Cdér med god lydkvalitet
Fra : Simon Vognsen

Dato : 25-03-03 22:19

Hej

I kender vel godt det med at man har nogle favorit cder man hører fordi
de er indspillet i en rigtig god kvalitet.

Mine favoritter er f.eks:

Clapton - unplugged
Cardigans - Gran Tourismo
Rollin Stones - Stripped
Van Morrison - Back on Top
Crash Test Dummies - God shuffled his feed
Lars HUG - From a happy boy

Hvad med Jer?
Det ville da være fedt med lidt inspiration til det næste cd køb!

mvh Simon

Fra : Øistein Wind

Dato : 25-03-03 23:37

"Simon Vognsen" <simon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lars HUG - From a happy boy
>
> Hvad med Jer?
> Det ville da være fedt med lidt inspiration til det næste cd køb!

Dave Matthews band - listener supported....

Fra : simon

Dato : 25-03-03 23:48

> [...]
> Lars HUG - From a happy boy
>
> Hvad med Jer?
> Det ville da være fedt med lidt inspiration til det næste cd køb!

Buckethead - Electric Tears

/simon

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-03-03 23:52

"Simon Vognsen" <simon@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> I kender vel godt det med at man har nogle favorit cder man hører fordi
> de er indspillet i en rigtig god kvalitet.

Cassandra Wilsons Travelling Miles (http://shor.ter.dk/146505024) har
fantastisk lyd og er nok den bedst lydende cd i min samling. Desværre er den
også den ringeste af hendes plader af dem jeg har (hørt). Men god lyd kan nu
også være noget svært noget at definere. Det kan ihvertfald dække over både
en velproduceret plade (subjektivt) og høj opløsning (objektivt).

/Nikolaj

Fra : Don G.

Dato : 26-03-03 00:26

"Simon Vognsen" <simon@mail1.stofanet.dk> skrev...
> I kender vel godt det med at man har nogle favorit cder
> man hører fordi de er indspillet i en rigtig god kvalitet.

Med fare for at få høvl, vil jeg forslå en DVD!

Eagles: Hell Freezes Over (DTS-udgaven)
http://us.imdb.com/Details?0123815
eller
http://www.axelmusic.dk/productDetails/8713053000782

Hvis man har et godt anlæg der understøtter DTS signalet fra denne skive, så
vil man virkelig få en suveræn oplevelse. Personligt har jeg et par gange
sneget mig ned i HiFi-klubbens minibiograf for at høre den på et
_ordentligt_ anlæg

Nåja - for at råde bod på min DVD-anbefaling, så kan jeg da lige anbefale et
par klassikere:

Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder
Pink Floyd - Pulse
Pink Floyd - Division Bell
Pink Floyd - Momentary Lapse of Reason

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-03-03 11:18

Don G. skrev:
> Nåja - for at råde bod på min DVD-anbefaling, så kan jeg
> [...]

Du nævnte ikke sidste århundredes 'fedeste' PF-klassiker:

Pink Floyd - Dark Side Of The Moon

Er det fordi den er mindst lige så 'fed' i lyden på "Pulse"?
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- som ikke har 'Pulse' endnu.

Fra : Don G.

Dato : 26-03-03 17:58

"Herluf Holdt, 3140" <herluf@worldonline.dk> skrev...
> Du nævnte ikke sidste århundredes 'fedeste' PF-klassiker:
> Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
> Er det fordi den er mindst lige så 'fed' i lyden på "Pulse"?

Altså - ja - det var nok bare fordi den ikke lige lå øverst i bevidstheden,
for det er dæleme også en god skive med masser af fed lyd. Men Pulse og DSoT
er nogle sublime skiver der virkelig viser at man kan lave nogle ekstremt
fede koncertoptagelser - og så er de iøvrigt velegnede til en tur rundt i
mange gode skæringer fra PF's materiale

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-03-03 16:12

"Don G." <news@don-gSLET-DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> vil man virkelig få en suveræn oplevelse. Personligt har jeg et par gange
> sneget mig ned i HiFi-klubbens minibiograf for at høre den på et

Det er jeg ikke enig i. Jeg synes nu engang ikke at en instrumenterne hører
hjemme i baghøjttalerne. Surround skal bruges til at lave rum/fylde i musik.
Det andet giver en underlig "imponatoreffekt" som i mine øjne ikke hører
hjemme i musik. Koncerten er optaget fra publikums synspunkt. Ergo skal det
også lyde sådan. I stereo lyder den til gengæld kanongodt.

Jeg kan anbefale

Sting - All This Time http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=7480

Sting - Brand New Day Tour http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=4853

Begge er koncertdvd'er.

- Martin

Fra : Don G.

Dato : 26-03-03 18:10

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev...
> [...]
> fra publikums synspunkt. Ergo skal det også lyde sådan.
> I stereo lyder den til gengæld kanongodt.

Du er selvfølgelig i din gode ret til at mene at alt musik skal være i
stereo, men jeg vil liiige knytte en kommentar.
Jeg synes det er ret spændende at man føler man sidder midt i bandet og
idéen med at man som lytter kan skille instrumenterne ud i et
tredimensionelt lydbillede synes jeg er rigtig fedt. Personligt kan jeg høre
mange små detaljer som som jeg synes forsvinder i normalt stereo, idet det
er nemmere at fokusere på et enkelt instrument.
Men hey - jeg vil bare opfordre folk til at selv smutte ned i jeres lokale
HiFi-klub og prøve det af i deres lytterum - ganske gratis oplevelse
Retfærdigvis vil jeg lige sige at musik i DTS-format kun vinder når man
sætter sig ned for at _lytte_. Hvis man "bare" hører musik mens fletter
peddirør eller andet, så er det forstyrrende at dele lydbilledet ud på den
måde.

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-03-03 20:08

> [...]
> peddirør eller andet, så er det forstyrrende at dele lydbilledet ud på den

Jeg siger ikke at musik _skal_ være i stereo, men at surround i mine øjne
skal udnyttes til at skabe rum/fylde. Men hvis nu kameraet stod midt på
scenen ville det være okay at dele instrumenterne ud på baghøjttalerne. Det
jeg mener er at lyden skal skabe en fornemmelse af at man står på kameraets
plads.

En løsning ville være at slukke fjernsynet... :)

- Martin

Fra : [DK]Stegtflæsk

Dato : 26-03-03 08:53

John Fogerty har lavet et album kaldet "Premonition", og det er simpelthen
fantastisk. Det er egentlig et live-album, men med en sublim lyd.
Prøv det, prøv det...

Mikey

Fra : Carsten Døj

Dato : 26-03-03 08:55

> [...]
> Lars HUG - From a happy boy
>
> Hvad med Jer?
> Det ville da være fedt med lidt inspiration til det næste cd køb!

Tracy Chapman - Tracy Chapman
Maxwell - Embrya
David Grey - Whitw Ladder
Chris Rea - Auberge
Johnny Cash - American IV
Cæcilie Norby - First Conversation
Diana Krall - Live in Paris
AAron Nevile - To make me who I am
Nils Lofgren - Acoustic Live
Joni Mitchel - Travelogue
Norah Jones - Come away with me
Leonard Cohen - Ten Songs
Sting - All this time

Vh Carsten

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-03-03 10:03

Simon Vognsen wrote:
> Hej
>
> I kender vel godt det med at man har nogle favorit cder man hører
> fordi de er indspillet i en rigtig god kvalitet.

Jeg synes de nye remasterede Steely Dan CD'ere lyder vanvittig godt.
Og så har jeg moret mig over at deres lydmand gik fra at være "Nuclear
Engineer" til "Sound Engineer".....Freaks.

-Sune

Fra : rockbottom

Dato : 26-03-03 12:15

Peter Gabriel - Secret World Live
Miles Davis - We want Miles

De 2 bedste live indspilninger jeg nogensinde har hørt.

Fra : Aggemam Manden

Dato : 26-03-03 12:27

> [...]
> Lars HUG - From a happy boy
>
> Hvad med Jer?
> Det ville da være fedt med lidt inspiration til det næste cd køb!

Mine favoritter i den kategori er nok:
Dave Matthews Band - Before these crowded streets
Toto - Mindfields

-
Aggemam

Fra : Peter Theglev

Dato : 26-03-03 14:41

Aggemam Manden wrote:
> [...]
>

> Mine favoritter i den kategori er nok:
> Dave Matthews Band - Before these crowded streets

Alt med Dire Straits
Scritti Politti - Provision

Peter

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 29-03-03 00:27

Aggemam skrev:

> Mine favoritter i den kategori er nok:
> Dave Matthews Band - Before these crowded streets
> Toto - Mindfields
>

> -
> Aggemam
>

> Jeg har næsten alle gamle ToTo, hvordan er den nye i forhold til? - er de
ved at komme lidt "back to roots"?

Benny B

Fra : John K

Dato : 26-03-03 16:08

> [...]
> Lars HUG - From a happy boy
>
> Hvad med Jer?
> Det ville da være fedt med lidt inspiration til det næste cd køb!

Generelt syntes jeg at Dire Straits og Mark Knopfler har god lyd - og
iøvrigt også er fedt at lytte til.

Det meste musik i dag er total overkomprimeret (for eksempel Julie's CD
"Home") - det gør lytteoplevelsen noget flad.

Mvh

John K

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 29-03-03 00:33

Mine Favorit Cd'ere for tiden:

Keb' Mo' - Slow Down
Keb' Mo' - Just Like You
Terry Ewans - Missisippi Magic
Hans Theesink - Journey On (køb den! den bliver man aldrig træt af...)
Jennifer Warnes - The Well

Mine Favorit DVD'ere for tiden:

Roger Waters - In the Flesh (et must.. Ekstrem kvalitet både billede, DTS
og PCM)
John Fogerthy - Premonition (bedst i stereo)
Keb' Mo' - 54' street LIVE (super både i DTS+PCM)

mvh

Benny B