Har Asus P4G8X SATA RAID onboard ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-03-03 17:07

Har den indbygget RAID SATA (0/1) eller ej ?
Jeg får modstridende oplysninger fra forskellige sites.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-03-03 17:12

On Tue, 25 Mar 2003 17:07:15 +0100, Dr.Ralph wrote:

> Har den indbygget RAID SATA (0/1) eller ej ?
> Jeg får modstridende oplysninger fra forskellige sites.

PS - jeg ved den har SATA - men har den også mulighed for SATA med RAID 1
onboard ?

Jeg kører nemlig med 2 harddiske i RAID 1 til backup af MP3 og fotos - og
jeg har ikke flere pci pladser til overs til et pci raid kort - derfor er
det vigtigt at der er ONBORD raid controller på mit bundkort - faktisk er
det et krav.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 25-03-03 17:33

Dr.Ralph wrote:
> On Tue, 25 Mar 2003 17:07:15 +0100, Dr.Ralph wrote:
>
> Jeg kører nemlig med 2 harddiske i RAID 1 til backup af MP3 og fotos
> - og jeg har ikke flere pci pladser til overs til et pci raid kort -

Så klap dog en ordetlig pizza ind i dit kabbinet
Mikkel

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-03-03 17:55

> Så klap dog en ordetlig pizza ind i dit kabbinet
> Mikkel

He...he

Har du fået dit monster system op at køre ?

Hvordan er dit bundkort - og hvor mange ledige PCI pladser var det, der var
?

Kan ikke huske om det var Tyan du købte eller ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 25-03-03 18:07

Dr.Ralph wrote:

> He...he
>
> Har du fået dit monster system op at køre ?
Ja, efter et hurtigt OS skifte(til XP) kører alt faktisk rigtigt fint.

> Hvordan er dit bundkort - og hvor mange ledige PCI pladser var det,
> der var ?
Se her:
http://www.tyan.com/products/html/thunderi7505.html
Da der er inbygget netkort/lydkort/firewire/usb/
dual SCSI320 så bruger jeg faktisk kun 1 pci slot.
Glæder mig til jeg får fat i en Pci-X raidcontroller.

Jeg har lagt et par billeder i dk.binær under navnet
Dual Hyperthreading XP fra d. 24.03 kl. 22.20.
Hvordan er det egentlig man laver et link
til nyhedsgruppeindlæg ?? (Madsen gør det altid)

Hilsen Mikkel

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-03-03 18:24

> [...]
> Dual Hyperthreading XP fra d. 24.03 kl. 22.20.
> Hvordan er det egentlig man laver et link
> til nyhedsgruppeindlæg ?? (Madsen gør det altid)

Hold da kæft Mikkel - det ser sgu' stadig for fedt ud det board.

Hvordan er lydkvaliteten af det onboard lydkort - plejer jo ikke at være
særlig godt, men Dolby 5.1 lyder jo af noget ?

Men jeg var ikke lige klar til at udskifte hele molevitten - men med
onboard scsi 320, lyd, GBit lan mm - så lyder dette kort til at være det
idelle - hvor pokker var det lige man kunne købe det - og er der ikke evt.
2 butikker, der sælger det, så man kan presse dem lidt i pris ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 25-03-03 18:49

Dr.Ralph wrote:
> [...]
> det idelle - hvor pokker var det lige man kunne købe det - og er der
> ikke evt. 2 butikker, der sælger det, så man kan presse dem lidt i
Du kan købe det her:
http://www.3ware.dk/catalog/product_info.php?cPath=40&products_id=97&o
sCsid=951a8b5d5bf10278d7f0e2c9e879e69f
Det tog kun 3 dage, så havde jeg det hele.
Altså bundkort, CPU'er, PSU og RAM.
Jeg prøvede først hos Midtdata, men de sagde der var store problemer
med RAM og Tyan.
Han ville hellere sælge noget ASUS så det blev ikke til noget.
Ærgerligt nok for de er noget billigere.
Men prøv dog igen, jeg siger dig det kører helt fint med alm. Kingston
Valueram.
Husk at du skal have en speciel strømforsyning; dit OS skal også
understøtte
4 CPU'er (W2k Server eller større, XP Prof. er dog det bedste).

Mikkel

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-03-03 19:04

> [...]
> understøtte
> 4 CPU'er (W2k Server eller større, XP Prof. er dog det bedste).

OK tak.

Men tror sgu' heller ikke mit ellers kæmpe tower fra chieftech kan rumme
dette bunkort i bredden - noget af det vil komme til at sidde bag ved drev
pladserne og så skal jeg ud og købe endnu større kabinet, plus ny psu, plus
2 xeon, plus kort - det løber let op i 12-15.000 kr.

Jeg kører i forvejen xp pro.
Jeg har behov for en psu der kan klare over 400 watt - hvad kan din klare ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 25-03-03 19:31

Dr.Ralph wrote:
> Jeg kører i forvejen xp pro.
> Jeg har behov for en psu der kan klare over 400 watt - hvad kan din
> klare ?
Jeg har den du kan finde på 3ware's hjemmeside, 460 watt.
Husk det skal være en EPS12V psu.
Der er henvisninger til compatible psu'er på både Tyan's,
Supermicro og Iwill's hjemmesider.

Mikkel

Fra : Janus Nielsen

Dato : 27-03-03 08:44

Jamen det er der!
Jeg har det bundkort... men sørg for at få det i "Deluxe" udgaven, ellers er
der nemlig ikke RAID på.

Mvh Janus