Kirker i sognene
Fra : Bjarne Møller

Dato : 23-03-03 18:36

Findes der nogle hjemmesider eller landkort el lignende
der viser hvilke kirker der findes i sognene.

--

Venlig Hilsen

Bjarne Møller

bjarne_m@mail1.stofanet.dk

Fra : Varla

Dato : 23-03-03 19:01

"Bjarne Møller" skrev d. 23-03-03 18:36 dette indlæg :
> Findes der nogle hjemmesider eller landkort el lignende
> der viser hvilke kirker der findes i sognene.

DIS-Danmark har 1998 udgivet hæftet "Sogn, Herred, Amt"

Heraf fremgår både sogne og kirkedistrikter.

Hæftet er vistnok udsolgt fra DIS-Danmark, men man kan jo forsøge om det
kan skaffes eller lånes fra anden side, eventuelt antikvarisk.

mvh

Ejvind

http://www.kandu.dk/

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 23-03-03 19:17

http://www.sogn.dk/

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 23-03-03 19:39

On Sun, 23 Mar 2003 19:16:34 +0100, "Jes Søndergaard" <jes@cs.auc.dk>
wrote:

>http://www.sogn.dk/

Der er en lidt kringlet - men systematisk - vej:

- Søg sogn (i menuen til venstre)
- Søg via Stift -> Provsti -> Sogn (midt på skærmen)
- osv

medmindre du kun søger et enkelt sogn.

Der er også Kirkebilleder:

http://dis-danmark.dk/kirkeimg/

men her finder du vistnok kun de kirker der er billede af.

mvh
Bjarne Damsgaard
Vidensbase for slægtsforskere
http://www32.brinkster.com/sognetraef/

Fra : K. Thidemann

Dato : 23-03-03 22:17

wrote:

>http://www.sogn.dk/

Jeg har forsøgt at launch URL

Hvorfor kommer ovenstående side frem med 'virusadvarsel'

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Varla

Dato : 23-03-03 22:56

"K. Thidemann" skrev d. 23-03-03 22:17 dette indlæg :

> Jeg har forsøgt at launch URL
>
> Hvorfor kommer ovenstående side frem med 'virusadvarsel'
>
> Mvh
> Ketty Thidemann

Trods gentagne forsøg kan jeg ikke få min computer til at vise nogen
form for virusadvarsel når jeg starter linket:

http://www.sogn.dk/

Så mit bedste gæt er at det måske er dine sikkerhedsindstillinger.

I øvrigt er min antivirus opdateret i torsdags, så mit antivirusprogram
kan næppe være for gammelt.

mvh. /Ejvind

http://www.kandu.dk/

Fra : Sven Trønning

Dato : 24-03-03 04:21

> [...]
>
> Så mit bedste gæt er at det måske er dine sikkerhedsindstillinger.
>
> I øvrigt er min antivirus opdateret i torsdags, så mit antivirusprogram

Jeg beklager, også jeg får virusadvarsel når jeg starter linket, og mit
antivirus er opdateret i dag Søndag
MVH

Trønning

Fra : Varla

Dato : 24-03-03 09:30

"Sven Trønning" skrev d. 24-03-03 04:21 bl.a.:

> Jeg beklager, også jeg får virusadvarsel når jeg starter linket, og
mit
> antivirus er opdateret i dag Søndag
> MVH
>
> Trønning

Jeg har strammet samtlige sikkerhedsindstillinger inklusive behandlingen
af cookies til det maksimale, jeg har viruskontrolleret samtlige filer
på harddisken, jeg har tjekket for allerseneste version af
antivirusprogrammet, og jeg kan fortsat ikke få nogen virusadvarsel ved
at bruge linket

http://www.sogn.dk/

Så herefter resterer der vel egentligt kun et spørgsmål om der er
virus/orm eller lignende på din egen harddisk.

Jeg bringer herunder 2 links hvor man gratis kan få tjekket/fjernet orm
og virus fra sin computer:

Gratis fjernelse af orm på din computer:

http://www.mcafee.dk/item.php3?id=200210041022

Gratis scanning:

http://www.mcafee.com/myapps/mfs/default.asp

Hvis jeg skulle gætte på hvilket antivirusprogram du bruger, så ville
jeg gætte på Norton, men linkene her er i begge tilfælde McAfee som jeg
personligt betragter som det ene af verdens 2 bedste
antivirusprogrammer.

mvh. /Ejvind

http://www.kandu.dk/

Fra : K. Thidemann

Dato : 24-03-03 17:11

On Mon, 24 Mar 2003 08:30:10 GMT, "Varla" <Varla.news@kandu.dk> wrote:

>Så herefter resterer der vel egentligt kun et spørgsmål om der er
>virus/orm eller lignende på din egen harddisk.

Nej Ejvind

Jeg har ikke virus på min harddisk - har lige scannet ALT.

Har lige talt med 3. person der også er i stand til at få denne side
til at 'blinke og regere'.

Med venlig hilsen
Ketty Thidemann

Fra : Varla

Dato : 24-03-03 17:40

Det lyder mystisk, men det må ligge i enten browseren eller
browserprogrammet. Jeg bruger Explorer 6.0.2800.1106.

Den er opdateret med alverdens sikkerhedsprocedurer, så måske det er
derfor jeg ikke får advarsler.

I øvrigt har jeg forsøgt om jeg kunne få bare en lille bitte
virus-advarsel ved at prøve på en anden computer, men heller ikke der
kan jeg fremprovokere noget som helst i den retning.

Og så vil jeg da gerne understrege at jeg tager ALLE Virus-advarsler
meget seriøst. Dels på grund af mit tidligere arbejde som
sikkerhedsansvarlig for flere hundrede computere, men også fordi jeg i
min e-mail korresponderer med 4-500 slægtsforskere, hovedsageligt lige
så gamle som jeg selv eller ældre, og jeg er til hver en tid nervøs for
at rundsprede en Virus, Orm eller andre computerrædsel til dem.

Jeg har også gentagne gange hjulpet folk af med allerede lagrede vira,
dette også så sent som siden 1. marts i år, hvor især Lirva (April de
Lavigne) har huseret her i landsdelen (Avril=lirvA).

Og når jeg bliver opmærksom på Vira så tilbagesender jeg omgående
advarsel til afsenderen (som ofte endnu ikke selv ved at hans/hendes
computer har påbegyndt automatisk rundsending). Jeg mailer endvidere til
alle de som jeg ofte ser har fået samme mail i en rundsending. Jeg
ringer til afsenderen der hvor jeg kender eller kan finde
telefonnummeret.

Så jeg er dybt bekymret over dit problem, men har du forsøgt

Ikke mindst fordi hovedparten af dem garanteret ikke som jeg har ret
meget sikkerhedskopiering, og ellers dataene sikkerhedskopieret på en
anden harddisk (ikke at forveksle med en anden partition).

Trods gentagne forsøg kan jeg ikke finde "din" virus, så uden temmeligt
megen supplerende information kan jeg nok ikke "regne den ud".

Hvilket antivirusprogram bruger du ? - For du er vel opmærksom på at
eksempelvis Norton kun finder ca. 90% af kendte Vira, medens McAfee og
Kaspersky finder omkring 99,8 - 99,9% af viraene (ref. fra Alt om Data).

Desuden er det min personlige erfaring efter at have hjulpet mange i
gennem en del år, at McAfee er et af de bedste programmer. McAfee vil i
mange tilfælde kunne redde dine data, hvor andre programmer kun kan
foreslå at slette filen.

mvh. /Ejvind

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Engmark

Dato : 24-03-03 18:50

On Mon, 24 Mar 2003 16:40:25 GMT, "Varla" <Varla.news@kandu.dk> wrote:

>Det lyder mystisk, men det må ligge i enten browseren eller
>browserprogrammet. Jeg bruger Explorer 6.0.2800.1106.
>
>Den er opdateret med alverdens sikkerhedsprocedurer, så måske det er
>derfor jeg ikke får advarsler.

Min Norton filerwall kommer med denne advarsel om forsøg på at
oprette en forbindelse via port 591

Remote adress www.sogn.dk (193.88.185.73) : fmpro-http (591)

Det kan være et forsøg på at installere en trojansk hest.
http://www.it-academy.cc/content/article_browse.php?ID=607

men kan også være en windows service port

mvh
Hans Engmark

Fra : Varla

Dato : 24-03-03 19:21

Jeg vil forsøge at finde anledningen til advarslen på port 591, men
umiddelbart lyder det som om

www.sogn.dk (193.88.185.73) : fmpro-http (591)

forsøger at kontrollere eller oprette de fornødne JAVA-installationer,
så måske er det bare din computer og/eller din firewall der skal
opdateres.

Men vær forsigtig. Svar fra nogle der ved mere om lige netop dette vil
være meget velkomne.

mvh. /Ejvind

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Engmark

Dato : 24-03-03 19:40

On Mon, 24 Mar 2003 18:21:29 GMT, "Varla" <Varla.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>
>forsøger at kontrollere eller oprette de fornødne JAVA-installationer,
>så måske er det bare din computer og/eller din firewall der skal

Jeg kører selvfølgelig med en ny og fuldstændig opdateret firewall.

Men jeg har før været inde på kirkeminsteriets hjemmesiden uden denne
advarsel. Hvad det skyldes, og om det er helt harmløst, kan jeg ikke
pt finde ud af.

Nu kunne det jo tænkes, at siden var en af de mange danske websites,
der blev hacket her i weekenden pga af situationen i golfen

mvh
Hans Engmark

Fra : Bente Poulsen

Dato : 24-03-03 09:42

Hej Bjarne
Jeg har for nylig købt CD-Rommen på Dis Danmark som hedder Slægt og Data, da
jeg her kunne få alle udgivelser af dette blad, til min glædelige
overraskelse var hæftet "Sogn, Herred, og Amt" også herpå, så hvis du har
interesse heri, vil jeg gerne maile det til dig.

Det er i PDF format

Venlig hilsen
Bente Poulsen

Fra : Alf Christophersen

Dato : 24-03-03 17:00

On Mon, 24 Mar 2003 09:42:20 +0100, "Bente Poulsen"
<stenbuk@paradis.dk> wrote:

> [...]
>overraskelse var hæftet "Sogn, Herred, og Amt" også herpå, så hvis du har
>interesse heri, vil jeg gerne maile det til dig.

Tja, det bryter dog vel med opphavsrettigheter etc. Slike filer er til
personlig formål, ikke for å donere til alle og enhver. Det antas vel
at ønsker man filen, kjøper man CD'en. Ikke sant??

Fra : Varla

Dato : 24-03-03 17:25

"Bente Poulsen" skrev d. 24-03-03 09:42 dette indlæg :
> [...]
har
> interesse heri, vil jeg gerne maile det til dig.

Det må være dette tilbud fra DIS-Danmark der tales om:

Slægt & Data på CD
CD-rom med alle hidtil bragte artikler i medlemsbladet Slægt & Data.
Artikler før 1995 er i rent tekstformat. Fra 1995 og frem til seneste
årgang rummer CD'en komplette medlemsblade i PDF-format. Læseprogrammet
Acrobat Reader er også med på CD'en.
Slægt & Data på CD koster 50 kr incl. moms

Bestilling kan foretages på dette link:

http://www.dis-danmark.dk/butikken.htm

mvh. /Ejvind

http://www.kandu.dk/