Hvor blev de begravet ??
Fra : erik

Dato : 23-03-03 23:58

Hej
Jeg har en ane i København, der omkring 1770 p.g.a. druk kom på "Pesthuuset", også
kaldet Sankt Hans Hospital og Claudio Rosses Stiftelse, der da havde til huse i
"Ladegården" (ca. der hvor Radiohuset ligger [eller lå]).
Da pesthusets kirkebog først begynder 1772 og jeg ikke tænker mig at de havde egen
kirkegård - hvor blev de så begravet ??
For måske er der "kirkegårdsregnskaber" .
--
Erik Reinert Nielsen

se venligst min webside
www.nogn.dk

Fra : dannebrog

Dato : 24-03-03 16:03

Det område lå dengang i Vor Frue Sogn, så der kunne du jo prøve i
kirkebogen.

m.v.h.

Ulrich

Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Steen Thomsen

Dato : 23-04-03 17:49

> [...]
> "Ladegården" (ca. der hvor Radiohuset ligger [eller lå]).
> Da pesthusets kirkebog først begynder 1772 og jeg ikke tænker mig at de havde egen

Prøv på Stadsarkivet i Fattigvæsenets protokoller. Jeg husker ikke lige
om de går så langt tilbage.
--

De bedste hilsner
Steen Thomsen