Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kvalitet billige batterier?
Fra : JH

Dato : 24-03-03 11:14

Jeg kan se at www.batterier.dk
har et uoriginale NB-2L batterier (til mit
Canon Powershot S45) til kr. 299,-.
Det originale koster omkring det dobbelte.
Er der forskel i kvaliteten eller kan man
uden videre købe de billigere udgaver?

Vh JH

Fra : Morten

Dato : 24-03-03 11:39

"JH" <jh@jh.jhjh> wrote in message
> [...]
> Canon Powershot S45) til kr. 299,-.
> Det originale koster omkring det dobbelte.
> Er der forskel i kvaliteten eller kan man

Det burde der ikke være noget problem i. Kvalitets/ydelsesmæssigt er det
næsten det samme. I alt fald med de uoriginale batterier til mobiltelefoner
jeg har prøvet. Jeg vil til enhver tid foretrække uoriginale fremfor
originale alene pga. den store prisforskel.

Jeg har selv bestil et uoriginalt til mit S50 (samme batteri) hos
www.thansen.dk
Godt nok skal man der betale porto, men skulle have et par andre varer fra
dem samtidigt og de gange jeg har handlet - og en enkelt gang byttet - har
kørt 100% efter bogen.

Btw. bestilte det lørdag aften kl. 'lidt i midnat' og ifølge tilsendte TT
nr. er pakken afsendt søndag og er her til middag allerede anmeldt til
afhenting. Det er gik sqi hurtigt!

Mvh
Morten

Fra : JH

Dato : 25-03-03 10:26

Morten wrote:
> [...]
> varer fra dem samtidigt og de gange jeg har handlet - og en enkelt
> gang byttet - har kørt 100% efter bogen.

Jeg skal lige høre:
Til det originale Canon batterier er der et lille "stikdæksel" med,
så man kan have batteriet i feks en lomme, uden at ødelægge
stikkene. Er dette stikdæksel også med til de uoriginale?
Det bliver ikke vist på billederne, hverken hos thansen.dk
eller batterier.dk

Vh JH

Fra : Morten

Dato : 25-03-03 10:41

> [...]
> stikkene. Er dette stikdæksel også med til de uoriginale?
> Det bliver ikke vist på billederne, hverken hos thansen.dk

Det ser jeg i aften. Har ikke fået hentet batteriet endnu.

Men hvis det ikke er med betyder det jo heller ikke noget.
I den Lowepro taske jeg fik anbefalet og har købt (takket være gode råd her
fra gruppen :) ) er der særskilt rum til batteri og der er ingen risiko for
kortslutning.

Og desuden; så længe man kun har to batterier - ét originalt og ét
uoriginalt har man jo også kun brug for et cover, da der jo altid vil være
ét batteri i kameraet ;)

Men ellers, så kan man finde små læderposer til billige penge i de
forretninger der handler med sten og krystaller, så skulle man smide coveret
væk er det vist heller intet problem (man kan jo også bare selv sy én...).

Mvh
Morten

Fra : JH

Dato : 25-03-03 10:53

Morten wrote:

> [...]
> I den Lowepro taske jeg fik anbefalet og har købt (takket være gode
> råd her fra gruppen :) ) er der særskilt rum til batteri og der er

Ja, det er en fed taske - ikk!
Jeg er rigtig glad for min.

Sukh - min uvidenhed igen
Jeg troede det var for at beskytte stikkene mht til funktionen
af batteriet. Var ikke klar over det var aht kortslutning.

> [...]
> forretninger der handler med sten og krystaller, så skulle man smide
> coveret væk er det vist heller intet problem (man kan jo også bare

Det lyder godt. Bortset fra at jeg nærmest brækker armen,
når jeg ser en synål

Vh JH

Fra : Morten

Dato : 25-03-03 17:57

Så er batteriet hentet :)
Nej, der er ikke noget dæksel med, men at få et med til en værdi af 300 kr.
er efter min mening altså også lige i overkanten ;)

> Sukh - min uvidenhed igen
> Jeg troede det var for at beskytte stikkene mht til funktionen
> af batteriet. Var ikke klar over det var aht kortslutning.

Jo, for hvis man kortslutter et opladelig batteri _kan_ der ske frygtelige
ting. Og Canon vil jo ikke så gerne have en retsag på halsen, så de gør
selvfølgelig at for at undgå det. Se bare første del af manualen - den er en
stor advarsel mod alt muligt...(!)
Og skulle man have undgået manualen er chancen for at man nærkigger det
lille stykke plastic rimeligt stor...
Og så er der to typen af folk der kunne finde på at lægge et batteri i en
lomme sammen med nøgler oa. metalgenstande....

> Det lyder godt. Bortset fra at jeg nærmest brækker armen,
> når jeg ser en synål

Til kraftigere læder bruger man en (lille) hultang og noget kraftigt, helst
vokset, snor og en kraftig stum nål ;)

Mvh
Morten

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 25-03-03 11:59

"JH" <jh@no.spam> writes:

> [...]
> stikkene. Er dette stikdæksel også med til de uoriginale?
> Det bliver ikke vist på billederne, hverken hos thansen.dk

Der var ikke dæksel med til det jeg købte hos www.batterier.dk, men
som det blev nævnt andetsteds, så har man jo også kun brug for 1
dæksel, i hvert tilfælde sålænge man kun har 2 batterier.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : JH

Dato : 25-03-03 13:10

"Sten Bæk Sørensen" <sten_@baek-soerensen.dk> skrev i en meddelelse

> Der var ikke dæksel med til det jeg købte hos www.batterier.dk, men
> som det blev nævnt andetsteds, så har man jo også kun brug for 1
> dæksel, i hvert tilfælde sålænge man kun har 2 batterier.

Nemlig - så jeg har lige bestilt hos www.batterier.dk.
De sender *portofrit* i DK.

JH

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 24-03-03 11:42

"JH" <jh@jh.jhjh> skrev
> [...]
> Canon Powershot S45) til kr. 299,-.
> Det originale koster omkring det dobbelte.
> Er der forskel i kvaliteten eller kan man

Ifølge min fotohandler, som i øvrigt kun forhandler de originale til 900
kroner, siger han at det kan være ét fedt. Kapaciteten er den samme, og
da Canon ikke selv laver deres batterier, kan de meget vel være ens (med
undtagelse af et klistermærke).

Jeg ville ikke tøve et sekund med at købe et uoriginalt frem for et
originalt til den tredobbelte pris.

mvh
Peter

Fra : Morten

Dato : 24-03-03 12:33

> da Canon ikke selv laver deres batterier, kan de meget vel være ens

Reelt er der ikke ret mange, der selv laver deres batterier, men der er
nogle få, som i alt fald selv gør:
Sanyo
Panasonic
Sony(???)

Og så er der dem der stort set kun laver batterier:
GP (laver stort set kun batterier og opladere)
Saft
Varta

Resten køber batterierne hos ovenstående eller hos en af de utallige andre
(typisk kinesiske) batteri producenter og får sat deres klistermærke på.

Mvh
Morten

Fra : JH

Dato : 24-03-03 20:46

Morten wrote:

> [...]
>
> Resten køber batterierne hos ovenstående eller hos en af de utallige
> andre (typisk kinesiske) batteri producenter og får sat deres

OK - så er der vist ikke noget, at være i tvivl om
Tak for hjælpen Morten og Peter.

JH

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-03-03 13:00

Mit Thansen batteri opgav ævret på under et år, efter kun få opladninger
per måned. De har dog indvilget i at ombytte det. Det kommer dog først
på lager i næste måned.

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,

Fra : Morten

Dato : 26-03-03 15:09

Og hvor tit har du brugt dine canonbatterier? Lige så meget som dit Thansen?
Opladelige batterier har bedst af at blive brugt.
Faktisk er det en god idé at mærke sine batterier med nr. 1 - 2 - 3 og hver
gang man får lyst/brug for at lade det i kameraet op, sætter man det til
opladning og tager det næste i rækken...

Mht. kvaliteten af deres mobilbatterier har jeg ikke kunnet konstatere at de
uoriginale er ringere end de originale - har prøvet begge dele. Og de er
levende ca. lige længe. Jeg har en Nokia 3510 med originalt LiIon batteri og
har haft den ca. 1/2 års tid. Og batteriet er da på nuværende tidspunkt ved
at være ligeså ringe som det uoriginale jeg havde til 3310'eren blev på ca.
samme tid. Min lillesøster har haft samme oplevelse.

Mvh
Morten

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-03-03 10:48

> Og hvor tit har du brugt dine canonbatterier? Lige så meget som dit
Thansen?

Ja - jeg har skiftet mellem alle 3. De originale er bare noget ældre men
fungerer stadigt fint.

/A