MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med jpeg preview i XP
Fra : Benny Dein

Dato : 25-03-03 18:03

Hej

Jeg er ude for af og til, at når jeg har importeret billeder fra min Canon
G3 via XP's guide for dette, så er der nogle af billederne, som ikke kan
vises.
Dvs. at XP billed fremviseren ikke kan indlæse billedet. Ligeledes vises der
heller ikke thumbnails for nogle af billederne i oversigten, dvs. i
Stifinder, hvor jeg viser store ikoner.

Er der nogen der kender til dette problem og ved hvad man kan gøre. Enten
ligger billedet i et sygt format på kameraet, hvad jeg da rigtignok ikke
håber, eller også smadrer XP jpeg'en når den indlæser fra kameraet.

Billederne som giver problemer kan heller ikke åbnes med PaintShopPro eller
også vises de heri i meget forvansket version.

Hjælp!

Mvh. Benny

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 18:18

> [...]
ikke
> håber, eller også smadrer XP jpeg'en når den indlæser fra kameraet.

Jeg tror det er XP der nosser i det, jeg oplever det også nogle gange,
typisk hvis det er en jpeg modsat hvis det er en jpg.

> Billederne som giver problemer kan heller ikke åbnes med PaintShopPro
eller
> også vises de heri i meget forvansket version.

Jeg vil foreslå at hente et andet program på nettet som er kompatibelt
med dit kamera, Microsoft har jo en tendens til at lave programmer der
aldrig går hele vejen så at sige

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Dein

Dato : 26-03-03 17:08

Tak for rådet. Jeg vil gå over til at bruge programmet, som kom med
kameraet.