Passer delene sammen ?
Fra : Søren

Dato : 25-03-03 13:12

Hej folkens

Jeg skal til at bygge mig en ny computer op, og er nu røget ind i den sidste
minuts tvivl jeg altid får lige inden bestilling. Passer delene nu 100%
sammen.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at sige om de 4 nedenstående
dele passer sammen ?

Kabinet : AOpen H500A (300W)
Bundkort : AOpen AX45-533 U2 (Socket 478)
CPU : Intel Celeron Willamette 2100 MHz (BOX)
RAM : Kingston 512 MB DDR PC333 (PC2700)

På forhånd tak
/Søren

Fra : jk

Dato : 25-03-03 13:37

On Tue, 25 Mar 2003 13:11:47 +0100, "Søren" <soren@fjernmig.grenz.dk>
wrote:

> [...]
>Bundkort : AOpen AX45-533 U2 (Socket 478)
>CPU : Intel Celeron Willamette 2100 MHz (BOX)
>RAM : Kingston 512 MB DDR PC333 (PC2700)

Ja, de passer sammen.

Men jeg har flere anker:

1) bundkort ax45-533 u2 er med sis chipset. Vælg meget hellere deres
ax4b-533 til 747 kr.
Det er 68 kr. dyrere, men det har et udmærket Intel chipset.

2) celeron er med 1/4 cache af en P4, og det er en ret genial
neddrosling, som ingen kan knække. Selv om man overclocker den til 3
GHz, så yder den alligevel mindre end en 1.8 GHz P4 northwood. Jeg vil
derfor foreslå en P4 Northwood 1.8 GHz til 1269 kr. istedetfor.
Den er ganske vist 484 kr. dyrere.

3) så kan vi sådan set spare lidt på ram. En northwood 1.8 GHz er jo
for 100 MHz fsb (4x100=400) og kan overclockes til 133 MHz fsb.
Strengt taget er derfor pc2100 tilstrækkeligt. Lad os så se om der er
noget sparet i forhold til samsung pc2700 ram, som jeg ellers ville
vælge frem for kingston.
Nej, det sparer man ikke noget ved: pc2700 !
(som er det samme som DDR333).

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-03-03 13:56

jk wrote:

> Ja, de passer sammen.

Nemlig :)

> Men jeg har flere anker:
>
> 1) bundkort ax45-533 u2 er med sis chipset.
> Vælg meget hellere deres ax4b-533 til 747 kr.
> Det er 68 kr. dyrere, men det har et udmærket Intel chipset.

Helt enig.

> [...]
> northwood. Jeg vil derfor foreslå en P4 Northwood 1.8 GHz
> til 1269 kr. istedetfor. Den er ganske vist 484 kr. dyrere.

Så er spørgsmålet om man vil give så mange penge for
en smule performance, hvad skal PCen mon bruges til?

> 3) så kan vi sådan set spare lidt på ram. En northwood 1.8
> GHz er jo for 100 MHz fsb (4x100=400) og kan overclockes
> til 133 MHz fsb.
> Strengt taget er derfor pc2100 tilstrækkeligt.

Lyder rigtigt.

> samsung pc2700 ram, som jeg ellers ville vælge frem for
> kingston.

Pga. 1. parts eller hvad?
- For nogle år siden var Kingston jo den rigtig store
producent af RAM.

> Nej, det sparer man ikke noget ved: pc2700 !
> (som er det samme som DDR333).

Rigtigt.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Søren

Dato : 25-03-03 14:15

Tak for svarene begge to. Der går et par år imellem jeg samler ny computer,
så jeg skal hver gang til at sææte mig ind i plus og minus, og så bliver
tingene lidt uoverskuelige.

MHV brug af computer bruges den primært hjemme til Age og empiress og age og
mythology, men 4-5 gange om året samles mig og nogle gamle venner til
week-end, og få spillet noget FPS (og drukket nogle genstande). Derfor
syntes jeg at min gamle 500 MHz celeron med 385 MB ram var ved at skrante
lidt.

Jeg har nu efter at kigge lidt på priser besluttet mig ikke at være så
"nærig" og køber nu nok det bundkort i begger er enige om, og en Intel
Pentium 4 Northwood 2400 MHz (Socket 478) BOX CPU. Så burde jeg med mit
GeForce4 TI4200 128 MB kunne lammetæske drengene (ihvertifald er det ikke
computerens skyld hvis jeg taber).

Men endnu engang tak for hjælpen
MVH
Søren

Fra : jk

Dato : 25-03-03 15:03

On Tue, 25 Mar 2003 14:14:53 +0100, "Søren" <soren@fjernmig.grenz.dk>
wrote:

> [...]
>Pentium 4 Northwood 2400 MHz (Socket 478) BOX CPU. Så burde jeg med mit
>GeForce4 TI4200 128 MB kunne lammetæske drengene (ihvertifald er det ikke

Hvis det er den nye 2.4 GHz fsb533 P4 du tænker på, og den er jo
billigst, - vil jeg lige tilføje, at den er man utrolig imponeret af.

Den har højere OC-potentiale en noget andet ! (40 %)

mvh

John