Brug af System.out...
Fra : Thomas Møller

Dato : 24-03-03 20:19

Hello there...

Jeg har gået og spekuleret på, om ikke jeg kunne bruge System.out til min
GUI. Jeg tænkte på at lave et label, eller noget tilsvarende, i bunden af
min applikation, der blev opdateret med det, der bliver skrevet til
System.out. Er det en helt fjollet idé?

Forslag modtages med kyshånd :)

Thomas Møller.

Fra : permoller

Dato : 24-03-03 20:37

"Thomas Møller" skrev d. 24-03-03 20:19 dette indlæg :
> [...]
af
> min applikation, der blev opdateret med det, der bliver skrevet til

Det er en lidt fjollet ide !
Du skal i stedet for System.out.print() bruge en streng og fortælle
JLablen at den skal bruge den som tekst !
String tekst = "Ole bole";
JLabel test = new JLabel(tekst);

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Dam

Dato : 24-03-03 21:07

On Mon, 24 Mar 2003 20:19:05 +0100
"Thomas Møller" <molz@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> GUI. Jeg tænkte på at lave et label, eller noget tilsvarende, i bunden af
> min applikation, der blev opdateret med det, der bliver skrevet til

Slet ikke.

> Forslag modtages med kyshånd :)

System.out er en PrintStream.

System har en metode 'setOut()' hvor du kan erstatte out printStreamen med din egen...

Så hvis du laver din egen printStream klasse hvor du overstyrer alle metodene kan du selv dirigere hvor outputtet ryger hen...

> Thomas Møller.

vh.ld

Fra : Thomas Møller

Dato : 24-03-03 21:00

Det lyder som en brandgod idé. Jeg takker!

-tm

"Lars Dam" <larsdam___YeahNoUnderscores_____@______post2.tele.dk> skrev i en
meddelelse
le.dk...

Fra : Lars Dam

Dato : 24-03-03 21:24

On Mon, 24 Mar 2003 20:59:45 +0100
"Thomas Møller" <molz@worldonline.dk> wrote:

> Det lyder som en brandgod idé. Jeg takker!

Yep. Du kan evt. lade din egen printStream kopiere outputtet til den gamle outputstream:

System.setOut( new MyOutputStream(System.out) );

etc..

Så får du stadig stacktraces etc. med ud i konsollen. Brug evt et textarea istedet for en jlabel :)

Jeg implementerede noget lignende hvor min status linie viste sidste linie, men dobbelt klikkede man på status linie kom der en dialog med hele historikken.

vh. ld

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-03-03 21:20

"Thomas Møller" <molz@worldonline.dk> writes:

> [...]
> GUI. Jeg tænkte på at lave et label, eller noget tilsvarende, i bunden af
> min applikation, der blev opdateret med det, der bliver skrevet til

Næh. Det er en velkendt teknik i fx diverse IDE'er. Eftersom der som
regel skrives mere end een linie ud, vil du formentlig gerne lave et
tekstareal der kan rulles i, i stedet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn