Højde af celler ved brug af rowspan
Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 25-03-03 12:58

Jeg har en tabel med to celler over hinanden og en celle til højre for disse
med rowspan="2".

Den øverste, venstre celle skal altid være X px høj, den nederste venstre
celle skal udfylde resten i højden - også når den store celle til højre er 4
km lang. Jeg kan ikke få det til at virke. Browseren (IE 6.0) dimensionerer
cellerne efter forgodtbefindende - selv når jeg har height="1" på den
øverste og height="100%" på den nederste.

Jeg har også prøvet med style="height:1px" og style="height:100%".

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-03-03 13:17

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> wrote in

> [...]
> har height="1" på den øverste og height="100%" på den nederste.
>
> Jeg har også prøvet med style="height:1px" og style="height:100%".

Har du prøvet med height="Xpx" på den øverste, venstre celle, og udeladt
height på de øvrige?

Min erfaring siger mig, at sammenblanding af absolutte mål (px) og
relative mål (%) ikke fungerer.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 25-03-03 13:38

"Kasper Damkjær" <spamtrap@damkjaer.net> skrev

> Har du prøvet med height="Xpx" på den øverste, venstre celle, og udeladt
> height på de øvrige?
>
> Min erfaring siger mig, at sammenblanding af absolutte mål (px) og
> relative mål (%) ikke fungerer.

Ja, det var det første, jeg prøvede, og nu har jeg lige prøvet det igen. Det
virker ikke.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-03-03 14:21

"Kasper Damkjær" <spamtrap@damkjaer.net> writes:

> Har du prøvet med height="Xpx" på den øverste, venstre celle, og udeladt
> height på de øvrige?

Man kan ikke skrive
height="<tal>px"
i HTML. Der skriver man bare
height="<tal>"
Det med at sætte "px" efter er en CSS-ting, ikke HTML, og height-attributten
er (hvis den findes) en HTML-attribut. Den skulle gerne betyde det samme
som style-attributten
style="height:<tal>px"

/L