MS Windows
briani 27239
Et hul ?
Fra : Christopher Tracy

Dato : 25-03-03 13:57

Hej

Fandt denn side, og ville så hjøre om det er et sikkerhedshul i Windows der
gør at den virker (åbner CD-rom drev) ?

http://www.baske.dk/eject.html

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-03-03 14:17

In dk.edb.system.ms-windows, Christopher Tracy wrote:

> Fandt denn side, og ville så hjøre om det er et sikkerhedshul i
> Windows der gør at den virker (åbner CD-rom drev)?

Det er vel nok en exploit, men næppe til fare for "sikkerheden". Hvis
ikke man har placeret stearinlys lige under cdrom-drevet, så kan jeg
ikke se hvilken skade det skulle gøre at skubbe skuffen ud. Men det
er måske bare min fantasi der er noget galt med.

--
Lars Stokholm

Alchemy: silver silverMine = 1000;
gold goldMine = (gold) silverMine;

Fra : Christopher Tracy

Dato : 25-03-03 14:23

Hej

> [...]
> ikke se hvilken skade det skulle gøre at skubbe skuffen ud. Men det
> er måske bare min fantasi der er noget galt med.

Jeg har heller ikke fornemmelsen af at det er "noget farligt", funderede
bare over hvad det var der gjorde, at den kunne åbne drevet (synes selv det
er lidt sjov)

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Gevaldi

Dato : 25-03-03 14:27

Christopher Tracy skrev:

> Jeg har heller ikke fornemmelsen af at det er "noget farligt",
> funderede bare over hvad det var der gjorde, at den kunne åbne drevet
> (synes selv det er lidt sjov)

Det er nedenstående script der gør det:

<head>
<title>EJECT :P</title>
</head>
<embed src="vuf.mid" autostart="true" hidden="true" loop="1"/>
<SCRIPT language=VBScript>
<!--

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection

if colCDROMs.Count >= 1 then
For i = 0 to colCDROMs.Count - 1
colCDROMs.Item(i).Eject
Next ' cdrom
End If

-->
</SCRIPT>

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 14:30

"Christopher Tracy" skrev d. 25-03-03 13:57 dette indlæg :
> Hej
>
> Fandt denn side, og ville så hjøre om det er et sikkerhedshul i
> [...]

det er ikke en exploit eller noget der ligner, det er bare en ganske
simpel kommando i en *.ocx fil der tilhører Windows Media Player,
kommandoen skal være der da man ellers ikke kan skubbe drevskuffen ud.
Kommandoen findes faktisk også i selve Windows. Nedenfor et stykke af
kildekoden fra selve HTML filen (eject.html) så der er ingen grund til
bekymring

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) <-- Her ses objektet der
hører til Windows Media Player
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection

Håber det var svar nok.

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-03-03 15:25

In dk.edb.system.ms-windows, kennybear wrote:

> det er ikke en exploit eller noget der ligner det er bare en
> ganske simpel kommando i en *.ocx fil

It's not a bug, it's a feature...

> kommandoen skal være der da man ellers ikke kan skubbe
> drevskuffen ud.

Ja, hvem ville undvære den kommando?

> Kommandoen findes faktisk også i selve Windows.

Det gør 'format' også.

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 16:00

"Lars Stokholm" skrev d. 25-03-03 15:25 dette indlæg :

> It's not a bug, it's a feature...

> Ja, hvem ville undvære den kommando?

> Det gør 'format' også.

LOL good one!

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : XoDeus

Dato : 26-03-03 08:48

Kræver windows mediaplayer installeret!

--
Your mouse has moved. Windows NT must be restarted for the change to take effect. Reboot now? [ OK ]

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-03 14:40

In dk.edb.system.ms-windows, Christopher Tracy <goldartist@yahoo.remove-
this.com> says...
> http://www.baske.dk/eject.html

Der sker intet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 30-03-03 15:10

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.system.ms-windows, Christopher Tracy
> <goldartist@yahoo.remove- this.com> says...
>
> Der sker intet.

Kom nu, sig det nu:
"Jeg bruger Mozilla"

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever