hjælp til html koder
Fra : tanya kaiser

Dato : 25-03-03 16:51

hej jeg har et problem med at lægge html ind på in hjemmeside.
jeg ved ikke hvordan jeg skal lægge dem ind(så de virker)
jeg ville også spørge om den html kode der gør at folk ikke kan
"stjæle" ting og billeder fra ens hjemmeside....

håber at få svar.....

mvh. tanya kaiser

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-03 17:32

tanya kaiser <tan_taz@hotmail.com> skrev :

>hej jeg har et problem med at lægge html ind på in hjemmeside.
>jeg ved ikke hvordan jeg skal lægge dem ind(så de virker)

Hvad er problemet?
Hvad gør du?
Hvad virker ikke?

>jeg ville også spørge om den html kode der gør at folk ikke kan
>"stjæle" ting og billeder fra ens hjemmeside....

Kan ikke lade sig gøre.

Fra : 1069noreply@hotmail.~

Dato : 25-03-03 20:31

Knud, her er en praktisk ting,
du kan sætte på din hjemmeside:

location.href; return false;">Se kildekoden</a>

--
find clausen
www.photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-03 21:25

1069noreply@hotmail.com skrev :

>Knud, her er en praktisk ting,
>du kan sætte på din hjemmeside:

>location.href; return false;">Se kildekoden</a>

Hvorfor?

Folk kan vel finde ud af at højreklikke eller gå i Vis.

Hvis jeg ellers fik gjort noget ved det, så ville jeg sætte den
aktuelle kode i et textarea, men der er så meget andet der tager
tiden.

Fra : 1069noreply@hotmail.~

Dato : 25-03-03 22:06

On Tue, 25 Mar 2003 21:24:57 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Hvorfor?
>
> Folk kan vel finde ud af at højreklikke eller gå i Vis.

Du må meget undskylde henvendelsen !!!

--
find clausen
www.photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-03 22:23

1069noreply@hotmail.com skrev :

>Du må meget undskylde henvendelsen !

Det var ikke for at fornærme dig, men bare egentlig mere et ønske
om, hvorfor?

Det forekommer mig at være en af de overflødige ting på en side,
ligesom når folk absolut skal fortælle folk at det i dag er den
og klokken er.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-03-03 00:13

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> Det forekommer mig at være en af de overflødige ting på en side,
> ligesom når folk absolut skal fortælle folk at det i dag er den
> og klokken er.

Hear, hear!

Skarpt efterfulgt af mine favoritter: "Tilføj til Favorites"(sic) og
endda "Skift startside til her".

Jeg kender i øvrigt ikke "view-source:"-protokollen (det gør min browser
heller ikke :)).
/L

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-03-03 00:10

On 26 Mar 2003 00:13:01 +0100, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

>Hear, hear!

>Skarpt efterfulgt af mine favoritter: "Tilføj til Favorites"(sic) og
>endda "Skift startside til her".

Eller link til index-siden på index-siden ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bent Andersen

Dato : 26-03-03 00:31

> Eller link til index-siden på index-siden ...

endnu bedre: jeg har på et site, der kun var een side, set et link .... til
selvsamme site. flot!

Bent
www.seritex.dk
www.t-shirtshop.dk

Fra : 1069noreply@hotmail.~

Dato : 26-03-03 00:35

On Tue, 25 Mar 2003 22:23:21 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Det forekommer mig at være en af de overflødige ting på en side,
> ligesom når folk absolut skal fortælle folk at det i dag er den
> og klokken er.

og:

>Hvorfor?

>Folk kan vel finde ud af at højreklikke eller gå i Vis.

HA-HA, nu har jeg utallige gange set dig skrive et link til din side
og : højreklik vis kilde"

Så lidt brugervenlighed ville nok ikke være af vejen, især på dine
sider ..... !

--
find clausen
www.photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-03 01:40

1069noreply@hotmail.com skrev :

>HA-HA, nu har jeg utallige gange set dig skrive et link til din side
>og : højreklik vis kilde"

Men egentlig overflødigt af mig at skrive, for jeg går egentlig
ud fra at folk selv kan finde ud af det.

Fra : Liselotte Mathiasen

Dato : 29-03-03 10:00

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Men egentlig overflødigt af mig at skrive, for jeg går egentlig
> ud fra at folk selv kan finde ud af det.
>
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kære venner!
I stedet for at gøre Tanyas indlæg til en chat, var det så ikke en idé at
hjælpe hende med hendes første spørgsmål i stedet

MvH Liselotte

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-03 16:04

Liselotte Mathiasen <liselotte@webler.dk> skrev :

>I stedet for at gøre Tanyas indlæg til en chat, var det så ikke en idé at
>hjælpe hende med hendes første spørgsmål i stedet

Hun bruger jo selv html.dk til at poste fra og har vel selv
mulighed for at kigge på deres side for at finde svar på hendes
spørgsmål.

Og hvordan vil du besvare et spørgsmål som (citat)
hej jeg har et problem med at lægge html ind på in hjemmeside.
jeg ved ikke hvordan jeg skal lægge dem ind(så de virker)?

Jeg spørger i mit svar hvad hun har problemer med, men hun svarer
ikke på det.

Fra : Liselotte Mathiasen

Dato : 29-03-03 10:02

tanya kaiser wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> jeg ville også spørge om den html kode der gør at folk ikke kan
> "stjæle" ting og billeder fra ens hjemmeside....

Hej Tanya!

Et godt sted at starte er nok http://www.html.dk/tutorials/html

MvH
Liselotte