MS Windows
briani 27239
Afinstallering af Windows Messenger
Fra : Sune Borch

Dato : 25-03-03 16:54

Jeg vil gerne afinstallere Windows Messenger (under XP pro), og har
gjort dette under fjernelse af windowskomponenter, men alligevel
starter den op når jeg åbner outlook express.
Hvordan undgår jeg det?

Hilsen Sune

Fra : IcEmAn

Dato : 25-03-03 17:02

"Sune Borch" <sune-remove@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne afinstallere Windows Messenger (under XP pro), og har
> gjort dette under fjernelse af windowskomponenter, men alligevel
> starter den op når jeg åbner outlook express.
> Hvordan undgår jeg det?

Indstillinger --> funktioner -> generelt -> log automatisk på windows
messenger -> fjern flueben.

Det burde hjælpe.

Mvh
Kasper

Fra : Lars Arvø

Dato : 25-03-03 17:04

Hej Sune.
Kan du ikke sende mig din email adresse så skal jeg sende en lille fil til
dig der virker. Jeg har selv brugt den.
Mvh Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-03-03 17:05

Sune Borch wrote:
> Jeg vil gerne afinstallere Windows Messenger (under
> XP pro), og har gjort dette under fjernelse af windows-
> komponenter, men alligevel starter den op når jeg åbner
> outlook express. Hvordan undgår jeg det?

Prøv denne:
Start -> Kør ->
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Virker ovenstående ikke, så prøv følgende:
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm

eller:
http://www.druid628.com/techtips/windows/msmsgs/index.html

eller:
Hvis ikonet findes nede i hjørnet, så højreklik og vælg
afslut.

Start -> Kør -> msconfig -> Start -> Fjern flueben
udfor msnmsg.

Der er endnu flere måder hvis du søger lidt i gruppen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 25-03-03 17:23

On Tue, 25 Mar 2003 16:54:15 +0100, Sune Borch
<sune-remove@spamfilter.dk> wrote:

>Jeg vil gerne afinstallere Windows Messenger (under XP pro), og har
>gjort dette under fjernelse af windowskomponenter, men alligevel
>starter den op når jeg åbner outlook express.
>Hvordan undgår jeg det?

hehe den hurtige/brutale metode, omdøb/slet "messenger" mappen under
c:\programmer

Den "pæne" metode kan jeg ikke huske nu, måske en anden

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : olefabricius

Dato : 25-03-03 19:46

"Sune Borch" skrev d. 25-03-03 16:54 dette indlæg :
> [...]
> gjort dette under fjernelse af windowskomponenter, men alligevel
> starter den op når jeg åbner outlook express.

Hej Sune.

Gå i funktioner/indstillinger. Her fjernes fluebenet ud for de to
øverste punkter i afsnittet generelt. Afslut ved at trykke på OK. Så ser
man ikke mere til Messenger.

Med venlig hilsen

Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Kent

Dato : 26-03-03 17:19

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Gå i funktioner/indstillinger. Her fjernes fluebenet ud for de to
> øverste punkter i afsnittet generelt. Afslut ved at trykke på OK. Så ser

Nå - det hjælper altså ikke for mig. Messenger starter
stadigt op.

Vh
Kent

Fra : Edmund

Dato : 26-03-03 20:02

Kent wrote:
> "olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Nå - det hjælper altså ikke for mig. Messenger starter
> stadigt op.

Hvis det er i forbindelse med Outlook Express.
I Outlook Express funktioner / indstillinger
Fjern kryds i log automatisk på messenger

--
Mvh Edmund

Fra : Kent

Dato : 26-03-03 20:27

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er i forbindelse med Outlook Express.
> I Outlook Express funktioner / indstillinger
> Fjern kryds i log automatisk på messenger
>
> --
> Mvh Edmund

Ja, ja - det ved jeg godt - men det hjælper altså ikke en døjt!

Det er også lige meget nu, for problemet er vist nok løst.
Jeg har fået tilsendt en lille fil/program, der kan fjene
Messenger.

Vh
Kent

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 27-03-03 01:19

"> >

> [...]
>
> Det er også lige meget nu, for problemet er vist nok løst.
> Jeg har fået tilsendt en lille fil/program, der kan fjene

venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Poul Elgaard-Jørgens~

Dato : 27-03-03 08:48

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> wrote in message

> venligst
>
> Mogens Holm-Andersen

Jeg vil også meget gerne have det tilsendt.
I øvrigt ufatteligt, at det skal være så besværligt at fjerne et program,
man ikke ønsker skal køre.

Poul

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 08:48

Mogens Holm-Andersen wrote:
> Kunne du ikke sende det til os andre

Den er at finde på et af mine 2 links.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-03-03 14:49

http://216.239.51.100/search?q=cache:Sh4fFGoOtgUC:www.wintip.dk/xp/tips/fjern_prog.htm+sysoc%2Bmessenger&hl=da&ie=UTF-8

--
Henrik

Fra : Hagman

Dato : 27-03-03 11:43

Dette her klare det:
Sometimes removing or disabling Windows (or MSN) Messenger
causes OE to open slowly. This will shown by an entry in the
system error log: The server
{FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} did not register with
DCOM within the required timeout. To fix this, open Regedit
and navigate to this key:

HKEY_CLASSES_ROOT
CLSID
{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
InProcServer32

In the right-hand pane, double-click on the (Default) value
and delete whatever is entered there, leaving it blank.
Click OK. Now perform exactly the same step with the key
directly underneath, namely

HKEY_CLASSES_ROOT
CLSID
{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
LocalServer32

Once both (Default) values are empty, OE will open normally.