr der ikke er "interesseret" i lige dig.

>Jeg ved ikke om det giver mening, men det er sådan jeg har oplevet mange af
>byturene i Aalborgs natteliv.

Det giver skam fint mening, og jeg tror faktisk også at det er sådanne i
de fleste andre danske byer med et natteliv.
Flemming Jacobsen

Fra : *Steen*

Dato : 27-03-03 12:56

> [...]
> er blevet til. Det er kun de "kønne" og populære der får nogen med hjem
> mens at vi andre bare må se på på sidelinien .

Jeg har et forslag: hvad med at være med til at vende denne kedelige trend??
Der er jo ingen der siger at du skal gå efter supermodel-wannabe pigerne ude
på dansegulvet! Jeg er sikker på at der sidder mindst lige så mange
almindelige piger og putter sig af samme grund fordi de ikke kan leve op til
deres medsøstre (som sikkert bruger al deres tid på deres udseende), jeg er
sikker på at mange af "de almindelige piger" HELLERE end gerne vil indviteres
ud på dansegulvet! Så jeg synes du skal byde dem op, så vi kan få lidt
mangfoldighed på dansegulvet!!

venlige hilsener fra Steen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 13:28

On 27 Mar 2003 11:56:17 GMT, "*Steen*" <Stoney_D@NOSPAMofir.dk> wrote:

> [...]
>ud på dansegulvet! Så jeg synes du skal byde dem op, så vi kan få lidt

Nemt at sige til personen uden nogen som helst rytmisk sans
Flemming Jacobsen

Fra : Anita

Dato : 27-03-03 13:59

"Thunderbird[7100]" skrev

> Nemt at sige til personen uden nogen som helst rytmisk sans

Netop! Og pigen uden rytmisk sans gider ikke inviteres på dansegulvet - jeg
gør i hvert fald ikke

/Anita, som da har overvejet noget danseskole, da hun er træt af den
manglende rytmiske sans.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 13:57

On Thu, 27 Mar 2003 13:58:33 +0100, "Anita" <anita@*slet*stofanet.dk>
wrote:

>"Thunderbird[7100]" skrev

>Netop! Og pigen uden rytmisk sans gider ikke inviteres på dansegulvet - jeg
>gør i hvert fald ikke

Så kan man da altid snakke lidt istedet for
Flemming Jacobsen

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 04-04-03 03:51

In article <oir58v0c34utpqrqc3vch2v82j41s27ga1@4ax.com>,
Thunderbird[7100] wrote:

> Nemt at sige til personen uden nogen som helst rytmisk sans

Og? - skal du bruge den til noget? :)

Nu tænker jeg mere på steder som feks. Rosie McGees .. Altså, når jeg
går i byen (hvilket er sjældent, indrømmet) så ser jeg mest fyre der
,hvis det går vildt for sig, står og svinger lidt med armene .. ganske
uinteressandt.

Jeg havde selv lidt et problem for nogle år siden (lidt hænger da ved
endnu) med at jeg syntes det var .. flovt? - at hoppe ud på dansegulvet,
nok et udslag af en mangel på selvtillid eller hvad ved jeg - det kom
jeg så over ved, jeps - det bedste og nemmeste råd i hele verden følger
;), at gøre det.

Idag kan jeg stadig ikke `danse', men jeg syntes det er forbandet
morsomt at stå og give den som travolta eller hvad har vi af andre store
danse moves :)

--
Daniel Villfrance Pedersen
Nøgenhed til folket!

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 04-04-03 11:04

On Fri, 04 Apr 2003 02:50:33 GMT, "Daniel V. Pedersen"
<daniel@spam-melade.rtfm.dk> wrote:

> [...]
>nok et udslag af en mangel på selvtillid eller hvad ved jeg - det kom
>jeg så over ved, jeps - det bedste og nemmeste råd i hele verden følger

Det kan jeg så desværre bare ikke uanset hvad . Og så kan jeg drikke
alt det jeg vil og det ændrer ikke på det faktum.
Flemming Jacobsen

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 22:58

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:g2mq8vcrouir5g8lpa5gcf3fcmsa0kls1a@4ax.com...

Hej Flemming.

> Det kan jeg så desværre bare ikke uanset hvad . Og så kan jeg drikke
> alt det jeg vil og det ændrer ikke på det faktum.

Hvorfor fortæller du dig selv, at du ikke kan?

Selv mennesker i kørestol kan danse (og med en
kvinde på skødet *S*).

Du vælger at lade være, du kan vælge at gøre det,
hvis du vil.

Ja, det kan være svært at gøre noget, som man føler
sig dårlig til, man kan frygte fiasko og ydmygelse og
pinagtigheden... men det fantastiske ved at kaste
sig ud i det man "ikke kan" - er at sande, at det
ka' man godt.

Jeg er højdeskræk, så jeg kan ikke tage rulletrappen
i metroen - - - det passer ikke!

Jeg er højdeskræk, men jeg tager bare rulletrappen
alligevel og er skide-bange (men jeg elsker mig selv
helt vildt, hver gang jeg gør det - kan ligefrem finde
på at tage metroen, hvor det kunne være smartere/
hurtigere at tage bussen - hvis jeg har tiden .

mange hilsner
nusle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 29-03-03 15:49

[*Steen* | 26 Mar 2003 13:03:15 GMT]

Faktisk en interessant "ting" du har skrevet hér :)

> [...]
>lige så provokerende mandligt modstykke til t.A.t.U, altså et boyband der
>udskejede sig sexuelt på samme måde og ligeledes proklamere deres

Jeps, det ville være rigtigt fedt.

Og udover at der selvfølgelig være en masse bøsser og biseksuelle fyre i
mange aldre der ville synes at det vra en fremragende idé, viller der
også være en masse piger/kvinder der kunne tændes af synet.

Der ER piger/kvinder der tænder på at se fyre i kærligt- og seksuel
"action" - på samme måde som nogle mænd kan tænde på det samme med 2
piger. Jeg troede engang at det var ufatteligt FÅ piger der tændte på
at se 2 fyre sammen, men efter at have mødt en del af disse piger, må
jeg revurdere min opfattelse :)

> [...]
>afsky og forkastelse, for hovedet lagt på blokken, så ER (sådan opfatter jeg
>det ihvertfald) mandlig biseksualitet stadig et ret tabubelagt emne,

Enig, enig, enig (i hele afsnittet).

>Så tænker jeg på hvad grundene til dette syn kan være; umiddelbart gætter jeg
>på at det hænger sammen med en stærk pornoficering af samfundet

Det er svært at sige, jeg ved det ikke - men kig 100 år tilbage i tiden
hvor porno kun fandtses i 1% eller 1‰ af den mængde der fines nu - synet
er ikke blevet værre end dengang?

> [...]
>jeg gætte på at de fleste mænd har leget med den tanke - men det vil jeg nok
>ikke få et svar på, netop da det nok er et tabubelagt emne *S*

Hehe, men du får sikkert svar alligevel.

Jeg tror dog at fantasier i teenage årene har begrænset indflydelse på
hvordan den voksne seksualitet kommer til at udfolde sig.

Sagt på en anden måde: Blandt drengene i min klasse i folkseskolen, samt
parallelklasserne, tror jeg at det lykkedes mig at "lave noget" med ca.
70% af dem jeg prøvede at lokke, men i dag er der ikke flere bøsser dér
end blandt alle andre...

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-04-03 01:04

*Steen* wrote:
> Daw!

Haw

> Jeg læste lige nedenstående artikel om de selviscenesatte lolitadukker i
> poptøzedukkegruppen "t.A.t.U" og deres (påståede) aktive sexliv med hinanden:

Jeg læste for nogle uger siden, på CNNs tekst-TV, at "tatu" eller
"t.a.t.u." (ikke sikker på hvilken af dem) er russisk slang for
lesbiske, eller et lesbisk forhold.

Der er med andre ord lagt *voldsomt* op til at der skal fantaseres om
pigesex, uanset om der så reelt *sker* mere end kys på scenen.

> [...]
> lige så provokerende mandligt modstykke til t.A.t.U, altså et boyband der
> udskejede sig sexuelt på samme måde og ligeledes proklamere deres

De ville ikke sælge en skid. Nåja, jeg ved ikke hvor mange bøsser der
er til Jon og boybands (bemærk at jeg ikke udtaler mig om hvorvidt jeg
tror nogle af disse er andet en heteroseksuelle - jeg er agnostisk på
det område), men jeg har svært ved at forestille mig, at det er nok
til at der kan sælges ret mange skiver.

> Men så er det jeg tænker at sådan et boyband nok hurtigt ville blive mødt med
> afsky og forkastelse, for hovedet lagt på blokken, så ER (sådan opfatter jeg

Jeps.

> det ihvertfald) mandlig biseksualitet stadig et ret tabubelagt emne, mens den
> kvindelige biseksualitet er langt mere bredt accepteret - f.eks når jeg er i

Det er fordi, at vi rent instinktivt først opfatter det som sex, når
der er en tissemand involveret.

> [...]
> ikke er accepteret for fyre at opføre sig på den måde over for hinanden

Jeg tror overvurderer pigernes ubehag ved mandlig homoseksuel
aktivitet. Der er sikkert en del som synes det er klamt, men ikke så
mange som der er mænd, der har den holdning.

> Så tænker jeg på hvad grundene til dette syn kan være; umiddelbart gætter jeg
> på at det hænger sammen med en stærk pornoficering af samfundet - unge

Ja, det er den forklaring du kan forestille dig, fordi den passer med
hvad du har lært i skolen.

> [...]
> have flere kvinder/piger omkring sig, men da pornomarkedet er markant
> mandsdomineret, er det manden (den heteroseksuelle mand) der får det sidste

Hvorfor er pornomarkedet mandsdomineret? Pigerne kan da købe så meget
porno som de har lyst til. MEN DE GØR DET IKKE!   Du har et *stort*
forkaringsproblem.

Desuden er porno- *branchen* ikke en skid mandsdomineret. Selv om det
er de mandlige pornostjerner der udfører alt det faglærrte arbejde
(dvs. leverer jern), så tjener pigerne langt mere. Lønforskellen er
grotesk, den ville få selv KAD til at gå i protestmarch, hvis det var
omvendt. Endelig er der mange af pigerne i pornobranchen, som helst
vil nøjes med pigesex. Det er lettere, der er mindre risiko for
kønssygdomme, og det er nemmere at have en mandlig kæreste (han bliver
jo ikke jaloux). Så hvis der var penge i at lave pigesexporno, så
ville de nøjes med det. Men det er der ikke. Porno med pikke sælger bedst.

> [...]
> denne holdning er så gået hen og blevet meningsdannende specielt blandt

Og du kan slet ikke forestille dig, at der eventuelt kunne være en
helt anden og meget anderledes årsag til dette?

De engelsktalende har et godt ordsprog: "To a man with a hammer,
everything looks like a nail". Prøv at købe noget mere forskelligt
værktøj, så kan du komme meget længere.

> [...]
> biseksualitet blandt kvinder og den samtidigt dybt tabubelagte mandlige
> biseksualitet i den brede befolkning i bund og grund udspringer fra en

Homofobi er, indiskutabelt, et vidt udbredt fænomen. Så vidt udbredt,
faktisk, at man bør undre sig over hvad den dybere årsag er.

Pornoficeringen er jeg dybt uenig i. Homofobi levede skam i bedste
velgående både blandt vores før-kristne forfærdre og i den kristne
middelalder. Det er faktisk kun ganske få, afvigende samfund, hvor
homoseksuel adfærd (altså blandt mænd - mig bekendt har der *ingen*
bevidsthed været om homoseksuel adfærd blandt piger, før for ganske
nylig) var accepteret. Og muligvis var det, blandt oldtidens grækerne,
kun noget som overklassen praktiserede, mens middelklassen var lige så
homofobisk som i de fleste andre kulturer.

Mandschauvanisme giver heller ingen mening. Mandschauvanisme er
jonetop, at vi mænd har ret til at gøre hvad vi vil, bolle hvem vi
vil, uden at spørge om hun (eller han) har lyst, gøre andre til slaver
(altså på gammeldaws maner, uden at spørge pænt først) og så videre.
Homofobi er det stik modsatte, idet det jo forsøger at indskrænke
mænds udfoldelsesmuligheder.

> PS: Min mening!:
>
> Ang. intimbarbering ville nogen sikkert mistænke mig for at være hårfetist,

Det er jeg ellers. Røv-langt hår er lækkert, især hvis det er blondinehår.

> [...]
> KEDELIGT - hvor er mangfoldigheden så henne? Svar: den er bukket under for en

Og du kan ikke forestille dig, at der er en helt anden type årsag til
at pigerne barberer sig her og dér?

> Ang. min holding til biseksualitet, ville nogen måske tænke at jeg er klar
> biseksuel - det vil jeg dog ikke sige jeg er - f.eks. har jeg ikke været

Jeg tænker det ikke, men jeg kan godt forstå din frygt. Det er meget
besværligt at være mand, hvis man opfattes som biseksuel eller
homoseksuel, og de fleste er *meget* hurtige til at drage konklusioner
og meget *lidt* tilbøjelige til at flytte sig i når de ser ting der
taler imod de allerede dragne konklusioner. (Gælder i øvrigt mange
ting, ikke kun gæt om mænds seksuelle orientering)

> [...]
> ikke få et svar på, netop da det nok er et tabubelagt emne *S* . Men nej,

Helt korrekt.

> [...]
> seneste få år. Personligt tror jeg det bunder i at mange fyre er blevet

Det er sikkert rigtigt nok.

> usikre på sig selv og står som det "svage" køn ift. den meget stærke og

Klart.

> [...]
> er mange fyre der holder sig tilbage og kønsfordelingen på dansegulvet bliver

Hvis det så bare kun var på dansegulvet...

> [...]
> er så meget nyhedsværdi i det jeg har skrevet, men jeg havde bare lige noget

Der er lidt af hvert ovenfor.

--
Peter Knutsen