e.c 1150
Fra : Peter Sepstrup

Dato : 23-03-03 22:05

Hej!!

Kan nogen give en forklaring på hvorfor følgende kun virker i Internet
Explore?

Problemet er at tabelen bliver fuld brede både i Mozilla, Konquer og Galeon
browsere under Linux? Virker % ikke under disse browsere og er man henvist
til pixel størrelse eller skal det bare gøres anderledes?

Mvh. Peter.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-03 22:55

"Peter Sepstrup" <peter@NOSPAMsepstrup.zapto.org> skrev :

>Kan nogen give en forklaring på hvorfor følgende kun virker i Internet
>Explore?

Kan være at de ikke kan lide at der er " omkring størrelserne,
men burde virke.

Kan være, at det har noget med doctype at gøre.

Ellers brug css til det.

PS. Et link til siden med problemet er altid rart, kunne være
noget, der gjorde det.

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 23:38

In news:d5bs7v4rtp3eecr6gakf02q46dtsd6k9kg@dtext.news.tele.dk,
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Kan være at de ikke kan lide at der er " omkring størrelserne,
> men burde virke.

tværtimod skal der helst være "" om kring values på properties

> Kan være, at det har noget med doctype at gøre.

Det tror jeg snarere der er galt... Hvilken doctype bruges der her?

> Ellers brug css til det.

100% Enig

> PS. Et link til siden med problemet er altid rart, kunne være
> noget, der gjorde det.

enig igen :)

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-03 00:10

"Michal" <nonexistant@fakedomain.INVALID> skrev :

>tværtimod skal der helst være "" om kring values på properties

I transitional html er angivelse af " ved størrelsesangivelse
ikke obligatorisk (og vist slet ikke nævnt) og det i forbindelse
med doctype eller mangle på samme kunne være årsag til at det
ikke virker.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-03-03 00:36

Michal wrote:

> tværtimod skal der helst være "" om kring values på properties

> Det tror jeg snarere der er galt... Hvilken doctype bruges der her?

Ja der er da en mulighed for at det er doctype, for der har jeg nemlig ikke
angivet noget... hvad skal man angive der? Det skal måske lige nævnes at
det bruges i forbindelse med php, se evt. på http://sepstrup.zapto.org det
er bl.a. nyhedsscriptet på forsiden det er galt med.

> 100% Enig

Det skulle jeg måske prøve...

Godt så... en gang til http://sepstrup.zapto.org

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-03 01:18

> [...]

>det bruges i forbindelse med php, se evt. på http://sepstrup.zapto.org det
>er bl.a. nyhedsscriptet på forsiden det er galt med.

det er ikke manglende doctype, der er årsag til fejlen.

Skal være
<hr>
<u>Sidst opdateret: 2003-03-21 01:09:55, sidste nyt fra

Iøvrigt er der flere <head> og<body>-tags, det må der ikke være
på en side.

Når du inkluderer indhold på en side, så er det kun selve
bodyindholdet, der skal være på den inkluderede side.

inkluderede side og iøvrigt har du også skrevet noget efter

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-03-03 07:00

Tirsdag den 25. marts 2003 01:17 skrev Knud Gert Ellentoft:

> det er ikke manglende doctype, der er årsag til fejlen.
>
> Skal være
> <hr>
> <u>Sidst opdateret: 2003-03-21 01:09:55, sidste nyt fra

Tak for det, nu virker det, jeg troede egentligt kun at man skulle bruge
lige noget nyt

> [...]
> bodyindholdet, der skal være på den inkluderede side.

> inkluderede side og iøvrigt har du også skrevet noget efter

Ja dem har jeg da vist været lige lovlig gavmild med...

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-03-03 18:00

Hej Peter

Peter Sepstrup wrote:
> Kan nogen give en forklaring på hvorfor følgende kun virker i Internet
> Explore?

Skulle umiddelbart virke i alle andre browsere også skulle jeg mene. I
den slags spørgsmål er det vigtigt at du giver et link til et fuld
eksempel. Et skud i tågen kunne være at du har et meget langt "ord"
(f.eks. en webadresse) som IE deler i to, men de andre browsere ikke
deler. Så vidt jeg husker deler IE nemlig gerne automatisk ord ved
bindestreger mens andre browsere ikke gør. Ellers kan det være et eller
andet "snask" i din kode.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk