Læg datoer sammen
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 23-03-03 22:51

Jeg ønsker i JSP at lægge et antal dage til en dato efter nedenstående
princip, men jeg kan ikke få det til at virker.
A er det antal dage jeg ønsker at at lægge til datoen

Date d = new Date();
for (int a = 0; a < 5; a++){
out.print("<option value='*Her skal dato også stå* '>" +
d.toString()+ a + "</option>");
}

Tilsyneladende kan man ikke bare ligge 1 til dato, så hvordan gør man så?

Allan Bach

Fra : Soren Davidsen

Dato : 24-03-03 10:31

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> writes:

> [...]
> }
>
> Tilsyneladende kan man ikke bare ligge 1 til dato, så hvordan gør man så?

Proev med;

Date d = new Date(System.currentTimeMillis() + (5*3600*24*1000));

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-03 14:03

"Soren Davidsen" <soren-usenet200303@tanesha.net> skrev i en meddelelse

> Proev med;
>
> Date d = new Date(System.currentTimeMillis() + (5*3600*24*1000));
>

> Mvh,
>
> --
> ___
> Soren Davidsen / o\
> Math student, ICSMA (_____)

Prøv at kigge på dokumentationen til den abstrakte klasse Calendar og
subklassen GregorianCalendar. De gør det meget nemmere at håndtere datoer,
som i dette meget simple eksempel:
GregorianCalendar c = new GregorianCalendar();
c.add(Calendar.DATE, 5);

Mvh
Jesper