Oscar - Godt gået DR2!
Fra : Per

Dato : 26-03-03 09:20

Jeg vil gerne lige rose DR2 for den glimrende Oscar transmission. De første
fem minutter var jeg lige ved at gå amok da de ævlede ind over
transmissionen, men så holdte de ellers deres mund resten af tiden og sådan
skal det da bare være. Kanon. Det jeg dog ikke forstår er hvorfor de ikke
udnytter muligheden for sende to-sprogs? Jeg huske for mange år siden da der
blev sendt en præsident indvielse på TV. Der blev det sendt sådan så man
selv kunne slå den danske kommentator fra og til.

Fra : Thïngmand

Dato : 26-03-03 09:31

> [...]
> blev sendt en præsident indvielse på TV. Der blev det sendt sådan så man
> selv kunne slå den danske kommentator fra og til.

Øhh, hvordan det?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Erik

Dato : 26-03-03 10:16

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
> der
>
> Øhh, hvordan det?

Opsplitning af stereosignalet. Det er en normal metode i Tyskland til at
sende originallyd på en kanal og eftersynkronisering på den anden. Man kan
så cykle rundt mellem kanalerne (L, R, L+R) med en knap på fjernsynet (den
hedder 'sound' på mit gamle B&O). Jeg ved dog ikke, om det understøttes at
det Nicam-system, vi anvender i Danmark? Jeg har selv aldrig hørt eller set
det brugt på dansk tv.

/Erik

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 26-03-03 10:29

"Erik" <xx@xx.dk> wrote in message
> [...]
> det Nicam-system, vi anvender i Danmark? Jeg har selv aldrig hørt eller

Jeg mener, at det hedder A2-stereo og er et specielt format. Men jeg skulle
mene, at de fleste tv'er understøtter den, eftersom de fleste tv'er bliver
lavet til et større marked end det danske. Til gengæld har jeg lidt det
indtryk, at tyskerne er ved at være gået væk fra den.

/Nikolaj

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-03-03 10:44

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> escribió

> Til gengæld har jeg lidt det
> indtryk, at tyskerne er ved at være gået væk fra den.

Hernede i Spanien bruges det ofte og jeg har endnu til gode at se et
stereoTV der ikke kan klare opsplittelse af stereosignalet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Don G.

Dato : 26-03-03 19:16

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev...
> Hernede i Spanien bruges det ofte og jeg har endnu til gode at
> se et stereoTV der ikke kan klare opsplittelse af stereosignalet.

Jeg ved at Eurosport har brugt det en overgang (ved ikke om de stadig gør
det). Meget praktisk, så man kunne slippe for deres intetvidende
universalkommentatorer med skingre stemmer
Dengang jeg havde mulighed for at se det, var det på et almindeligt TV fra
sidst i 80'erne, så teknikken bør være i alle fjernsyn på markedet i dag.

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : JH

Dato : 26-03-03 10:16

Per wrote:
> [...]
> for mange år siden da der blev sendt en præsident indvielse på TV.
> Der blev det sendt sådan så man selv kunne slå den danske kommentator

Ikke helt enig.
1) De viste intet om den Oscar til bedste kortfilm.
2) De viste intet af Michael Moore's tale.

Vh JH

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 26-03-03 11:23

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Ikke helt enig.
> 1) De viste intet om den Oscar til bedste kortfilm.
> 2) De viste intet af Michael Moore's tale.

Er det mon sammendraget, du tænker på? Dette er lavet i USA, hvor
kortfilmskategorien blot betragetes som fyld (den er jo kun interessant for
is, da der var danskere med) og hvor Michael Moores tale er politisk
sprælngfarlig.

Begge dele var naturligvis med i den direkte transmission - som jeg også
synes DR 2 klarede glimrende. Deres små samtaler i studiet var relevante,
interessante og kompetente. Bevares, de havde da lidt småproblemer med at
stille om, men lige præcis i år var det jo også ekstra svært (da ABC sendte
nyheder i nogle af pauserne).

Mvh Mikkel

Fra : JH

Dato : 26-03-03 11:50

Mikkel Knudsen wrote:

> [...]
> kortfilmskategorien blot betragetes som fyld (den er jo kun
> interessant for is, da der var danskere med) og hvor Michael Moores

Øhh - ja.
Det er rigtigt, at talen er "sprængfarlig", men kunstnere kan som regel
slippe afsted med den slags udtalelser, da højreorienterede normalt
ikke tager dem særlig alvorligt.
Jeg troede *sammendraget* var lavet af DR2,
og havde derfor forventet at se disse 2 indslag i deres fulde længde.

JH

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-03-03 12:36

Der var sq ikke meget godt ved det! vi skiftede til svenskerne da danmark
blev ved med at hoppe ind EFTER at folk på scenen var begyndt at sige noget.
Ikke skide smart efter min mening!

--
Jesper

Fra : Per

Dato : 26-03-03 15:08

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Der var sq ikke meget godt ved det! vi skiftede til svenskerne da danmark
> blev ved med at hoppe ind EFTER at folk på scenen var begyndt at sige
noget.
> Ikke skide smart efter min mening!

Well det er stadig bedre end det TV2 plejer at lave.