Mobilix ADSL - bridge?
Fra : Christian Flintrup

Dato : 20-03-01 08:42

Hej,

Mobilix' ADSL-løsning, hvor man får et speed touch home 'modem', er det
en bridge?

<http://www.alcatel.com/consumer/dsl/prodhome.htm>

Der står: · "Always on" (bridged) or dial-up (PPP) modes

Så det må da være en brigde, ikke?

Hvis jeg så køber mig en ethernet -> ethernet router, kan jeg så dele
forbindelsen på mit LAN?

--
På forhånd tak,
Christian Flintrup

Fra : Kenneth Westergaard

Dato : 20-03-01 14:15

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> wrote in message
> Hej,
>
> Mobilix' ADSL-løsning, hvor man får et speed touch home 'modem', er det
> en bridge?
[SNIP]

> Hvis jeg så køber mig en ethernet -> ethernet router, kan jeg så dele
> forbindelsen på mit LAN?

Jeg mener ikke det er så simpelt. der skal vist noget software på din klient
uanset om du vælger bridge eller USB.
Men det er der jo ingen der ved før det bliver installeret for første gang.
Kenneth

Fra : N/A

Dato : 20-03-01 20:16

Fra : Christian Flintrup

Dato : 20-03-01 20:16

Thomas Richter <thomasrichter@wanadoo.dk> wrote:

> Hey Der.
> Mobilix har fortalt mig at de første kunder bliver sluttet til Adsl nettet
> på mandag. Så er der jo bare tilbage at vente og høre.

Yep :)

Og indtil da tror jeg at jeg vil overtale naboen til at laegge et
netvaerkskabel ind til mig :)

--
Christian Flintrup

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-03-01 14:20

> [...]
>
> Så det må da være en brigde, ikke?
>
> Hvis jeg så køber mig en ethernet -> ethernet router, kan jeg så dele

Inden længe leverer Mobilix ADSL'en med en router, som du dermed kan
tilslutte en hub/switch.

--
Bjarke Andersen

Fra : Christian Flintrup

Dato : 20-03-01 20:16

Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Inden længe leverer Mobilix ADSL'en med en router, som du dermed kan
> tilslutte en hub/switch.

Ja, men saa er det jo bare om at vide, hvad 'laenge' er :)

--
Christian Flintrup

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-03-01 22:23

> Ja, men saa er det jo bare om at vide, hvad 'laenge' er :)

Sidste update fra teknikere, supportere var 1. april.

--
Bjarke Andersen

Fra : N/A

Dato : 21-03-01 07:22

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-03-01 07:22

"Thomas Richter" <thomasrichter@wanadoo.dk> wrote in message
> Jeg for det bare før dig !! =P den 31/3 hehe
> LOL

HAHA, jeg skal slet ikke have det........endnu. Jeg lever fint med min NE1
forbindelse.

--
Bjarke Andersen

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-03-01 07:45

Thomas Richter <thomasrichter@wanadoo.dk> wrote:

> Jeg for det bare før dig !! =P den 31/3 hehe

Nå men min far er stærkere end din far!

Og desuden så skulle jeg rigtigt have haft ADSL d. 9/2 så det er det
der gælder!!

:)

--
Christian

Fra : Carsten Matzon

Dato : 21-03-01 17:20

On Wed, 21 Mar 2001 7:45:26 +0100, Christian Flintrup wrote
(in message <1eqm065.952y7z8h5vryN%chr@mac.com>):

> Nå men min far er stærkere end din far!
>
> Og desuden så skulle jeg rigtigt have haft ADSL d. 9/2 så det er det
> der gælder!!

Jah jah nu trækker du vist falsk luft ind.Der er dem der har haft det siden
sidste år.... ho ho ho

Postmand Per kommer med noget lækkert til dig imorgen.... ;)

Carsten

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-03-01 17:40

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:
> Postmand Per kommer med noget lækkert til dig imorgen.... ;)

Woohhoo :)
Tak...

--
Christian

Fra : N/A

Dato : 21-03-01 21:42

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-03-01 21:42

Thomas Richter <thomasrichter@wanadoo.dk> wrote:

> Hvad er det postman per kommer med??

Breve?

:)

Nej, Carsten er så flink - helt automatisk - at sende mig forstykker til
RJ-45 vægstik.

Derfor!

--
Christian

Fra : N/A

Dato : 21-03-01 17:40

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-03-01 17:40

Thomas Richter <thomasrichter@wanadoo.dk> wrote:

> hey!!
> Hvordan ved du at mobilix ville have gevet det til dig den dag?? de har ikke
> været meget for at give mig en dato.

D. 9/2 fik jeg en tekniker fra TDC ud for at installere CyberCity DSL.
Et kælderrum var låst og der kom en ny d. 9/3. Der kunne han ikke
installere pga. at han ikke kunne få kablet ned gennem "elskakterne" fra
2. sal til kælderen. :(

--
Christian