Oplysningerne er Fundet?
Fra : LisBJensen

Dato : 24-03-03 20:52

En ting der undrer mig, når man ser på indlæægende i dette forum er at
man ikke altid kan gennemskue om spørgeren har fået svar på sin
aneefterlysning.

Jeg syntes det ville være en god ide at den der lægger et indlæg ind
skriver en notits her på siden, når man har fået sine oplysninger. Det
ville kunne spare andre for at finde de samme oplysninger en gang til.

Lis Jensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 25-03-03 03:51

"LisBJensen" <LisBJensen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> En ting der undrer mig,

Mon ikke det kan være resultatet af:
> http://www.kandu.dk/

Et evt. svar skjules jo p.g.a. det point-system der er en del af
"kandu"-konceptet (læser jeg), hvorved det jo ville være tåbeligt at markere
et spørgsmål besvaret.

Spørgsmålet er stillet i og til brugergruppen i "kandu" - ikke til
Usenetgruppen, hvor der sikkert er en del der har hoppet over "kandu" med
samlede ben

Det kan være det er forskelligt om man skriver i "kandu"-rubrikkerne
Ubesvarede -, Afventende -, eller Besvarede spørgsmål, Tips & Tricks eller
Nyheder (UseNet) dk.videnskab.historie.genealogi (som jeg har set findes på
siden).
Det kan vel være at det er fordelagtigt for nogen at benytte denne, for mig
umiddelbart tåbelige omvej til Usenet - det kan jeg ikke gennemskue - men
det forårsager tilsyneladende nogle mærkværdigheder og misforståelser, som
måske er en logisk følge af denne utilsigtede sammenblanding af fora - der
hver for sig kan være udmærket.

Måske er der en der kan forklare den store fordel ved hhv. opdeling og
sammenblanding. Altså lige bortset fra "kandu"s, hvis forretning det er, at
der er mange brugere med deraf følgende proportional reklameindtægt.

> Det ville kunne spare andre for at finde de samme oplysninger en gang til.
Det kan vi ikke blive uenige om.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-03-03 08:52

"LisBJensen" <LisBJensen.news@kandu.dk> skrev Mon, 24 Mar 2003 19:51:53
GMT

>Jeg syntes det ville være en god ide at den der lægger et indlæg ind
>skriver en notits her på siden, når man har fået sine oplysninger. Det
>ville kunne spare andre for at finde de samme oplysninger en gang til.

For så vidt man modtager konkrete oplysninger i e-mail har du ret.
Men normalvis vil det også fremgå her i gruppen, at der er svaret på det
pågældende indlæg.

Noget andet er så at jeg har svært ved at gennemskue om brugerne på
Kandu egentlig ser alle indlæg her i gruppen - og om de generelt set er
i stand til at holde de lokale fora på Kandu adskildt fra Usenetgruppen
her.?

Personligt synes jeg at Kandus sammenblanding af 2 helt forskellige
systemer, krydret med et pointsystem og en god del reklamer, er noget
værre juks. Og mange af de indlæg der kommer derfra bestyrker desværre
denne formodning.

Hold dog tingene adskildt. Deltag i Usenet på Usenets betingelser, dvs.
direkte via din udbyder og med et dertil egnet program, derved får du
også adgang til den binære gruppe.
Og brug så Kandu til de ting de er gode til (om nogen overhovedet.?).

Både Kandu og Google kan være en udmærket genvej for folk der
midlertidigt ikke har en rigtig Usenet forbindelse, og som iøvrigt er
tilstrækkeligt godt kendt med Usenet til at de ved hvad de har med at
gøre. Men som permanent og eneste forbindelse til Usenet er det efter
min mening ikke brugbart.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 25-03-03 14:50

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> "LisBJensen" <LisBJensen.news@kandu.dk> skrev Mon, 24 Mar 2003
> 19:51:53 GMT

Det er som nævnt principielt en god ting - hvis man altså spekulere på
hvilket medie det er man nu lige er i gang med at benytte.

> Hold dog tingene adskildt. Deltag i Usenet på Usenets
> betingelser, dvs. direkte via din udbyder og med et dertil
> egnet program, ....

En opfordring til de, der gennem længere tid nærmest permanent har brugt
kandu.dk som indgang til usenetgruppen, burde følge, fordi, som Arne
skriver:

> Men som permanent og eneste forbindelse til Usenet er
> det efter min mening ikke brugbart.

I jagten på ussel mammon tvinger kandu-konceptet med, citat: "Eftersom du
ikke er lukket ind i systemet, kan du ikke ...." - og tvinger dermed
brugeren til at registrere sig uden at der reelt følger nogen fordele med
denne registration. Der åbnes blot for den information, som man kunne få
helt uden krummelure direkte på Usenetgruppen og som Kandu tapper fra de
selvsamme brugere, såvel som Kandu nasser på Usenet-gruppens ekspertise.

Det er i min terminologi grov udnyttelse af mediet, af usenetgruppen og ikke
mindst af de brugere der lokkes til at indordne sig under systemets - imho -
aldeles tomme skal.

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 25-03-03 16:16

> [...]
> En ting der undrer mig, når man ser på indlæægende i dette forum er at
> man ikke altid kan gennemskue om spørgeren har fået svar på sin

Hvis man svarede på spørgsmålet i gruppen og ikke direkte, var der aldrig
tvivl om der var givet et svar. Jeg mener, at spørger man i gruppen, bør man
også få svar i gruppen.

Hans

Fra : LisBJensen

Dato : 25-03-03 18:05

"Hans Mikkelsen" skrev d. 25-03-03 16:16 dette indlæg :

> [...]
aldrig
> tvivl om der var givet et svar. Jeg mener, at spørger man i gruppen,

Hej alle.
Tak for disse meldinger / meninger.
Jeg mener ikke man behøver at lukke emnet når det er besvarte, man kan
jo lade det stå åbent, men indsætte en notits om at Oplysningerne er
fundet.
med hensyn til svar vil man jo som oftest her være nødt til at svare på
sitet.
Men med de mange indlæg mister man tråden hvis man skal finde tilbage
til gamle indlæg. og se hvor langt det er nået. Jeg er ikke interesseret
i at abonnere på alle indlæg, men det kunne jo være jeg pludselig faldt
over en oplysning der var spurgt om for 2-3- måneder siden.

Lis

http://www.kandu.dk/