MS Windows
briani 27239
Boot på W95
Fra : J W Nielsen

Dato : 23-03-03 14:59

Hej !
En bekendt afleverede ungernes W95 PC til mig - den ville ikke starte:
Fandt først ud af, at der var ændret i Bios, således at harddisken ikke mere
fandtes. Den satte jeg til auto - og tjekkede bootsekvensen var A, C,
SCSI...
Nu starter den så op, men vil ikke boote på C-drevet - den skriver at jeg
skal udskifte disken (det er jo en smule over målet, når det er en hd -
synes jeg). Jeg fandt i gemmerne en gammel W95 bootdisk og den kan jeg komme
lidt længere med - nu får jeg:

A:/

- og der står jeg så...
Hvordan får jeg den til at boote på C - alternativt hvordan får jeg gang i
CD-drevet så jeg evt. kan reinstallere W95.
Data på c-drevet er vigtigte og skal helst bevares !!!

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : Martin K

Dato : 23-03-03 15:04

J W Nielsen wrote:
> Data på c-drevet er vigtigte og skal helst bevares !!!

Det lyder på mig som om at HD'en er stået af. Så det bliver nok lidt svært
med genskabelsen af data, med mindre man vil betale mange penge for det...

--
Martin K

Fra : J W Nielsen

Dato : 23-03-03 15:55

> Det lyder på mig som om at HD'en er stået af. Så det bliver nok lidt svært
> med genskabelsen af data, med mindre man vil betale mange penge for det...

Hej - I er godtnok hurtige her...
Jeg kan tage et dir på C - jeg var også nervøs for, at hd var gået til...
Havde ikke tænkt på det med W98-bootdisken - det prøver jeg !!!

Mvh
Jørgen

Fra : Leony

Dato : 23-03-03 15:14

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg den til at boote på C - alternativt hvordan får jeg
> gang i CD-drevet så jeg evt. kan reinstallere W95.

Kan du skifte til C: og tage et dir?
Har du prøvet at sætte harddisken i din egen maskine? hvis ja virker den
der? før evt data over på din harddisk, mens tid er, når nu data på
ungernes harddisk er så vigtig. Hvis data ligger på din disk, så kan der
altid formatteres og installeres forfra uden tøven.

> Data på c-drevet er vigtigte og skal helst bevares !!!

Havde skrevet en masse om at tage backuppen frem fra skabet, men valgte
at slette det igen

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-03-03 15:16

On Sun, 23 Mar 2003 14:59:11 +0100, "J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej !

Davs

[snip]
> [...]
>CD-drevet så jeg evt. kan reinstallere W95.
>Data på c-drevet er vigtigte og skal helst bevares !!!

Lav en Win98 boot disk og brug den til at starte med. Den har nemlig
driver til CD-drevet med. Så er du fri for at rode rund med autoexec.bat
og config.sys. Derefter kan win95 geninstalleres.

HTH

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Poul Jensen

Dato : 23-03-03 21:59

Du står i a:\
Her skriver du
SYS C:

Mvh Poul

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-03-03 00:04

Poul Jensen wrote:
> Du står i a:\
> Her skriver du
> SYS C:

Men så skal du være sikker på at det er
samme windows vesion, sprog er under ordnet.
Ellers får du bare en pc der kun kan køre i DOS.

mvh
Henning

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-03-03 00:04