MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Er de midlertidige nødvendige?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-03 01:19

I min 'gamle' Windows 98 ligger der i mappen Temporary Internet Files
under Windows en mappe ved navn Content.IE5 som igen består af
16 undermapper der tilsammen lægger beslag på cirka 1,5 GB diskplads.

Disse 16 mapper hedder alle noget med nogle tal og et par bogstaver, fx
C47KXBYP
og lign.

Dels synes jeg 1,5 GB er meget, dels tager det en pokkers tid at scanne
de mange filer når jeg laver systemtjek.

*Hvad vil der ske hvis jeg simpelthen sletter indholdet af disse 16 mapper?*
Er de nødvendige for noget som helst?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus 'men')

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-03 02:02

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev :

>I min 'gamle' Windows 98 ligger der i mappen Temporary Internet Files
>under Windows en mappe ved navn Content.IE5 som igen består af
>16 undermapper der tilsammen lægger beslag på cirka 1,5 GB diskplads.

Dem kan du rolig slette og så vil jeg da anbefale, at du
nedsætter størrelsen på hvor meget Temp I F må fylde.

Det gøres i Internetindstillinger => Generel.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-03 02:10

Jørgen Grandt skrev:

>I min 'gamle' Windows 98 ligger der i mappen Temporary Internet Files
>under Windows en mappe ved navn Content.IE5 som igen består af
>16 undermapper der tilsammen lægger beslag på cirka 1,5 GB diskplads.

Jeg har en mappe der hedder Temporary Internet Files. Der ligger
nogle få filer som jeg lige har slettet. Jeg kunne se at det bare
var kopier af nogen som jeg har originaler af.

Jeg er rimeligt sikker på at det er IE's cache eller et
undersystem dertil. I så fald kan de slettes.

Når min er næsten tom, skyldes det at der går halve år imellem
jeg bruger IE.

>Disse 16 mapper hedder alle noget med nogle tal og et par bogstaver, fx
>C47KXBYP og lign.

Det er typiske cachenavne.

>*Hvad vil der ske hvis jeg simpelthen sletter indholdet af disse 16 mapper?*

Sikkert ingenting.

Jeg har i øvrigt en smaddergod metode til at opklare den slags
ting. Den er afprøvet *mange* gange på flere forskellige
systemer, og den virker:

Hvis man får en mistanke til at noget kan undværes, så slet det.
Der sker én af to ting. Enten virker systemet upåklageligt, og så
ved man at de fint kan undværes, eller også crasher det
uhjælpeligt og uopretteligt. I så fald geninstallerer man hele
skidtet, og så ved man at filerne ikke kunne undværes.

I sjældne tilfælde kan de tilfældigvis undværes i et stykke tid,
og så crasher det hele på et uforudsigeligt tidspunkt. Den
situation er imidlertid ikke til at skelne fra Windows' normale
opførsel, så der geninstallerer man bare uden at være blevet
klogere.

--
Bertel

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-03 13:07

Bertel Lund Hansen skrev bl.a.:

> Jeg har en mappe der hedder Temporary Internet Files. Der ligger
> nogle få filer som jeg lige har slettet. Jeg kunne se at det bare
> var kopier af nogen som jeg har originaler af.

Tak for råd også fra Knud. Jeg har nu slettet alt undtagen en halv ton cookies.
De optager tilsyneladende ikke diskplads, men er de en fordel eller en ulempe
at have 'liggende'? Bruges de til andet end at skabe hurtigere adgang til websider
man har besøgt måske bare en enkelt gang for måske flere år siden?

--
Forbindtligst
Jørgen Grandt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-03 13:49

> [...]

>man har besøgt måske bare en enkelt gang for måske flere år siden?

Du kan risikere at miste oplysninger, du har indtastet på siden,
f.eks. at siden selv skal huske passwords.

Betyder det ikke noget, så kan du rolig slette dem.