Hvad følger med et bundkort
Fra : ab

Dato : 25-03-03 16:09

Jeg har købt et nyt Shuttle bundkort, hvor der i manualen er anført, at der
er 6 USB-porte. Der står ikke noget om, at portene 3-4 og 5-6 er "optional".

Forhandleren fastholder, at der ikke følger kabler m.v. med til mere end de
2 USB-porte, der sidder direkte fra bundkortet.

Nogen der har erfaring for, om ovennævnte er normalt / OK ?

ab

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 25-03-03 16:54

"ab" <ab_brs@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
de
> 2 USB-porte, der sidder direkte fra bundkortet.
>
> Nogen der har erfaring for, om ovennævnte er normalt / OK ?

At lave en specifik manual der dækker hver enkelt model af bundkortet er for
omstændigt og er kun med til at fordyrre produktet.

Som oftest dækker manualen alle under-modellerne af bundkortet. Altså det
bundkort du har fås i flere udgaver med dertil mere eller mindre tilbehør
til følge. Der står også tit noget med "not all models" under beskrivelserne
af de forskellige funktioner på bundkortet.

Det samme gør sig for iøvrigt også gældende med vores Siemens
Opvaskemaskine. Der er en masse funktioner der er beskrevet i manualen, de
er der bare ikke på vores model, og der står også "ikke alle modeller" under
de omtalte ting.

Er du sikker på at det ikke er det samme i dit tifælde?

Med venlig hilsen
/Jógvan Lindenskov

Fra : Leony

Dato : 25-03-03 18:23

"ab" <ab_brs@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt et nyt Shuttle bundkort

Hvilken model?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : ab

Dato : 26-03-03 13:45

> Hvilken model?

Det nye bundkort er et Shuttle MV43N.

Gad vide hvor man kan købe USB-paneler til fronten (til 3 ½ eller 5 1/4"
blændstykke) ?

ab

Fra : Leony

Dato : 26-03-03 14:18

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det nye bundkort er et Shuttle MV43N.

Ok, tit kan man i anmeldelser af boardet se hvad boksen indeholder. Jeg
har dog ikke kunnet finde nogle anmeldelser af det, så jeg downloadede
manualen i stedet for.
Her er der på side 7 en "Item checklist", her står der:
"one piece of twin ports USB cable (optional)".
Spørgsmålet er så hvad det optional betyder.
> Gad vide hvor man kan købe USB-paneler til fronten (til 3 ½ eller 5
> 1/4" blændstykke) ?

Det kan du købe mange steder. Thansen har dette:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=130244383&n=496908102&pn=674362515
Midtdata har denne:
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=CA-FT06
Om de passer til dit bundkort det tør jeg ikke sige.

Fra : Leony

Dato : 26-03-03 14:23

> [...]
> "one piece of twin ports USB cable (optional)".
> Spørgsmålet er så hvad det optional betyder.

Blev ikke helt færdig (har fået nyt tastatur og kom til at strejfe f12,
som er sendgenvejen, det skal man lige vænne sig til).
Optional kan tolkes på flere måder.
Du kan undersøge om den forhandler du har købt det ved sælger sådan
nogle brackets i løs vægt (det er utroligt hvad der gøres for at tjene
penge. Har været med til at sende parabolsæt ud fra grossisten i
Danmark. Vi var tit ude for at forhandlerne fiskede kablet op og solgte
det i løs vægt, for at tjene lidt ekstra).

Hvis du er rigtig meget i tvivl kan du sende en mail til Shuttle for at
høre om forhandleren har ret.

Fra : jk

Dato : 26-03-03 14:36

On Tue, 25 Mar 2003 16:08:49 +0100, "ab" <ab_brs@FJERNDETTEtdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>2 USB-porte, der sidder direkte fra bundkortet.
>
>Nogen der har erfaring for, om ovennævnte er normalt / OK ?

Jeg mener, at forhandleren har ret. Mange kabinetter er med usb-in
front, og så er det 2 porte mere. Man skal bare forbinde ledningerne
til bundkortet, hvilket kræver manual og briller.

Man kan købe usb-kit mange steder. De koster i reglen 100 kr. og har
usb og firewire. De er 3.5 " format og kan sidde i mange kabinetter på
pladsen for nr. 2 diskettedrev.
Man behøver ikke at montere firewire, hvis bundkortet ikke har det.

F.eks. har www.hkautomation.dk dem.

mvh

John

Fra : ab

Dato : 26-03-03 18:28

Tusind tak for jeres indsats og hjælp. Havde der stået "optional" i manualen
var jeg ikke i tvivl, men det står der ikke - og mit kabinet har desværre
ikke USB i fronten.

Arne Bruun