MS Windows
briani 27239
Div. opstarter
Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 25-03-03 08:04

Hvordan starter man sit styresystem op i fejlsikret tilstand?
-Win 95
-Win 98
-Win xp

/ml

Fra : DWM

Dato : 25-03-03 08:07

"Nordfyns Ungdomsskole" <nfuansatte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan starter man sit styresystem op i fejlsikret tilstand?
> -Win 95
> -Win 98

Så vidt jeg husker skal man trykke F8 lige før den begynder at loade.

/Kenneth Iversen

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 25-03-03 11:44

På nogle maskiner er det F5
Vagn Kofoed

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-03 10:54

Nordfyns Ungdomsskole skrev:

>Hvordan starter man sit styresystem op i fejlsikret tilstand?
>-Win 95
>-Win 98

1)   Installer TweakUI
2)   Kontrolpanel - TweakUi: fanebladet Boot:
3)   Function keys available: hak
4)   Always show bootmenu: hak
5)   Continue booting after 2 seconds

Det forsinker bootprocessen med 2 sekunder, men sikrer at man til
enhver tid kan vælge en anden opstart, f.eks. også til Dos. Jeg
kan aldrig huske hvilken af F-tasterne man lige skal bruge. To
sekunder er rigeligt hvis man er forberedt på at der skal gribes
ind.

>-Win xp

Det ved jeg ikke. Jeg kan ikke huske om samme opskrift virker på
XP.

--
Bertel

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 11:49

"Bertel Lund Hansen" skrev d. 25-03-03 10:54 dette indlæg :

> [...]
> ind.

> Det ved jeg ikke. Jeg kan ikke huske om samme opskrift virker på

Samme opskrift virker på XP, F8 er tasten i alle Windows styresystemer
tilbage fra Win95 og frem, der er dog folk som har fundet alternative
taste muligheder, men de er IKKE officielt understøttet fra Microsofts
side

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Pico

Dato : 25-03-03 18:25

kennybear wrote:

> [...]
> tilbage fra Win95 og frem, der er dog folk som har fundet alternative
> taste muligheder, men de er IKKE officielt understøttet fra Microsofts

Prøv du at trykke F8 på vor Compaq blærebare, så kommer du aldrig i
bios. Der er det F10 så det er maskinafhængit i nogle tilfælde. Jeg har ikke
oplevet det ikke står i manualen hvilke taste det er så den er altid god at
have i nærheden.
Pico
Husk at fjerne SPAM i E-mail adressen

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 19:07

"Pico" skrev d. 25-03-03 18:25 dette indlæg :

> [...]
har ikke
> oplevet det ikke står i manualen hvilke taste det er så den er altid

Okay, start lige med at læse hvad der rent faktisk bliver spurgt om, der
er ikke noget i spørgsmålet der hentyder til BIOS, der blev spurgt om
hvordan man starter i fejlsikret tilstand, og der er tasten som standard
i alle Windows systemer F8

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-03 20:49

Pico skrev:

>Prøv du at trykke F8 på vor Compaq blærebare, så kommer du aldrig i
>bios.

Det er ikke et spørgsmål om at komme i BIOS. Det er et spørgsmål
om at få fat i Windows' valgmuligheder ved opstart.

--
Bertel

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 21:08

"Bertel Lund Hansen" skrev d. 25-03-03 20:49 dette indlæg :

> Det er ikke et spørgsmål om at komme i BIOS. Det er et spørgsmål
> om at få fat i Windows' valgmuligheder ved opstart.

Ja og det er også F8 tasten der skal bruges der! hverken mere eller
mindre

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Pico

Dato : 26-03-03 16:37

kennybear wrote:

> Ja og det er også F8 tasten der skal bruges der! hverken mere eller
> mindre

OK, jeg undskylder og giver mig bedre tid til at læse fremover.

Fra : kennybear

Dato : 26-03-03 18:48

"Pico" skrev d. 26-03-03 16:37 dette indlæg :

> OK, jeg undskylder og giver mig bedre tid til at læse fremover.
> --

Det gør ikke noget, der er jo ingen skade sket på nogen eller noget

//Kenneth

http://www.kandu.dk/