RC til Maine Coons
Fra : Ida

Dato : 24-03-03 22:59

Hej alle *s*
Så er det endelig kommet - foderet fra Royal Canin med større foderpiller,
specielt henvendt til MCOs, som har en slem tendens til at sluge tørfoder i
stedet for at bruge deres tænder

Har nogen af jer allerede afprøvet det og i så fald, hvad er der af
kommentarer ?

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Birgitte

Dato : 24-03-03 23:10

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stedet for at bruge deres tænder
> Har nogen af jer allerede afprøvet det og i så fald, hvad er der af

Jeg har jo kæmpet for dette foder i et par år, og endelig er det på banen

Mine katte er utrolig glade for det.
I starten spyttede de det ud igen,- ævvvvv man skulle tygge
Efter et par forsøg gled det igennem kæberne, og jubiiii nu elsker de det
:-9
Kan varmt anbefale det.
Missehilsner fra birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ida

Dato : 25-03-03 00:26

--
"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I starten spyttede de det ud igen,- ævvvvv man skulle tygge
> Efter et par forsøg gled det igennem kæberne, og jubiiii nu elsker de det

Jeg har stadig en 50-60 kilo RC af forskellig slags stående fra sidst der
var storindkøb, men tror jeg vil købe et par sække af den nye og blande det
1:1...når dine katte kan overtales til at spise det, så må mine også kunne
det

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-03-03 08:37

Ida wrote:
> [...]
> at sluge tørfoder i stedet for at bruge deres tænder
>
> Har nogen af jer allerede afprøvet det og i så fald, hvad er der af

Vores Maine Coon og Skovkatte er også rigtigt glade for det nye foder, det
er godt nok nogle kæmpe kugler for en lille skovkat men de klarer det fint
:) Royal Canin har nu også altid været et hit herhjemme :)

/Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Ann K.

Dato : 25-03-03 09:02

Hejsa.

>Vores Maine Coon og Skovkatte er også rigtigt glade for det nye foder,
det
er godt nok nogle kæmpe kugler for en lille skovkat men de klarer det
fint

<> Det vil dermed sige at foderet også kan bruges som
tandstensregulerende???
Hi - er sikker på at Banden vil ææælske at få RC igen

Øhhh - kan nogen så sige mig om foder"klumperne" vil være for store til
en aby??? Der ellers er vant til at gnaske sig igennem hvad som helst -
bare det er spiseligt....

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 25-03-03 09:10

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message
> <> Det vil dermed sige at foderet også kan bruges som
> tandstensregulerende???

Jeg har ikke kunnet komme afsted til en dyrehandler her på det sidste, så
jeg har en gang imellem puttet lidt hundemad i foderet til skumbananerne -
det er de ret vilde med, og jeg synes det hjælper på de røde kanter.

Hvornår er deres tænder i øvrigt helt vokset ud? Bare så jeg kan vurdere om
det er pga dette eller om jeg skal hen og have dem checket.

:Pia

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-03-03 09:11

Ann K. wrote:
> <> Det vil dermed sige at foderet også kan bruges som
> tandstensregulerende???

Ja ifgl. RC skulle det være forebyggede mod tandsten, et eller andet skulle
de vel også finde på for at kunne hæve prisen

> Øhhh - kan nogen så sige mig om foder"klumperne" vil være for store
> til en aby??? Der ellers er vant til at gnaske sig igennem hvad som
> helst - bare det er spiseligt....

Der er også kommet et nyt Siemese foder og med fare for at udstille min
udivenhed om ABY'er vil jeg mene det også kunne være en mulighed.

MvH

Dan Mortensen

Fra : Ann K.

Dato : 25-03-03 09:25

Hejsa.

>Ja ifgl. RC skulle det være forebyggede mod tandsten, et eller andet
skulle
>de vel også finde på for at kunne hæve prisen

<> Nå ja - RC er jo normalt ikke det allerdyreste af de gode mærker...
og pt er Banden på en blanding af Hills W/D (DYRT!) + Hills Oral care og
hvad vi ellers kan tiltuske os af diverse prøveposer
Findes det nye foder i en lightversion???

>Der er også kommet et nyt Siemese foder og med fare for at udstille min
udivenhed om ABY'er vil jeg mene det også kunne være en mulighed.

<> Gylp - nej, ikke mere "rod" med foderet I forvejen har vi et
større hyr med hhv. en smældfed hankastrat og en _meget_ tynd hunkat!
Den lokale foder-pusher griner lidt, når vi køber Hills W/D i
kæmpeudgave... og killingefoder i 5 kilosversionen... de _ved_ nemlig at
vi ikke har killinger!
Og en aby kan normalt spise hvad som helst! Endda med største fornøjelse
Faktisk foretrækker hun pt oral care foderet

Mvh Ann

MvH

Dan Mortensen

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-03-03 16:05

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhh - kan nogen så sige mig om foder"klumperne" vil være for store til
> en aby??? Der ellers er vant til at gnaske sig igennem hvad som helst -
> bare det er spiseligt....

No way - dem kan hun sagtens gnaske

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Ann K.

Dato : 27-03-03 20:15

Hejsa.

>No way - dem kan hun sagtens gnaske

<> ja - når jeg tænker på, hvad hun ellers er i stand til at gabe over,
så....
Forleden fik hun fat i Sifs "tandstensfoder" - der kan man tale om store
klumper!!!
Men hun var heller ikke sulten i næsten hele to timer bagefter!!! *ggg*

Mvh Ann

Fra : Pernille Scharff

Dato : 25-03-03 09:18

Ja, vi fik også et par poser med hjem i weekenden. Nu er der ikke nogen af
mine der nogensinde har været særlig vilde med RC, men jeg åbnede en pose og
uddelte som godbidder i første omgang. Testresultat:

Choko (MCO) var lige ved at gå helt amok for at få mere af det lækre, lækre
foder!
Silk (MCO) snusede til det og daffede muggent væk - men spiste det senere
fra madskålen.
Ce'Nedra (NFO) der er altædende bortset fra RC kan godt lide MCO-foder.
Polgara (NFO) syntes heller ikke det var en godbid men spiste det fra
madskålen.

Så jeg blandede en lille pose i den skumle foderblanding der i forvejen var
i fodertønden - og det glider altså fint ned. Og så store er de foderpiller
altså ikke - de er på størrelse med Hill's Oral Care eller måske lidt
større.

/Pernille

Fra : Vibeke J

Dato : 25-03-03 20:58

Og så store er de foderpiller
> altså ikke - de er på størrelse med Hill's Oral Care eller måske lidt
> større.

Hvor store er de? Nu har jeg ikke lige prøvet RC før eller Hills, så kan du
ikke måle en diameter? Jeg er jo kun vant til Specific.

Endvidere hvor har I købt det henne? Jeg var i Petgo i Gentofte her til
aften, for jeg måtte jo prøve det. Men der ville de først få det sidst i
næste uge.

/Vibeke

Fra : Dan Mortensen

Dato : 26-03-03 08:06

Vibeke J wrote:
> Hvor store er de? Nu har jeg ikke lige prøvet RC før eller Hills, så
> kan du ikke måle en diameter? Jeg er jo kun vant til Specific.

Jeg har lige målt og størrelsen er 10-12 mm sådan lidt afhængig af hvordan
de vender

> Endvidere hvor har I købt det henne? Jeg var i Petgo i Gentofte her
> til aften, for jeg måtte jo prøve det. Men der ville de først få det
> sidst i næste uge.

På udstillingen i Assentoft hos Pethouse.

MvH

Dan Mortensen
DK Sollok

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 25-03-03 10:46

Ida wrote:
> [...]
> stedet for at bruge deres tænder
>
> Har nogen af jer allerede afprøvet det og i så fald, hvad er der af

Jeg kan ikke finde noget der minder om det på RCs hjemmeside; er der
nogen der har et link til en beskrivelse af foderet? Hvad hedder det
forresten?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Ida

Dato : 25-03-03 10:53

--
"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde noget der minder om det på RCs hjemmeside; er der
> nogen der har et link til en beskrivelse af foderet? Hvad hedder det
> forresten?

Det hedder såmænd "Maine Coon 31" . Jeg kan ikke give dig et link, men jeg
kan videregive de informationer jeg har fra deres folder :

"Kroketten er udformet således, at de passer til kæbens størrelse og
bygning.
Foderet indeholder chondroitinsulfat og glukosamin for at beskytte ledene,
som er meget skrøbelige hos denne store kat
Foderet indeholder en speciel kombination af Omega3/6-fedtsyrer ; EPA/DHA og
borragoolie for at pleje huden og bevare pelsens naturlige skønhed"

Jeg undrer mig måske en smule over "for at beskytte ledene, som er meget
skrøbelige hos denne store kat
" da jeg bestemt ikke mener, at MCOs knogler er mere skrøbelige end hos
andre katte. Jeg håber de mener, at MCO er en stor kat der vokser længe og
derfor har andre behov ift fodring, end små vævre racer.

En nævnte, at prisen var skruet en tak opad - hvor meget drejer det sig om ?

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-03-03 13:03

Ida wrote:
> En nævnte, at prisen var skruet en tak opad - hvor meget drejer det
> sig om ?

ca 30 kr mere for 10 kg... listeprisen var noget i retning af 460-70.

/DM

Fra : Ida

Dato : 25-03-03 14:03

--
"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ca 30 kr mere for 10 kg... listeprisen var noget i retning af 460-70.
>
> /DM

De er da smarte nok og klar over, at vi er en hel del MCOfolk og andre, der
iht bare *lige* skal prøve og nok også ender ud med at bruge produktet
fast.. og 30 kr extra kan jeg godt leve med, så længe jeg har min
opdrætterrabat

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-03-03 14:26

Ida wrote:
> [...]
> andre, der iht bare *lige* skal prøve og nok også ender ud med at
> bruge produktet fast.. og 30 kr extra kan jeg godt leve med, så længe

Ja og så er der mere eller mindre permanent priskrig på RC så pethouse
solgte RC på udstillingen til hhv. 309 og 339 og når opdrætter rabatten så
trækkes er det jo helt fornuftigt.

/Dan Mortensen
DK Sollok

Fra : Ann K.

Dato : 25-03-03 23:22

>Foderet indeholder chondroitinsulfat og glukosamin for at beskytte
ledene,
>som er meget skrøbelige hos denne store kat

<> OK... så _er_ foderet solgt til mig!!!
Glucosaminsulfat er nemlig et fremragende middel mod gigt!!!! Og dét
lider vores Ranje af
Vi har i længere tid brugt det til vores gamle hund, Mandens skulder og
som forebyggelse til min lille aktive agility-sheltie.... Gammelvovsen
har klart fået det bedre - og Manden mner også at han kan mærke en
forbedring i sin skulder... Sheltien ved jeg intet om - men hun har da
endnu ikke haft nogen alvorlige skader

At RC skriver at MCO har "skrøbelige knogler", tror jeg ikke man skal
tage helt for pålydende... det lyder snarere som en (dårlig)
oversættelse fra engelsk, hvor man formentlig siger at MCO - fordi der
er tale om en stor kat, der skal opnå en stor vægt i løbet af realtiv
kort tid - har brug for at kunne vokse i et lidt langsommere tempo.
Dette gør sig iaf gældende for "gigant-racerne" indenfor hunde (fx new
foundlænder, grand danois osv)
Når leddene udsættes for store belastninger er de jo også lidt mere
skrøbelige...
Det er jo trods alt sådan at man nu også ser HD (hofteledsdysplasi) hos
MCO/NFO - mens det stadig er en _meget_ sjælden sygdom hos fx aby'er...
HD er en kompleks sygdom, der både er arveligt OG miljøbetinget....

Mvh Ann - der vil prøve at få fat i en pose i week-enden

Fra : Ida

Dato : 26-03-03 00:55

--
> ledene,
>
> <> OK... så _er_ foderet solgt til mig!!!
> Glucosaminsulfat er nemlig et fremragende middel mod gigt!!!! Og dét
> lider vores Ranje af

Det var en god oplysning du der kom med Jeg havde tænkt lidt over, hvad
Glucosaminsulfat er godt for.

> [...]
> er tale om en stor kat, der skal opnå en stor vægt i løbet af realtiv
> kort tid - har brug for at kunne vokse i et lidt langsommere tempo.

Jeg tror du har fuldstændig ret i, at det er en direkte - og uheldig -
oversættelse fra engelsk.
Ellers er det en ret flot folder de har lavet omkring foderet, med 2 siders
beskrivelse af MCOen som race og nogle flotte fotos *s*

> Mvh Ann - der vil prøve at få fat i en pose i week-enden

Ida - som vil vente til næste store "købe foder dag" med at afprøve
foderet.. med mindre jeg skulle falde over en prøvepose

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Denise

Dato : 26-03-03 08:09

> [...]
> har klart fået det bedre - og Manden mner også at han kan mærke en
> forbedring i sin skulder... Sheltien ved jeg intet om - men hun har da

Hej Ann (og andre)
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på et præparat, der hedder Synoquin Cat. Det
startede vi på for ca. 2½ år siden. Det er kapsler der bl.a. indeholder
glucosamine. Vi bruger dem til vores gamle Molly, der humpede og gik med
stive ben. Hun går stadig lidt sjovt, men slet ikke som før, det er blevet
bedre og hun kan stadig hoppe op i divanen og sengen. Jeg har på
fornemmelsen, at hvis vi ikke havde startet for 2½ år siden, så havde hun
haft det rigtigt slemt nu. Fik dem anbefalet hos Marianne i Husum, efter
Marianne havde været hjemme til check af dyrene. De koster 170 + moms for 90
stykker, og hun får 1 hver morgen. Kapslerne er rimeligt store, men vi har
indarbejdet samme ritual om morgenen, hun får noget WD vådmad, jeg skyller
kapslen i varmt vand så den er helt glat, åbner kæberne i den ene side og
putter den ned i siden af munden. Da den er helt glat glider den hurtigt ned
og hun fortsætter med at spise. Ja, det sker af og til, at hun får fat med
tungen og spytter den ud, så slås vi lidt, men ikke mere end at hun
fortsætter med at spise, og jeg vil have hun spiser efter hun har fået den,
så jeg er sikker på den er helt nede .
Du kan sikkert finde alt muligt på nettet om kapslerne, og kruuse har dem
under nr. 275167.
http://www.kruuse.com/asp/index.asp , søg på synoquin, klik på Synoquin kat
90 kapsler og læs mere. Som du kan se findes de også til hunde, hvor de har
rigtig gode erfaringer. Har desværre ikke så mange erfaringer med katte
endnu.
Hilsen Denise

Fra : Ann K.

Dato : 27-03-03 17:48

Hej Denise.

>Jeg vil lige gøre dig opmærksom på et præparat, der hedder Synoquin
Cat. Det
startede vi på for ca. 2½ år siden. Det er kapsler der bl.a. indeholder
glucosamine.

<> Jo tak... vi kender dem godt.
Men Ranje er stadig bange for hænder (hans tid som gadekat sidder godt
fast - desværre!)... og han bliver aldeles rædselslagen, når han bliver
holdt fast og får tvunget munden op Derfor er piller _ikke_ noget,
han skal have!!!
Vi klarer os med smertestillende sprøjter fra dyrlægen... vital animin
oprørt i youghurt har også været forsøgt - dog uden at det har været en
succes - han kan ikke lide smagen!
I et stykke tid har vi så gjort det, at hans foder har bestået af Hills
w/d + ca 10 g af et specielt hundefodermærke, som netop indeholder
glucosamin (oprindeligt købt til vores gamle hund Sif)... og det har
faktisk hjulpet lidt! Så selv om vi egentlig ikke vil give katten
hundefoder, havde vi tænkt os at blive ved med det... Men nu kommer RC
så med det nye MCO-foder
Dejligt....

Mvh Ann

Fra : Pia Thomsen

Dato : 27-03-03 18:01

Ann K skrev:
[...]

Hej Ann

Hvis det kan lade sig gøre at røre pulver op i youghurt, ved jeg at man kan
få ren glucosamin sulfat på "dåse". Min kæreste bruger det pga. lidt bøvl
med hoften - han blander det op i vand/saftevand.

Han køber det via Natur-Drogeriet i Hørning...om man kan købe det i
helsekostbutikker el. hvor den slags bliver solgt, ved jeg ikke, men du kan
evt. prøve at kigge på deres hjemmeside http://www.natur-drogeriet.dk eller
telefon 86 92 33 33

Det var da et forsøg værd, hvis der er bøvl med bentøjet

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-03-03 18:34

Du kan også købe pulveret her: http://www.bindzus.dk/shop/

Fra : Bente Jepsen

Dato : 27-03-03 22:51

> ledene,

Der er også Glucosamin i RC Senior.

Hilsen
Bente

Fra : Ann K.

Dato : 27-03-03 23:30

Hejsa.

>Der er også Glucosamin i RC Senior.

<> OK - men nu er Ranje (eller nogen af de andre bandemedlemmer -
undtagen Saga) jo ikke ligefrem seniorer
Og Saga skal under ingen omstændigheder have seniorfoder! Et kilo Hills
sidder allerede godt plantet på Damens sideben!

Men jeg skal da huske oplysningen, når det engang bliver aktuelt

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-03-03 00:32

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> writes:

> [...]
> Og Saga skal under ingen omstændigheder have seniorfoder! Et kilo Hills
> sidder allerede godt plantet på Damens sideben!

Hvorfor nu ikke det :? Seniorfoder er netop med færre kalorier fordi
de forventer at seniorer bevæger sig mindre...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-03-03 00:56

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor nu ikke det :? Seniorfoder er netop med færre kalorier fordi
> de forventer at seniorer bevæger sig mindre...

Næ nej Seniorfoder har flere kalorier fordi man
forventer at seniorer mister deres lugtesans hen ad vejen
og derfor ikke vil spise så meget.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Ann K.

Dato : 28-03-03 07:43

Hejsa.

>Seniorfoder har flere kalorier fordi man
forventer at seniorer mister deres lugtesans hen ad vejen
og derfor ikke vil spise så meget

<> Hi - jeps... Og dét gælder tydeligvis ikke Saga!
Har en gang tidligere gjort forsøget med seniorfoder - 3 kilo RC var det
vist... det tog ca ½ år for hende at få sin "ungpigefigur" tilbage...
Ved sidste kattetræf fik jeg 1 kilo Hills af Else Gyldenkærne.. Saga har
"rå-ædt" af foderet - og igen mistet figuren *sss*

Så selv om hun tydeligvis vældig godt kan lide seniorfoder, så er det
altså ikke lige dét, som skal være en fast bestanddel af hendes daglige
kost

Mvh Ann og "Tyktøs"

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-03-03 19:38

> <> Hi - jeps... Og dét gælder tydeligvis ikke Saga!

Nej, jeg har heller aldrig fået problemet hér

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-03-03 11:26

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> writes:

> Næ nej Seniorfoder har flere kalorier fordi man
> forventer at seniorer mister deres lugtesans hen ad vejen
> og derfor ikke vil spise så meget.

Øhh nå...
Jeg syntes ellers at have forstået at der var færre kalorier i,
mængden af daglig dosis er da ca den samme som til yngre misser dvs ca
60 gram til 4 kg.
Men jeg er nu igen blevet klogere og tak for det

Fra : Pia Thomsen

Dato : 28-03-03 12:09

> [...]
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk
> brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Ææhh, nu er jeg forvirret!!!

Ifølge Hills er der i alm. Adult foder 4103 kcal/kg. og i seniorfoderet af
samme mærke er der 3860 kcal/kg.

Endvidere står der at energi og fedt er reduceret, mens fibrene er øget....

Nu har jeg ikke brug for seniorfoder, så er der ikke en venlig sjæl som vil
forklare mig dette?

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-03-03 19:41

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme mærke er der 3860 kcal/kg.
>
> Endvidere står der at energi og fedt er reduceret, mens fibrene er

Jamen, så kan det da godt være, at der er lavet om på
det. Det er en del år siden jeg fik den forklaring, fordi jeg
overvejede at sætte min første kat på seniorfoder, da han
kom op i årene. Jeg har vist også læst det i et par bøger.
Men tingene ændrere sig jo hele tiden, så måske er det
anderledes nu ? Det havde jeg bare ikke lige overvejet -
altså at det pludselig skulle gå i den helt modsatte
retning

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-03-03 21:14

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> skrev...
> [...]
> anderledes nu ? Det havde jeg bare ikke lige overvejet -
> altså at det pludselig skulle gå i den helt modsatte

Jeg tror nu også, at de må have lavet seniorfoderet med færre kalorier -
ihvertfald har Raiku anbefalet Seniorkost til Dizzy, som jo ikke ligefrem er
en sylfide...

Mvh. Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-03-03 21:42

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> writes:

> Jeg tror nu også, at de må have lavet seniorfoderet med færre kalorier -
> ihvertfald har Raiku anbefalet Seniorkost til Dizzy, som jo ikke ligefrem er
> en sylfide...

Det findes skam også i en light udgave, "heldigvis" ikke særlig
nødvendig her, for hun måtte nu godt lige tage bare et ½ kilo på. Men
Melissa har altid (undtagen når hun var med mivere) været en slank kat
og det selvom hun bare kan spise når lysten/sulten driver..

Fra : Tournesol

Dato : 27-03-03 13:26

Hej

> Har nogen af jer allerede afprøvet det og i så fald, hvad er der af
> kommentarer ?
>

>gufle gnaske< hele banden her siger enstemmigt lækkert mere af det
madmor!!!!!!!

Jeg har aldrig set dem slås om madskålen jeg var simpelhen nødtil at finde
et par extra madskål frem sikke en sucesse

det er nogle orntlige kanon kugler, men igen af mine har problemer med at
tygge dem, heller ikke yellow som stadig kun er 4½ mrd, men smage det ville
hun

Ros til RC !!!!!

Hilsen Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 27-03-03 14:05

Hmm, Smutters nye ejere har købt det til ham og han guffer det med stort
velbehag, så jeg tror jeg skal have købt en lille pose for at se hvad de
siger til det herhjemme

Fra : Pernille Scharff

Dato : 27-03-03 14:30

Altså Pia,

du ku' da have fået en gratis pose henne ved RC-manden i søndags....det fik
jeg

/Pernille

Fra : Pia Thomsen

Dato : 27-03-03 14:41

Pernille skrev:
Altså Pia,

du ku' da have fået en gratis pose henne ved RC-manden i søndags....det fik
jeg

Altså Pernille, det skulle du jo have fortalt mig i søndags Det opdagede
jeg som sædvanlig ikke!!! Men nu køber jeg da bare en pose

Fra : Tournesol

Dato : 27-03-03 14:38

Hej Pia

> Hmm, Smutters nye ejere har købt det til ham og han guffer det med
> stort velbehag, så jeg tror jeg skal have købt en lille pose for at
> se hvad de siger til det herhjemme

Ring ind til rc og få en prøve pakke eller smut en tur i petgo (maxizoo) i
deres blad reklamere de med at man kan få en prøve pose gratis hvis man har
kuponen med,bladet kan du evt få i butiken

Hilsen
Henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 27-03-03 17:54

Henriette skrev:
Ring ind til rc og få en prøve pakke eller smut en tur i petgo
(maxizoo) i deres blad reklamere de med at man kan få en prøve pose gratis
hvis man har kuponen med,bladet kan du evt få i butiken
..
Hmm, nu har jeg købt en pose - det mindste de havde fået hjem var 2 kg. så
det var lidt af et sats, men det er et hit!!! Og det bliver tygget...næsten
dem allesammen

Fra : Vibeke J

Dato : 27-03-03 21:53

> Hmm, nu har jeg købt en pose - det mindste de havde fået hjem var 2 kg. så
> det var lidt af et sats, men det er et hit!!! Og det bliver
tygget...næsten
> dem allesammen

Hvor, hvor, hvor?

/Vibeke

Fra : Pia Thomsen

Dato : 28-03-03 10:25

"Vibeke J" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> tygget...næsten
>
> Hvor, hvor, hvor?
>
> /Vibeke

Jeg købte det i Petworld i Viby (århus), hvor jeg normalt ikkr køber, fordi
det er for dyrt, men jeg skulle bare liiiige prøve

Fra : Vibeke J

Dato : 28-03-03 15:55

> Jeg købte det i Petworld i Viby (århus), hvor jeg normalt ikkr køber,
fordi
> det er for dyrt, men jeg skulle bare liiiige prøve

Ja okay, der kommer jeg nok ikke forbi liiiige foreløbig. Så jeg må jo bare
være lidt mere tålmodig :)

/Vibeke

Fra : Vibeke J

Dato : 27-03-03 21:54

> [...]
har
> kuponen med,bladet kan du evt få i butiken

Underligt at de (petgo) ikke informerer om det når man spørger til
produktet. De plejer da ellers at være vældig informative.

/Vibeke

Fra : Tournesol

Dato : 28-03-03 06:58

Hejsa

> Underligt at de (petgo) ikke informerer om det når man spørger til
> produktet. De plejer da ellers at være vældig informative.

det vil jeg da give dig fuldkommen ret i.
Tilbudet gælder til den 4 april så må man håbe de har fået poserne hjem
inden da

Hilsen henriette.
--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Ida

Dato : 27-03-03 17:54

Hej alle *s*

Hos get2pet.dk har jeg set, at de har MaineCoon 31 til en pris der hedder
359 kr for 10 kg. Det er et tilbud jeg har tænkt mig at gøre brug af, når de
får oplyst mig omkring brugen af breeders checks hos dem.

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Pia Thomsen

Dato : 27-03-03 18:03

Ida wrote:
> [...]
> hedder 359 kr for 10 kg. Det er et tilbud jeg har tænkt mig at gøre
> brug af, når de får oplyst mig omkring brugen af breeders checks hos

Hmm, nu bruger jeg normalet ikke R.C. men man kan vel ikke være medlem af
flere opdrætterklubber på en gang - eller hvad?

Fra : Ida

Dato : 27-03-03 19:59

--

> Hmm, nu bruger jeg normalet ikke R.C. men man kan vel ikke være medlem af
> flere opdrætterklubber på en gang - eller hvad?

Hej Pia *S*
Jeg får både rabat hos RC og Eukanuba/Iams og indtil videre har det fungeret
udmærket. Eukanuba/Iams forlanger godt nok, at man *kun* benytter deres
produkter, men jeg er da sluppet godt fra det indtil videre

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk