Bloddoner.
Fra : Smat

Dato : 24-03-03 17:53

Vi overvejer meget frem og tilbage om Apollo skal være bloddoner, når han
bliver stor. Er der nogle af jer der har erfaringer med det?
Det vi er mest bekymrede over er, om han vil komme til at forbinde det med
noget negativt at komme til dyrlæge... som I jo nok ved at dyrlægen hans
bedste ven. Det skulle jo ikke tage hårdere på en hund at være doner end
et menneske og personligt reagerer jeg slet ikke på at blive tappet.
Men endnu engang hvad siger I derude?

MVH
Margrethe
--
http://home1.stofanet.dk/smat/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-03-03 19:25

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
end
> et menneske og personligt reagerer jeg slet ikke på at blive tappet.

Hej Margrethe.

Flot initiativ I overvejer. Jeg er selv doner og går meget ind for at hjælpe
andre så vidt muligt. Der i blandt selvfølgelig andre hunde.
Som du selv skriver, er der dog en mulighed for, at Apollo vil begynde at
frygte dyrlægen.
Da han jo har fået konstateret HD og på trods af bedring sikkert skal til
dyrlægen flere gange igennem årene, er det måske noget af en risiko at løbe.
Jeg ville ikke turde tage chancen, da det vigtigste for mig alligevel er MIN
hund. Han skal ikke blive bange for at gå til dyrlægen den dag, hvor han er
syg. Når dyr er syge, bliver de efter min erfaring også tit nervøse og
utrygge, og en angst for dyrlægen vil jo kun forværre dette.

I den sidste ende er det jeres beslutning og jer, der kender jeres hund
bedst. Husk bare på, at denne venlighed overfor dyrlægen faktisk godt kan
ændre sig, når han bliver ældre. Det gjorde den hos Cujo, og næste gang han
skal vaccineres, får han mundkurv på efter mit ønske.
Han har aldrig været agressiv overfor nogen, men dyrlægen bryder han sig
ikke om på trods af, at han aldrig har gjort andet end at vaccinere ham. Jeg
ønsker ikke en nervøs dyrlæge, mere end han ønsker en knurrende hund.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : skingur

Dato : 24-03-03 20:27

"Ladycatwoman" skrev d. 24-03-03 19:25 dette indlæg :
> [...]
Hej Cujos mor
Det var da et godt initiativ - det anede jeg ikke, hunde kunne blive.
Har hunde forskellige blodtyper ligesom mennesker?
Hvis ikke det gør ondt at få tappet blod, synes jeg bestemt I skal gøre
det. Hvis det er noget, dyrlæger er meget glad for at man gør, vil han
måske være med til at I kommer engang imellem for bare at stå på bordet,
få en godbid og blive nusset lidt - så dyrlægen ikke altid er en, der
gør noget væmmeligt.

Godt initiativ, vil høre min dyrlæge om han kan bruge den lille
langhårede.
Kh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-03-03 20:46

> [...]
> gør noget væmmeligt.
>
> Godt initiativ, vil høre min dyrlæge om han kan bruge den lille

Hej Christina.

Det var faktisk ikke Cujo, der skulle være donor men Margrethes Apollo.
Nedunder har jeg kopieret Margrethes originale indlæg.
Hun kan måske svare dig på dine spørgsmål.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Kopi:

Fra : Smat

Dato : 24-03-03 22:35

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var da et godt initiativ - det anede jeg ikke, hunde kunne blive.
> Har hunde forskellige blodtyper ligesom mennesker?

Ja de har forskellige blodtyper, hvor mange ved jeg ikke. Men jeg ved at min
dyrlæge har svært ved at finde donerblod.

> Hvis ikke det gør ondt at få tappet blod, synes jeg bestemt I skal gøre
> det.
Jeg kan ikke forestille mig det gør mere ondt en det gør hos mennesker, og
det er bare lige stikket der gør ondt - og det ikke særlig meget.

> [...]
> måske være med til at I kommer engang imellem for bare at stå på bordet,
> få en godbid og blive nusset lidt - så dyrlægen ikke altid er en, der

Apollo er nede hos vores dyrlæge hver uge, bare lige for at blive vejet og
hilse på. Derudover har han jo fejlet nærmest alt, så hun har efterhånden
kigget på ham mange gang. Når vi er 50 m fra dyrlægen ophører alt hvad
Apollo har lært, han trækker som en besat for at komme derind. Der er ikke
noget der står højrere i verden en at komme derind
Vi har et fantastisk forhold til vores dyrlæge. I sidste uge skulle jeg lige
ind og se på det der hoftebillede, der endte det med at jeg tog derfra med
Apollo og hendes store hvalp - så kunne de komme en tur i hundeskoven og
lege sammen.... Så på nuværende tidspunkt er det som hans andet hjem. Jeg
tror faktisk hun kan gøre meget grimt ved ham uden at han bliver sur på
hende

MVH
Margrethe

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-03-03 22:50

> [...]
> lege sammen.... Så på nuværende tidspunkt er det som hans andet hjem. Jeg
> tror faktisk hun kan gøre meget grimt ved ham uden at han bliver sur på

Hej Margrethe.

Jeg ville ønske, at alle dyrlæger var, som jeres, men det er de desværre
ikke. De er ofte som almindelige læger. Har alt for travlt til at engagere
sig i patienterne og tale med de pårørende.
Som sagt har vi heldigvis ikke haft brug for at komme der for andet end det
årlige tjek, men der er det for mig tydeligt, at det bare foregår på
samlebånd. Ind - stik - ud igen - betale!

Jeg besluttede mig sidste år for at skifte dyrlæge til én jeg tidligere har
haft, der desværre befinder sig 40 km væk. Jeg vil dog med glæde køre de 40
km. når det er nødvendigt for at få en lidt mere seriøs behandling hos en
dyrlæge, der virker engageret.

Nå, nu bevæger vi os for en gangs skyld over i en helt anden diskussion.
Held og lykke med dit valg.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Smat

Dato : 25-03-03 14:59

> [...]
> dyrlæge, der virker engageret.
>
> Nå, nu bevæger vi os for en gangs skyld over i en helt anden diskussion.

Vi er så heldige at vi har 500 m ned til vores super dyrlæge

Fra : skingur

Dato : 27-03-03 07:21

"Smat" skrev d. 25-03-03 14:59 dette indlæg :
> det

Hvor bor du? Det lyder nemlig lidt som min gamle dyrlæge og jeg fandt en
supergod i nærheden istf!
Kh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 27-03-03 07:53

> Hvor bor du? Det lyder nemlig lidt som min gamle dyrlæge og jeg fandt en
> supergod i nærheden istf!
> Kh Christina

Hej Christina

Jeg bor i Frederikshavn. Jeg tror desværre bare, at der findes mange af den
slags rundt omkring i landet.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-03-03 15:21

> Hej Christina
>
> Jeg bor i Frederikshavn. Jeg tror desværre bare, at der findes mange af
den
> slags rundt omkring i landet.
>
> Med venlig hilsen Cujos mor.

Hej Cujo's mor ( har igen glemt dit navn ,)

Dem er der desværre lidt for mange af, gode til at skrive regninger, men
stille en diagnose, det kan de ikke.
Så kommer jeg op til dig i morgen, skal til kiropraktor i morgen formiddag.

M.V.H.....Benny..
Nu står hun og spørger om vi skal ud og gå spor, så jeg må vel hellere bøje
mig.

Fra : Ladycatwoman

Dato : 27-03-03 16:19

> [...]
formiddag.

> M.V.H.....Benny..
> Nu står hun og spørger om vi skal ud og gå spor, så jeg må vel hellere

Hej Benny.

Tanja var navnet.
Fik jeg rigtig fat i det, skulle du til Frederikshavn?
Jeg troede ikke, vi var nogle nordjyder herinde.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : skingur

Dato : 28-03-03 08:35

"Ladycatwoman" skrev d. 27-03-03 16:19 dette indlæg :

> [...]
>
> Tanja var navnet.
> Fik jeg rigtig fat i det, skulle du til Frederikshavn?
> Jeg troede ikke, vi var nogle nordjyder herinde.

Hej tanja
Jow jow, Haverslev er da osse nordjylland
Kh Christina, der oprindeligt er fra Århus men nu slår sine folder
omkring Ålborg og omegn!

http://www.kandu.dk/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 28-03-03 09:47

> Hej tanja
> Jow jow, Haverslev er da osse nordjylland
> Kh Christina, der oprindeligt er fra Århus men nu slår sine folder
> omkring Ålborg og omegn!

Hej Christina.

Det er nok et diffinitionsspørgsmål, men her oppe aller nordligst, går
grænsen til og med Nørresundby Ikke engang Ålborg er med.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-03-03 15:29

> [...]
>
> Tanja var navnet.
> Fik jeg rigtig fat i det, skulle du til Frederikshavn?
> Jeg troede ikke, vi var nogle nordjyder herinde.

Hej igen Tanja

Det var sådan det var, Jow Jow, som en anden plejer at sige. Vestbjerg, 10
km nord for Aalborg, så det er ikke så langt væk, kommer nok derop igen i
slutningen af ugen, for en ekstra behandling, så vi kan se om vi kan få
bedre styr på de bagben. Hvorfor troede du dog du skulle få lov til at være
ensom her Jyder og Gråspurve findes over alt. Der er dog lige en
enkelt undtagelse. ( Der er ingen gråspurve i Kina ...)

M.V.H.....Benny..

Fra : skingur

Dato : 27-03-03 17:14

"Ladycatwoman" skrev d. 27-03-03 07:53 dette indlæg :
> Jeg bor i Frederikshavn. Jeg tror desværre bare, at der findes mange
af den
> slags rundt omkring i landet.
>
> Med venlig hilsen Cujos mor.

ja...trist. Hvis Gandalfs søster var blevet vaccineret første gang hos
vores "ind - betal-ud" dyrlæge, havde hun ikke været til idag. Hun
reagerede nemlig med at være ved at dø efter cirka et kvarter, - blev
sløv, slimhinderne blev blege. Havde det ikke været fordi vi var hos
vores nye "jeg-har-alt-den-tid-i-verden-der-skal-til" dyrlæge, havde
hundens mor allerede siddet i bussen på vej hjem. Og så havde det været
for sent, hun (hunden!) skulle jo have en "modreaktions" sprøjte med det
samme...
Tidligere historie foregik i Århus - både pengemagneten og den gode
dyrlæge!
Den gode dyrlæge har Holme Dyreklinik, hvis nogle på de kanter trænger
til at skifte!!!

Kh, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Smat

Dato : 27-03-03 20:18

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrlæge!
> Den gode dyrlæge har Holme Dyreklinik, hvis nogle på de kanter trænger

Jeg tror, at det med dyrlæger er meget individuelt. Vi er jo enormt glade
for vores dyrlæge, men jeg ved at også godt, der kan være nogen der skifter
væk, fordi de ikke bryder sig om lugten i bageriet.

Ang. det økonomiske, der sidder vi nok i en for andre uforståelig situation.
Vi er nærmest flove over, at vi aldrig betaler. Sidst vi var dernede til en
konsultation (omkring hans HD), talte vi med dyrlægen i 45 min. samtidig
købte vi en flaske Atroflex. Vi betalte og gik hjem. Da vi kom hjem opdagede
vi, at vi kun havde betalt for Atroflexen. I går tog vi så ned og skældte
hende ud over, at hun ikke tog betaling for konsultationen, at vi nærmest
var flove over, at komme og bruge så meget af hendes tid og så ikke engang
betale for det. (det skal siges at vi har været dernede et hav af gange og
alt i alt har vi betalt for 2 konsultationer, vi har før ringet og sagt, at
hun skulle sende en regning, uden resultat.). Hendes svar var bare "jamen
det er jo så hyggeligt når I kommer".
Jeg er meget glad for hende, men nogle gange ville det være lidt nemmere,
hvis man betale lidt, så det ikke bliver helt flovt at spørger.
Ja jeg ved godt det lyder som et luksusproblem, og det er det jo nok også,
men det er stadig lidt træls på den der luksusmåde

Vi_har_lige_været_til_hundetræningshilsner
Margrethe

Fra : Frederiksen

Dato : 24-03-03 21:42

> [...]
> syg. Når dyr er syge, bliver de efter min erfaring også tit nervøse og
> utrygge, og en angst for dyrlægen vil jo kun forværre dette.

Det er egentlig sjovt - min reaktion er, at hvis din hund er det vigtigste
for dig, hvordan kan du så sige nej til at den skal være donor? Er det ikke
vigtigere at din hund en dag kan redde livet ved en portion blod frem for at
den dør, fordi den måske kan blive nervøs for dyrlægen?

Mvh Maria

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-03-03 22:30

> [...]
at
> den dør, fordi den måske kan blive nervøs for dyrlægen?

Hej Maria.

Jeg kan godt se, hvor du vil hen, men jeg tænker nu sådan, at det jo ikke
min hunds eget blod, den vil få i en sådan situation. Det er da ihvertfald
ikke sikkert. Menneskeblod ligger kun ca. 2 måneder, så vidt jeg husker, før
det bliver smidt ud.
Det er dybt egoistisk tankegang, men som sagt tænker jeg mest på min hund.
Jeg kan klare at være donor, men det tror jeg ikke, at Cujo ville bryde sig
om.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Asta Nielsen

Dato : 24-03-03 23:33

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e7f78ea$0$52171$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg kan klare at være donor, men det tror jeg ikke, at Cujo ville bryde sig
> om.
>

> Med venlig hilsen Cujos mor.

Du kan jo altid lade ham give blod een gang, og så se hvad han "siger" til det *S*

Mvh
Asta

Fra : Smat

Dato : 26-03-03 21:00

Hejsa.
Jeg faldt lige selv over det her link.
http://www.dyrehospitalet.kvl.dk/ATK%20pages/Blodbanken/blodbank%20hund.
htm

For dem der kunne have lyst at vide lidt mere

Margrethe

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 27-03-03 07:24

"Smat" skrev d. 26-03-03 21:00 dette indlæg :
> [...]
> htm
>
> For dem der kunne have lyst at vide lidt mere

Godt link - og dermed blev den lille langhårede udelukket, idet han er
langt fra de 25 kilo, der er minimumsvægt for at blive donor!!! (4.5
kilo gravhund har jeg...)
Kh Christina med den mikroskopiske hund...

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 28-03-03 15:58

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message news:3e82997c$0$125

> langt fra de 25 kilo, der er minimumsvægt for at blive donor!!! (4.5
> kilo gravhund har jeg...)

wow, han er mindre end mine katte!

:Pia