Fravel til "en af de små"
Fra : Morten Skjershede

Dato : 23-03-03 18:38

I eftermiddags måtte vi sige farvel til en af Blue Pearls killinger, den
mindste af dem.
Den kunne ikke klare kampen mere, til trods for fodring med sonde. Den nåede
at opleve "verden" en uge, og er nu hos alle den andre på Regnbuebroen.
Den havde kun taget 46 g på på en uge, og de sidste dage tabte den sig med
2-4 g.
Lidt trist, men også en konstatering af, at sådan er naturens gang.
Vi glædes dog over at de 6 andre tager flot på, dog har 2 af dem lidt
problemer med "øjenbetændelse"
Vi har badet øjnene flere gange i dag, og snakker med vores dyrlæge straks i
morgen tidlig og håber at komme problemet hurtigt til livs.

Hilsen
Ulrich & Morten + alle misser & børn.

www.dk-yeoman.dk
mass@dk-yeoman.dk
Yeoman Dk Cornish Rex & Hellig Birma
Dannebrog Gruppen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-03-03 19:31

"Morten Skjershede" <mass@dk-yeoman.dk> writes:

> I eftermiddags måtte vi sige farvel til en af Blue Pearls killinger, den
> mindste af dem.

Æv hvor trist..

Melissa sender fluks et trøstespinbrum til Blue Pearl og jer..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Trine Piltoft

Dato : 23-03-03 20:07

> I eftermiddags måtte vi sige farvel til en af Blue Pearls killinger, den
> mindste af dem.

Æv hvor trist - godt at det går så godt med de andre.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 23-03-03 20:21

Hej

Det gør mig meget ondt kender jo selv kun følelsen at for godt, vi har idag
og så mistet vores søde Frederik, som havde fået lungebetændelse og
pencillinen slog hans mave helt itu så trods han fik sonde tabte han sig
da han havde voldsom diarre så i samråd med dyrlæge fik han fred i
eftermiddag.

Så glæd jer over de andre 6, det gør vi ved vores 2 dejlige piger.

MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger Tilsalg
www.sacala.dk

Fra : Kate

Dato : 23-03-03 21:32

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in

> og så mistet vores søde Frederik, s

Æv, også jer. Sikke noget trist noget.
God vind med de andre killinger.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Elwarth

Dato : 24-03-03 19:50

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> vi har idag
> og så mistet vores søde Frederik,

> "Morten Skjershede" <mass@dk-yeoman.dk> skrev i en meddelelse

Hej Gitte, Morten & Ulrich.
Øv, hvor er det trist læsning. To dejlige killinger, som måtte opgive
kampen.
Jeg føler med jer.

Trøstehilsner
Dorthe

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-03-03 20:22

> [...]
> Den havde kun taget 46 g på på en uge, og de sidste dage tabte den sig med

Kære Morten & Ulrich

Øv... det er så trist at miste en killing, især når man har kæmpet sådan for
den
Men ja, det er desværre en af ulemperne ved at have med levende dyr at
gøre - det kan være en barsk beskæftigelse ind i mellem. Heldigvis gik det
hurtigt, så hverken den eller I har lidt for længe.
Godt I har de andre, som trives og vokser!!

> [...]
> Vi har badet øjnene flere gange i dag, og snakker med vores dyrlæge straks
> morgen tidlig og håber at komme problemet hurtigt til livs.

Øjenbetændelse hos ganske små killinger er ret almindeligt - det er oftest
en kombination af ny-åbnede øjne og bakterier fra moderens mund, når hun
vasker dem i hovedet (så får de jo bakterier ind i øjnene) - og kan som
regel klares med kamille-badning så ofte som nødvendigt (for at holde øjnene
åbne, så skidtet kan komme ud) og gerne Raikus "vidunderdråber"
(hjemmeblandet rødt desinficerende væske, som ikke svier eller noget). Hvis
betændelsen varer længere end nogle dage, skal der lidt skrappere midler
til - Fucithalmic eller Terramycin (det sidste er nok det bedste, for
Fucithalmic kan svie lidt).

Mange hilsner
Camilla

Fra : Birgitte

Dato : 23-03-03 21:23

> [...]
> Vi har badet øjnene flere gange i dag, og snakker med vores dyrlæge straks
> morgen tidlig og håber at komme problemet hurtigt til livs.

Ævvvvvv hvor er det træls,- det er aldrig spændende at miste en killing der
ellers ville have haft et alen langt liv forude.
Men det lyder til, at I ellers har helt styr på det hele, herfra krydser vi
alt for undersøgelserne imorgen.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Kate

Dato : 23-03-03 21:31

"Morten Skjershede" <mass@dk-yeoman.dk> wrote in

> I eftermiddags måtte vi sige farvel til en af Blue Pearls
> killinger, den mindste af dem.

Æv, hvor trist

Godt at de andre stortrives så i da i det mindste har det at glædes
over.

Fra : goofy

Dato : 24-03-03 20:48

Hej

Det er jeg ked af at høre- ønsker jer al held og lykke med de andre

Sonja & Steen Vinbæk