Tattoo
Fra : CA

Dato : 24-03-03 23:31

Hej

Ja tattoo er emnet ikke af kat men af mig selv....

Problemet er at jeg ik kan finde gode sort-hvid stregtegninger af katte, som
kan bruges som udgangspunkt. det er stregtegninger af MCO + Norsk Skovkat
jeg er på udkig efter..
Tegninger eller links til sider med billeder modtages med højlydt spinden

mvh Casper

ps. nogen der kender navnnene på Freja's, kærligheds- og
frugtbarheds-gudinden fra nordisk mytologi, kattes navne ?
en flaske god rødvin til den der kan svare.. *S*

Fra : Ann K.

Dato : 24-03-03 23:54

Hej Casper.

Kan ikke lige hjælpe dig med stregtegningerne... Men

>ps. nogen der kender navnnene på Freja's, kærligheds- og
>frugtbarheds-gudinden fra nordisk mytologi, kattes navne ?
>en flaske god rødvin til den der kan svare.. *S*

<> Hi... hvis jeg kunne give dig navnene, så ville din lille "sølle"
flaske rødvin være småting!!!
Det ville nemlig betyde at jeg (helt selv!) havde (gen-)fundet et
oldgammelt, originalmanuskrift fra vikingetiden!!!
Jeg er ellers sikker på at jeg ville nyde rødvinen meget, mens jeg sad
og gnaskede mig igennem sådan et skrift !!!
Som du måske kan forstå, så er det korte af det lange altså, at man
desværre ikke kender navnene på Frejas katte (og heller ikke deres
"funktion")... Hendes gris/so hedder vist nok Gyldenbørste eller
Særimner (kan ikke lige huske om G er Frejas eller om det er den gris,
der slagtes og spises hver aften i Valhal)
Men kan du bruge navnene på Thors geder??? Tandgnoskner og
Tandgnirskner... se dét er da navne, der lyder af noget!!! Ikk'??? ;-D

Mvh Ann - der ellers er "leveringsdygtig" i en hel række forskellige
navne fra den nordiske mytologi

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-03-03 01:18

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> [...]
> Jeg er ellers sikker på at jeg ville nyde rødvinen meget, mens jeg sad
> og gnaskede mig igennem sådan et skrift !!!

Jeg er nu sikker på at rødvinen nåede af fordampe i glasset..*S*

> [...]
> Særimner (kan ikke lige huske om G er Frejas eller om det er den gris,
> der slagtes og spises hver aften i Valhal)

Skulle mene baseret på teflonhukommelsen... at Særimner er grisen som
de slagtede hver aften i Valhal

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-03-03 07:34

Ann K. wrote:

> [...]
> Men kan du bruge navnene på Thors geder??? Tandgnoskner og
> Tandgnirskner... se dét er da navne, der lyder af noget!!! Ikk'??? ;-D

en hurtig søgning på google gav en række sider om nordisk mytologi*G*
den mest udførlige om freja jeg fandt var denne:

Freja:
Nordisk kærligheds-, frugtbarheds- og krigsgudinde af Vanernes æt. Hun er
datter af Njord og har otte søstre samt tvillingbroderen Frej. Også opfattet
som dødsgudinde og som kvindernes skytsgudinde der anråbtes af fødende
kvinder.
De krigere der falder i kamp min ikke bliver valgt til Einherjer i Valhal,
kommer til Freja på Folkvang.
Freja er gift med Odd, med hvem hun har de to døtre Hnoss og Gersimi. Od
menes at være en dobbeltgænger til Odin. Hun bor på Folkvang. Freja er den
smukkeste af alle gudinder og vild med kærlighed. Et par dage efter sit
bryllup med Odd, drog han ud på en lang rejse og er stadig ikke vendt
tilbage. Freja drog ud for at lede efter ham men fandt ham ikke. Når Freja
sørger over ham græder hun guldtårer. Når Freja drager på rejse, er hendes
vogn forspændt to katte. Freja ejer også en fjederham, og når hun tager den
på, kan hun flyve som en falk. Hun låner af og til hammen ud til aserne. Hun
har en galt ved navn Hildisvin.
Hun har desuden guldsmykket Brislingemen, som blev smedet af dværgen Dvalin.
For at få smykket måtte hun tilbringe en nat med hver af dværgene. Smykket
blev engang stjålet af Loke men genvundet i kamp af Heimdal. Det er de
forelskede par der ofrer til Freja.
Hun hører sammen med bl.a. Nanna og Frigg til asynjerne.

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Ida

Dato : 25-03-03 00:31

--
"CA" <Casper_me@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er på udkig efter..
> Tegninger eller links til sider med billeder modtages med højlydt spinden

Hej Casper *s*

Jeg bruger ACDSee som billedbehandlingsprogram og der er en funktion der
hedder "pencil drawing" - den kan lave dit yndlings kattebillede om til en
stregtegning på et eneste øjeblik.. måske det var en mulighed ? *s*

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : CA

Dato : 25-03-03 12:29

Til Ann

Ja så kan jeg godt se at en flaske rødvin er billigt sluppet. Men så ved jeg
nu at mine mange timers søgen efter de kattenavne ik har været helt til
grin. jeg har nu også spurgt på diverse museer og såkaldte eksperter og
de er også blanke.....

Til Ida

ACDsee vil jeg strax give mig til at downloade. Tak for hjælpen

Casper med det mellemøstlige navn som er vild med den nordiske mytologi og
som er tuschet med Midgårdsormen... (næste projekt efter kattene bliver Ask
Yggdrasil)