MS Windows
briani 27239
Genstart i stedet for shutdown
Fra : Jens Chr.

Dato : 24-03-03 17:22

Hej NG
Jeg har lige lavet min søsters pc, men nu kan hun ikke vælge standby, og når
hun vælger turn off, genstarter den, der er installeret Win Xp pro, win Xp
Office, Norton Systemworks. Er der nogen der her nogen ide om hvordan dette
problem kan løses?

MVH

Jens Chr.

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 17:35

Jens Chr. skrev:

> [...]
> installeret Win Xp pro, win Xp Office, Norton Systemworks. Er der
> nogen der her nogen ide om hvordan dette problem kan løses?

Der kan være mange årsager til at den genstarter i stedet for at
lukke, men prøv at slå automatisk genstart fra og hold så øje med
hvad der sker næste gang den lukkes. Der vil måske komme en blå
skærm med en fejlmeddelelse i stedet.

Hvordan du slår automatisk genstart fra er beskrevet her:

Madsen.

Fra : kennybear

Dato : 24-03-03 22:30

"Jens Chr." skrev d. 24-03-03 17:22 dette indlæg :
> [...]
win Xp
> Office, Norton Systemworks. Er der nogen der her nogen ide om hvordan

Jeg kunne forestille mig at du skal tjekke i BIOS om den er sat op til
avanceret strømstyring, er den det?

//Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Neo.dk

Dato : 26-03-03 14:27

> når hun vælger turn off, genstarter den, der er installeret Win Xp pro
> MVH Jens Chr.

prøv evt at fjerne lyden til afslut windows, hvis lydfilen er defekt kan
ovenstående fænomen ske.

lyder tosset, men sandt er det

Neo