HTML til text
Fra : Catz n Dogz

Dato : 25-03-03 17:14

Hej

Håber det er den rigtige gruppe at spørge i.

Jeg har et stort antal html filer, jeg gerne vil have lavet om til txt
filer.
Er der en nem måde man kan konvertere mange filer på een gang??

Man kan selvfølgelig copy/paste fra html dokumentet til et nyt txt dokument,
men det er en langsommelig affære.

På forhånd tak
/Catz

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-03-03 17:38

Catz n Dogz wrote:

> Jeg har et stort antal html filer, jeg gerne vil have lavet om til
> txt filer.
> Er der en nem måde man kan konvertere mange filer på een gang??

Prøv at hente Lynx (spørg Google). Den kan konvertere en HTML fil til
teks: punktopstilling markeres med * foran, overskrifter rykkes lidt
ind osv.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-03-03 09:33

Catz n Dogz wrote:
> [...]
> filer.
> Er der en nem måde man kan konvertere mange filer på een gang??

med PHP kan man åbne filerne (og man kunne lave en procedure som åbner
alle filer i et angivet bibliotek), fjerne alle tags eller erstatte
nogle med specifikke tegn og derefter fjerne alle tags, lave en ny fil
og gemme resultatet i, eller gemme i den åbnede fil.

Du kan lære det selv ved at spørge i php-gruppen
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>