Hvilket bilspil?
Fra : Falcon

Dato : 23-03-03 23:11

Hvilket bilspil?
En kammerat har lige købt et rat og pedaler til PC og så spurgte han
mig om hviket bilspil han skulle investere i?
Det må meget gerne være et hvor man kører ude i "the real world",
altså IKKE Formel 1 eller andre baneløb.
Jeg har set nogle screenshots af Need for Speed Hot Pursuit 2 og det
ser ud til at være noget i den retning han er ude efter, men jeg vil
lige høre jeres mening om det er godt, eller er der andre der ligner
det, som er flottere?

Falcon

Fra : IcEmAn

Dato : 24-03-03 01:02

Midtown Madness 2!!

Fra : Gismo

Dato : 24-03-03 01:35

"IcEmAn" <fam_petersen2003@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Midtown Madness 2!!

GTA .. ved ikke om man kan bruge rat der :P

Gismo

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 24-03-03 12:26

Falcon wrote:
> [...]
> ser ud til at være noget i den retning han er ude efter, men jeg vil
> lige høre jeres mening om det er godt, eller er der andre der ligner

Forgængeren til det du nævner er besynderligt nok flottere på nogen
punkter og samtidig et spil med langt mere indhold, så kig efter

Need for Speed Porsche 2000/Porsche Unleashed også kendt som NFSV

Og skal man kunne køre helt frit i en by er Driver nok det bedste valg,
men det er lidt gammelt

Demoer af begge de omtalte spil kan findes på nettet.

Mvh

Bruno

Fra : Falcon

Dato : 25-03-03 17:59

On Mon, 24 Mar 2003 12:26:15 +0100, "iddqd@worldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

>Forgængeren til det du nævner er besynderligt nok flottere på nogen
>punkter og samtidig et spil med langt mere indhold, så kig efter
>
>Need for Speed Porsche 2000/Porsche Unleashed også kendt som NFSV

Jeg kunne godt tænke mig at se demoen, men de steder jeg har fundet
den på nettet står der " demo no longer available"
Er den allerede så gammel at de ikke mener den har interesse mere?

Jeg har prøvet demoen af Hot Pursuit 2 og det er garanteret noget i
denne retning han vil have, så hvis NFS Porche kan leve op til den så
vil jeg anbefale ham et af de to.

Falcon

Fra : DWM

Dato : 25-03-03 19:45

> Jeg har prøvet demoen af Hot Pursuit 2 og det er garanteret noget i
> denne retning han vil have, så hvis NFS Porche kan leve op til den så
> vil jeg anbefale ham et af de to.

NFS Porche Unleased overstiger alle andre NFS spil til dags dato, IMO,
så den kan du uden problemer anbefale ham.

/Kenneth Iversen

Fra : Rapper

Dato : 27-03-03 15:59

"Falcon" <jornlundtoft@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har prøvet demoen af Hot Pursuit 2 og det er garanteret noget i
> denne retning han vil have, så hvis NFS Porche kan leve op til den så
> vil jeg anbefale ham et af de to.

Jeg har selv NFSHP2 og et Logitech Formula Force GP rat m. pedaler. Force
Feedback'en fungerer slet ikke i det, så rattet er ikke brugbart i spillet
:-/

Det spil skuffer mig iøvrigt grumt i forvejen, fx ved at en Lotus Elise og
en BMW M5 kan have ens lyd, bilerne styrer som speedbåde (MEGET urealistisk)
etc. :-|

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : -=PEDERSEN=-

Dato : 24-03-03 13:02

Need for speed 2 Hot Pursuit er helt klart at foretrække frem for Midtown
Madness 2, jeg syntes ikke at grafikken er særlig flot i MM2, Driver er et
helt kanon spil, men jeg har ikke haft held med at får det til at virke med
G4 og Win 2000/XP.

Vh.

Pedersen

Fra : IcEmAn

Dato : 24-03-03 15:30

"-=PEDERSEN=-" <asd@asd.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt kanon spil, men jeg har ikke haft held med at får det til at virke

Nu kommer Midtown madness 3 også på et tidspunkt jo.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-03-03 17:44

Falcon wrote:
> [...]
> Det må meget gerne være et hvor man kører ude i "the real world",
> altså IKKE Formel 1 eller andre baneløb.

Insane fra Codemasters. Hent demoen på http://www.codemasters.com

Insane er et off-road spil med masser af forskellige gamemodes og en god
multiplayer-del. Minimumskravene er lave, men spillet kan indstilles til at
se rigtig godt ud på moderne maskiner. Uanset hvad, så er gameplayet helt i
top - jeg ved jeg ikke er den eneste der har et blødt punkt for dette
herlige spil. Og så er det rigtig fedt at spille det med rat.

-Sune

Fra : Martin K

Dato : 24-03-03 17:42

Falcon wrote:
> [...]
> ser ud til at være noget i den retning han er ude efter, men jeg vil
> lige høre jeres mening om det er godt, eller er der andre der ligner

Mafia - perfekt blandig af ræs og FPS

Desuden er NFS jo noget arcade agtigt. Det eneste rigtige ræs får man sq på
en bane IMO! F1 2002 ville være et oplagt bud, specielt med alle disse mods
der er kommet til det...

--
Martin K

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 24-03-03 01:05

Live for Speed.... godt nok på bane, men i almindelige biler.
og så er det endda gratis ;)

http://www.liveforspeed.net

Mikkel

Fra : Martin K

Dato : 24-03-03 18:50

Mikkel Gram-Hansen wrote:
> Live for Speed.... godt nok på bane, men i almindelige biler.
> og så er det endda gratis ;)

Helt gratis er det nu ikke - det er jo blot en demo

--
Martin K

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 25-03-03 11:33

Yep, men det er demo 0.2 der er på banen nu så det er ca. lige så godt som
et almindeligt fuldt færdigt spil ;)
Fed feature at man kan hælde passagerer ind og specielt at de påvirker
køreegenskaber på en realistisk måde.

Mikkel

PS: Og så er man jo lidt stolt over at der er en RaceSim Central bil med i
pakken af default skins ;)

Fra : Ole Sørensen

Dato : 25-03-03 14:47

Rally Championship

Ell hvis han er til det mere blandede: Mafia & GTA3

Fra : Martin K

Dato : 25-03-03 17:27

Ole Sørensen wrote:
> Ell hvis han er til det mere blandede: Mafia & GTA3

Historien og grafikken er klart GTA3 overlegen...

--
Martin K