MS Windows
briani 27239
Fuld XP som opgradering ?
Fra : ab

Dato : 25-03-03 04:28

Findes der et trick hvormed man kan bruge en fuld version af XP som
opgradering ?

Min nyindkøbte XP konstaterer, at der ikke er tale om en opgraderingsversion
og foreslår fortsat installation som fuld version. Efterfølgende viste det
sig, at den havde installeret sig i biblioteket "windows.0" - uden
yderligere varsel. Så nu har jeg et uønsket dual-boot system.

ab

Fra : XoDeus

Dato : 25-03-03 09:26

Windows Xp kan opgradere dit tidligere system, hvis du kører Windows
ME eller højere og kører med en samme sprog som den Windows du prøver
at opgradere med.

Fra : kennybear

Dato : 25-03-03 11:55

"XoDeus" skrev d. 25-03-03 09:26 dette indlæg :
> Windows Xp kan opgradere dit tidligere system, hvis du kører Windows
> ME eller højere og kører med en samme sprog som den Windows du prøver
> at opgradere med.

Det er ikke helt korrekt, en opgradering kræver at der er en ældre
version af Windows installeret i forvejen. D.v.s. det SKAL være Win98
frem til Win2000, Win95 kan IKKE bruges da Microsoft ikke yder support
på det system mere. Du har sikkert købt en OEM version af XP siden den
brokker sig på den måde. Du kan måske få den til at makke ret ved at
kopiere nogle af installations filerne fra Win98 over i en midlertidig
mappe på harddisk, også den vej fortælle XP under installationen at de
ligger i den mappe, jeg kan huske at tricket virkede med de gamle
versioner af Office pakken (fra 4.0) på alle tænkelige måder. Prøv det,
ellers vend tilbage

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Edmund

Dato : 25-03-03 12:58

ab wrote:
> [...]
> version. Efterfølgende viste det sig, at den havde installeret sig i
> biblioteket "windows.0" - uden yderligere varsel. Så nu har jeg et

Når den har lavet en "windows.0" mappe kunne det tyde på at det er XP
home version du har.
For at få fuld kontrol med en XP home installation skal man starte
installationen inde fra en kørende windows eller bruge installations
disketterne man kan hente fra
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994
This program creates the Setup boot disks for Microsoft Windows XP. To
create these disks, you need to provide 6 blank, formatted, high-density
disks.

Sådan får man mere kontrol ved en normal installation, men lige hvordan
det virker ved en opgradering tør jeg ikke sige, men disketterne er rare
af have hvis man engang skal reparere sin XP, for det får man ikke
adgang til ved en boot af en XP home CD

--
Mvh Edmund

Fra : ab

Dato : 26-03-03 19:23

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Når den har lavet en "windows.0" mappe kunne det tyde på at det er XP
> home version du har.

Tak - også til I andre. Det er tale om en dansk XP-professionel 1-2 CPU -
version 2002 OEM-produkt - som der skrevet står. Jeg opgraderede fra W2K -
også en dansk version.

Der står for øvrigt i manualen "Windows XP har fået nyt udseende osv." - Jeg
synes dog at den ser ud helt som andre versioner, jeg har set af XP ?

ab