Orange Godt / Dårligt
Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 25-03-03 22:40

Hej

Jeg vil meget gerne have godt og dårligt om Orange.

Jeg overvejer at flytte alle telefoner i firmaet til dem.

Indtil videre har jeg faktisk kun godt, og når de i næste mdr. går på deres
eget net (DK) uden at roome på sonofon, må det jo være helt perfekt!!??

Jeg har endvidere fået et test-kort/telefon som har virker perfekt.

På forhånd tak

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Jimmy

Dato : 25-03-03 23:01

"Søren B Rasmussen" <sbr@privat.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg vil meget gerne have godt og dårligt om Orange.
>
> Jeg overvejer at flytte alle telefoner i firmaet til dem.

Hvad skulle fordelen være i forhold til Telmore?
Telmore vil givetvis være billigere og du kan nu administrere alle telefoner
på samme login.

> Indtil videre har jeg faktisk kun godt, og når de i næste mdr. går på
deres
> eget net (DK) uden at roome på sonofon, må det jo være helt perfekt!!??

Kunne man forestille sig indkøringsvanskeligheder?
Var der ikke noget med at de engang tilbød ADSL?

Jeg har haft Orange mobil, og det var simpelthen for dyrt.

Jeg vil anbefale Telmore.
Hvis du vil læse forskellige personers udtalelser af Telmore kan du læse en
tråd i dk.forbruger der hedder noget med "CBB".

Mvh
Jimmy

Fra : JMo.

Dato : 25-03-03 23:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote in

> Hvad skulle fordelen være i forhold til Telmore?
> Telmore vil givetvis være billigere og du kan nu administrere alle
> telefoner på samme login.

Det er nu langt fra sikkert at Telmore er billigere når der er tale om
flere telefoner der flyttes samlet...

Fra : Georg

Dato : 25-03-03 23:31

Orange er for dyrt i forhold til Telmore?? Det må bero på en misforståelse.
Det kommer an på hvad man ringer til. Ringer man meget til mobiltelefoner,
er orange blandt de billigste, hvis ikke de absolut billigste. Med modus 5,
koster det 1,2 Kr pr minut, ingen abonnementsafgift eller de sædvanlige 25
øre i opkalds og opkaldsforsøgsafgift man bliver flået for af de øvrige
selskaber. Oranges Dækning er faktisk mindst ligeså god som Sonofons, dog
ikke så god som TDC`s. Men hvorfor flytte det hele til et selskab der måske
ikke er i Danmark om et år? Prøv hellere Sonofon eller Telmore.

Fra : Tony

Dato : 26-03-03 09:35

> [...]
> øre i opkalds og opkaldsforsøgsafgift man bliver flået for af de øvrige

og hos telmore koster det 1,10 kr/minut. Og jo der er opkalds og
opkaldsforsøgsafgift .

Tony

Fra : John K

Dato : 26-03-03 12:44

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Oranges Dækning er faktisk mindst ligeså god som Sonofons, dog
> ikke så god som TDC`s.

Via roaming måske - men det er jo ikke særlig interessant i det her
tilfælde.

> Men hvorfor flytte det hele til et selskab der måske
> ikke er i Danmark om et år?

Mvh

John K

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-03-03 17:23

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in

> Oranges Dækning er faktisk mindst ligeså god som Sonofons,

Måske fordi Orange bruger Sonofon når de ikke selv kan dække ? :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-03-03 07:10

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft Orange mobil, og det var simpelthen for dyrt.

Orange har faktisk et "hemmeligt abonnement" (Orange Traditionel) der koster 30
kr/måned i abonnementsafgift. Samtalepriserne er mandag-fredag kl. 08-18 1,75
kr/minut til alle danske net. I tiden 18-08 samt lørdag, søn- og helligdage hele
døgnet er samtalepriserne til fastnet og andre Orange mobiltelefoner 45 øre/min
og 1,75 kr/minut til fremmede net.

Hvis man ringer meget om aftenen og i weekenden til fastnet og andre Orange
abonnenter er Orange Traditionel faktisk et godt alternativ til Telmore.
Desværre koster det kr. 175,- at oprette abonnementet.

Se mere om abonnementet her:
http://orangeprivat.dk/mobil/orangemodus/priser/traditionel/

Hvis nogen vil oprette abonnementet hos en orange-forhandler, så anbefaler jeg
at tage et print af ovenstående side med, da mange forhandlere benægter
eksistensen af Orange Traditionel.

> Jeg vil anbefale Telmore.
> Hvis du vil læse forskellige personers udtalelser af Telmore kan du læse en
> tråd i dk.forbruger der hedder noget med "CBB".

Telmore er bare godt. Det anbefaler jeg til alle der spørger mig til råds, men
Orange Traditionel KAN også være det bedste for nogle.

Claus

Fra : Johnny Damkjær Rasmu~

Dato : 26-03-03 21:31

> [...]
helligdage hele
> døgnet er samtalepriserne til fastnet og andre Orange mobiltelefoner 45

- lader til at Søren er ude efter en erhvervsaftale og så kan priserne
hurtig være en helt anden snak...

http://orangeerhverv.dk/produkter/mobiltelefoni/fairtalk/priserindland/

http://orangeerhverv.dk/produkter/mobiltelefoni/mobilaftale/priserindland/

/Johnny

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 25-03-03 23:37

Orange er shit, har haft dem siden de kom til DK.Har sagt det op og mit
nummer er flyttet til sonofon, 2 måneder efter får jeg stadig regninger fra
dem.De kigger tilbage om man har betalt til tiden og hvis det bare er en dag
over sender de en rykkere når man vil væk fra dem.

Fra : Kim Olsen

Dato : 26-03-03 20:35

Har selv Orange mono. Det er godt nok billigt.

Vi havde lidt betænkeligheder ved at skrotte fastnettelefonen, men det har
været en succes.

Orange dækker 100 % - jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været ovre og
rooame på Sonofons net.
Også i udlandet finder de billige samarbejdspartnere.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-03 23:20

Kim Olsen wrote:

> Har selv Orange mono. Det er godt nok billigt.

Hvordan bruger du abonnementet?

Som jeg har set Mono, så kan det vist kun betale sig, hvis man fører
mange lange samtaler til fastnettelefoner.
Samtaler til fremmede net og SMS er ret dyrt, hvis jeg husker ret.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-03 23:25

"Søren B Rasmussen" wrote:

> Hej
>
> Jeg vil meget gerne have godt og dårligt om Orange.
>
> Jeg overvejer at flytte alle telefoner i firmaet til dem.

Jeg ville nu hellere tænke over abonnementerne.

Hvilke abonnements-produkter tænker du på? overvej deres
Modus-abonnementerne, når I ringer meget internt.

> Indtil videre har jeg faktisk kun godt, og når de i næste mdr. går på deres
> eget net (DK) uden at roome på sonofon, må det jo være helt perfekt!!??

Gør det ikke det allerede?
Jeg har det sidste års tid kunne snakke fra deres net i både Thy og
Sønderjylland, hvor de tidligere lejede sig ind hos Sonofon.

> Jeg har endvidere fået et test-kort/telefon som har virker perfekt.

Jeg er fuldt ud tilfreds med deres privat-afdeling.
Der var lidt problemer med noget regning værk, men det viste sig, at de
ikke selv vidste, hvad jeg skulle betale for hvad og hvornår. SAmt at de
rodede sig ud noget med, at jeg skulle afmelde og tilmelde PBS.
Det var noget værre noget.
Men dækning, servicecenter, telefonsvarer mv. virker som det skal.

En af mine kammerater har en erhvervsaftale med dem og har haft siden de
hed Mobilix. Han er fuldt ud tilfreds.