MS Windows
briani 27239
Hvordan sletter man filerne?
Fra : Jimmy

Dato : 25-03-03 06:54

Hej

Jeg har tre filer, som Windows XP ikke kan læse.
Der er et billede i dk.binaer

Jeg har ikke lige kunnet finde Scandisk.

Hvad kan jeg gøre?

Mvh
Jimmy

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 11:50

"Jimmy" skrev d. 25-03-03 06:54 dette indlæg :
> Hej
>
> Jeg har tre filer, som Windows XP ikke kan læse.
> Der er et billede i dk.binaer
>
> Jeg har ikke lige kunnet finde Scandisk.
>

> Hvad kan jeg gøre?

Er det muligt at du kan komme med lidt flere oplysninger??

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : XoDeus

Dato : 25-03-03 11:57

Har lige kigget på dit billede, ja det ser helt vildt underligt ud.
Hvor ligger filerne henne helt nøjagtigt? I roden eller i en mappe?
Hvis det er en mappe så prøv med at slette mappen? Hvis du ikke kører
med NTFS prøv at boote med en win98 bootdisk fra www.bootdisk.com og
slet filerne derigennem!

'''
(0 0)
----oOO----(_)----------
| XoDeus |
| +4525805470 |
-----------------oOO----
|__|__|
|| ||
ooO Ooo

Fra : Jimmy

Dato : 25-03-03 12:56

"XoDeus" <xodeus@gmx.net> wrote in message
> Har lige kigget på dit billede, ja det ser helt vildt underligt ud.
> Hvor ligger filerne henne helt nøjagtigt? I roden eller i en mappe?

De ligger i en mappe i en mappe osv.

> Hvis det er en mappe så prøv med at slette mappen?

Ja men det kan man ikke, da man rammer filerne, som Windows ved er der men
ikke kan læse.

> Hvis du ikke kører
> med NTFS prøv at boote med en win98 bootdisk fra www.bootdisk.com og
> slet filerne derigennem!

God ide - Dog mener jeg at have konverteret til NTFS på et tidspunkt.

Kan man ikke afvikle en Scandisk?
Den plejer da at kunne fjerne den slags.
Men jeg kan nu ikke finde Scandisk i WinXP.

Mvh
Jimmy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-03 13:52

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev :

>Kan man ikke afvikle en Scandisk?

Det hedder chkdsk i XP.

>Den plejer da at kunne fjerne den slags.
>Men jeg kan nu ikke finde Scandisk i WinXP.

Gå i denne computer => højreklik på drevet => egenskaber =>
værktøjer

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 25-03-03 17:59

> Det hedder chkdsk i XP.

> Gå i denne computer => højreklik på drevet => egenskaber =>
> værktøjer
Hej
Når jeg højre klikker på drevet og får egenskaber, er der ikke noget der
hedder værktøjer. Det hedderSystemgendannelse - Automatiske opdateringer -
fjernforbindelse -computernavn - hardware -Avanceret
Gunnar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-03 18:37

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.com> skrev :

>Når jeg højre klikker på drevet og får egenskaber, er der ikke noget der
>hedder værktøjer.

Du skal åbne denne computer, ikke højreklikke på ikonet.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 26-03-03 11:46

> Du skal åbne denne computer, ikke højreklikke på ikonet.

Hej
Når jeg åbner er der kun de forskellige drew, og dem kan jeg ikke finde det
værktøj du omtaler
Gunnar

Fra : Jimmy

Dato : 25-03-03 18:01

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Det hedder chkdsk i XP.

> Gå i denne computer => højreklik på drevet => egenskaber =>
> værktøjer

Det tog 2 timer, men den fik fjernet dem

Tak for hjælpen.

mvh
Jimmy

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 13:56

> Kan man ikke afvikle en Scandisk?
> Den plejer da at kunne fjerne den slags.
> Men jeg kan nu ikke finde Scandisk i WinXP.

Scandisk findes ikke i XP i den velkendte version fra Win95/98 osv. men
vælg Administrative værktøjer/Administrative tools afhængig af om du har
en Dansk eller Engelsk XP, der vælger du Computer management, i det
vindue der åbner vælger du bare Windows egen Defragmentering, den skulle
være udvidet til at tjekke for fejl og kunne reparere dem, men ellers
vil jeg varmt anbefale at bruge et tredjeparts produkt da de typisk er
meget bedre end det Microsoft kan diske op med.

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Leo.E

Dato : 25-03-03 20:16

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote in message news:<8aSfa.8$CH2.7@news.get2net.dk>...
> [...]
>
> Jeg har tre filer, som Windows XP ikke kan læse.
> Der er et billede i dk.binaer
>
> Jeg har ikke lige kunnet finde Scandisk.

Har du prøvet fra kommandoprompt: chkdsk /F
Du får flere muligheder hvis du skriver chkdsk /?
Hilsen: Leo