Udprint af frame - fejl (??)
Fra : Sven

Dato : 24-03-03 14:38

Hej.
Jeg har sat en knap på en frame på min webside til udprintning af samme
frame. Hvis jeg bruger følgende:

<input type="button" value="Print" onClick="return printPage(window)">

Udprinter den godt nok hele framen med inputfelter, tekst, grafik osv., men
ikke radioknapperne! Der er 5 muligheder styret vha radioknapper, og den
udprinter alle 5 muligheder, men selve radioknapperne mangler!!. Dvs man kan
på udskriften ikke se, hvilken knap der er valgt.

Nogen der har en løsning?

WindowsXP IE 6 med SP1 (både Win og IE 6)

Sven

Fra : Inger

Dato : 24-03-03 16:03

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på udskriften ikke se, hvilken knap der er valgt.
>
> Nogen der har en løsning?
>
> WindowsXP IE 6 med SP1 (både Win og IE 6)

Du har næsten sikkert en HP printer, og du bruger næsten sikkert HP's "WHQL"
drivere. Jeg har nemlig samme problem med disse i WindowsXP. Brug de
indbyggede drivere til din (HP) printer, og se om ikke det giver en forskel.

Hilsen
Inger

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-03-03 01:02

Sven <chanelle4@get2net.dk> skrev:

> Udprinter den godt nok hele framen med inputfelter, tekst, grafik
> osv., men ikke radioknapperne!

Og hvad så? Du kan jo ikke bruge radioklapperne til noget på en
udskrift.

Du bør slukke for alt det der ikke skal udskrives under udskrivningen,
det kan være menuen (som du heller ikke kan bruge på papir) og
andre ting.

Lav en css-fil specielt beregnet til udskrivning, og kald den med:

<link href="print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print">

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Sven

Dato : 26-03-03 06:37

> Og hvad så? Du kan jo ikke bruge radioklapperne til noget på en
> udskrift.

Jo, det kan jeg faktisk, da udskriften er en slags kvittering for bl.a.
hvilken en af radioknapperne der er selected ved afsendelse (efter tryk på
afsendelse kommer et udprint med de felter der er udfyldt, samt hvilken en
af radioknapperne der er valgt). Da det er en udskrift af en frame og ikke
en hel webside er der ingen uvedkommende menu'er eller andet på udskriften.

Sven

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-03-03 17:47

Sven <chanelle4@get2net.dk> skrev:

> Jo, det kan jeg faktisk, da udskriften er en slags kvittering

OK, har du et link til problemet? Ellers er det jo ikke nemt at
finde fejlen.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Sven

Dato : 26-03-03 22:40

> OK, har du et link til problemet? Ellers er det jo ikke nemt at
> finde fejlen.
>
> --
> Allan
> http://html-faq.dk

Fejlen er fundet. Det er min printerdriver, og slet ikke IE6, HTML
programmering eller andet, der forårsager dette. jeg har skrevet til HP
support (det er en 1220C A3 HP printer).

Sven