MS Windows
briani 27239
ixv-format
Fra : Ukendt

Dato : 25-03-03 16:50

Jeg har en fil, som angiveligt skulle være genereret fra en scanner.
Formatet er ixv.
Kender nogen af jer filformatet og har I et bud på, med hvilket program
denne filtype kan læses?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Leony

Dato : 25-03-03 18:14

Ifølge http://filext.com/ er det http://www.beyond2020.com/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-03 18:40

> Ifølge http://filext.com/ er det http://www.beyond2020.com/

Hm - jeg synes nu ikke der står noget brugbart på den side om det filformat.

Mvh
Anette

Fra : Leony

Dato : 25-03-03 19:30

> Hm - jeg synes nu ikke der står noget brugbart på den side om det
> filformat.

Det har du ret i, det er mig der er et skod, havde kigget på ivx i
stedet for.
På filextensionlisten figurerer ixv ikke nogen steder.
Umiddelbart giver det heller ikke nogle brugbare resultater ved en
søgning i Google.
Så jeg kan desværre ikke hjælpe.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-03 19:40

> Så jeg kan desværre ikke hjælpe.

Under alle omstændigheder: Tak fordi du forsøgte.

Mvh
Anette Linnea

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 26-03-03 08:59

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> wrote in message

> Under alle omstændigheder: Tak fordi du forsøgte.

Et skud langt ud i tågen, men prøv at give filen en anden extension - f.eks.
jpg, tif eller bmp og så prøv at åbne den... Nogle gange forsøger scanner
producenterne at snyde folk til at tro, at de kun kan bruge deres eget
format og dermed kun deres programmer...

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-03 18:33

> [...]
> producenterne at snyde folk til at tro, at de kun kan bruge deres eget
> format og dermed kun deres programmer...

Tak for forslaget. Jeg har faktisk forsøgt omdøbning til de fleste tænkelige
formater - desvæære med pauvert resultat)

Mvh
Anette Linnea

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 25-03-03 20:38

> [...]
scanner.
| Formatet er ixv.
| Kender nogen af jer filformatet og har I et bud på, med hvilket

Da den ikke findes på http://filext.com/, så tror jeg du får
svært ved at finde nogen der kender det format.

Lars

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 25-03-03 23:06

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> wrote:

> Jeg har en fil, som angiveligt skulle være genereret fra en scanner.
> Formatet er ixv.

Bare et meget langt skud ud i tågen, det er vel ikke sådan at tastaturet
har forskubbet sig een taste da filnavnet blev skrevet. Så kunne det jo
være en .ocb fil.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-03 09:45

> Bare et meget langt skud ud i tågen, det er vel ikke sådan at tastaturet
> har forskubbet sig een taste da filnavnet blev skrevet. Så kunne det jo
> [...]

Et sjovt og utraditionelt forslag. Men bestemt en mulighed.
Desværre har det ikke givet pote, så jeg har opgivet nu.

Mvh
Anette Linnea

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-03-03 16:07

Anette Linnea skrev:

--------------------- citat -------------------

Et sjovt og utraditionelt forslag. Men bestemt en mulighed.
Desværre har det ikke givet pote, så jeg har opgivet nu.
----------------------citat slut ---------------

En søgning på Google gav måske lidt af et svar.

-------------------- citat fra hjemmeside ---------------------

The IXV/VAXELN driver enables a user to perform I/O to

/from the IXV11/IXV1S-Modules. The driver is supplied

as a subroutine library that the user has to include in

the application software at compile and link time. The

user can build a bootable VAXELN system (using the

VAXELN Toolkit), which is booted on a target machine

in order to perform its task of a dedicated stand-alone

real-time application. This type of design implies that an

application calling the driver routines must run in Kernel

Mode. The design also prohibits accessing a given de-

vice from more than one job; however, gaining access

from different processes within the same job is possible,

provided the caller ensures there is no simultaneous ac-

cess to the same device. Furthermore, the job can be

used as a server enabling other jobs on the system to

access the IXV devices.

----------------citat slut---------------------------

Hans-Jørgen

Hjemmeside:

---------------------------- citat slut-------------------------------

Fra : Edmund

Dato : 26-03-03 16:27

Anette Linnea wrote:

> Et sjovt og utraditionelt forslag. Men bestemt en mulighed.
> Desværre har det ikke givet pote, så jeg har opgivet nu.

Hvis du mener det er et billed af en slags så prøv Irfan View
http://tdconline.tucows.com/
Den er ligeglad med efternavnet.
Så hvis ixv formater minder om en af de 50-75 formater som Irfan View
kan læse, er der måske en chance

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-03-03 18:11

On Wed, 26 Mar 2003 16:27:17 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Hvis du mener det er et billed af en slags så prøv Irfan View
>http://tdconline.tucows.com/
>Den er ligeglad med efternavnet.

Ja, bortset fra, at den er så venlig at oplyse det korrekte efternavn
og spørge, om den skal omdøbe. Genialt program!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Leo.E

Dato : 26-03-03 18:09

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> wrote in message news:<3e81688c$0$152$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Et sjovt og utraditionelt forslag. Men bestemt en mulighed.
> Desværre har det ikke givet pote, så jeg har opgivet nu.
>
> Mvh
> Anette Linnea
Hej
Hvis det skulle være det her:
wwwinfo.cern.ch/asdoc/shortwrupsdir/m434/top.html
Så er der næppe fra en scanner.
Hilsen: Leo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-03-03 19:33

Hej!

Anette Linnea wrote:

> Jeg har en fil, som angiveligt skulle være genereret fra en scanner.
> Formatet er ixv.

Jeg tror det er noget tekst-format af en art. Hvordan ser det ud hvis du åbner
filen med Notepad?

Se evt. her hvorfor jeg tror dette:

http://www.ruban.de/wwwboard/messages/1327.html

Håber du kan lidt tysk :)

PS: Iøvrigt, en anden gang så lad *være* med at crossposte. Det er ikke velset
og det genererer 3 gange så mange beskeder, som det ellers ville have gjort!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Suck, squeeze, bang, blow"