Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitale billeder - lavet til plakater hvo~
Fra : J. Nymann

Dato : 24-03-03 00:27

Er der nogen der ved hvor man kan få "udskrevet / trykt" billeder fra et
digital kamera i plakat størrelse evt. 100x70cm og hvilken opløsning / dpi
er krævet for at få et acceptabel resultat. Det må godt være en smule
grumset, da man jo skal se det på afstand..

mvh. Johnni

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-03-03 00:35

J. Nymann <jnymann@email.dk> skrev:
> [...]
>er krævet for at få et acceptabel
>resultat. Det må godt være en smule
>grumset, da man jo skal se det på afstand..

Har fået lavet et par test-strimler i 70x100 af både 2 og 3 Mpix
filer hos slidemakers. 2 Mpix blev OK med en vis
betragtningsafstand - 3 Mpix rigtigt flot.
Jeg mener at de har deres priser sov. på en hjemmeside.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Lars [8210]

Dato : 24-03-03 06:36

J. Nymann wrote:
> [...]
> opløsning / dpi er krævet for at få et acceptabel
resultat. Det må
> godt være en smule grumset, da man jo skal se det på

Hej Johnni

Der er mange Kopicentre der tilbyder at lave store prints.
F. eks. Frederiksbjerg Kopicenter på Frederiks Alle i Århus

Jeg ved ikke om de er de billigste - men jeg puttede deres
pjece i lommen en dag jeg gik forbi - netop med henblik på
at lave plaketer...
..
Deres url er www.kopicenter.dk

Størrelser og Priser (Farve)
A2 150 - 250 kr ( Coated papr - High
Gloss)
A1 200 - 400 kr.
A0 400 - 600 kr.

Der må være mange såsanne i næsten alle byer.

Med hensyn til krav til filen - så prøv at kikke her;:

( Guide til printstørrelser)

http://www.olympus.dk/digital/print_size.htm

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Lars [8210]

Dato : 24-03-03 06:46

Rettelse ( Jeg må ikke være helt vågen endnu)
.
Deres url er www.kopicenter.as

Fra : nullergrisen

Dato : 24-03-03 07:03

Det kan vi da lave hos Aalborg Reklamefoto

hilsen

kai

Fra : paul

Dato : 24-03-03 10:26

Jeg fik lavet nogle rigtig gode hos www.lasertryk.dk
Men de forlangte at billederne skulle konverteres fra RGB til printfarvesystem. Det
gjorde jeg i photoshop.
De er meget billige hvis man bestiller for mindst 1000kr.