Maling af Pioner-jolle (hvordan?)
Fra : JE

Dato : 23-03-03 14:59

Jeg overvejer af male min gode gamle Pioner-jolle (10 fods). Den røde farve
er efterhånden ret falmet

Hvordan gør man egentlig det? Skal den grundes først, eller findes der
maling, som man uden problemer kan male ovenpå plastic'en (og givet fald,
hvilken?).

Mvh Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-03-03 16:24

"JE" <janelne@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3e7dbbed$0$24690

> [...]
>
> Hvordan gør man egentlig det? Skal den grundes først, eller findes der
> maling, som man uden problemer kan male ovenpå plastic'en (og givet fald,

Den kan ikke males, i hvert fald ikke med et godt resultat, og det vil ikke holde særlig
længe. Men vil du male den, skal du gøre sådan her:

Slib med groft sandpapir. "Vask" hele jollen ned med *masser* af acetone. Gerne fem-ti liter.
Fidusen er, at acetonen trænger ind i plastikken og blødgører denne. Sørg for at den får
masser af acetone. Mal så med en to-komponent maling, f.eks. Hempels 5555. Brug ikke nogle
epoxy grundere, de kan ikke hæfte alligevel.

Det er den eneste måde at gøre det på, men det bliver ikke godt...

Claus

Fra : JE

Dato : 23-03-03 21:29

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse "Den kan ikke
males, i hvert fald ikke med et godt resultat, og det vil ikke holde særlig
længe. "

Hej Claus

Tak for "advarslen". Efter at ha' læst dit svar, tror jeg at jeg dropper mit
lille projekt.

Mvh Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-03 02:43

"JE" <janelne@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for "advarslen". Efter at ha' læst dit svar, tror jeg at jeg dropper mit
> lille projekt.

Som oftest, når de begynder at blive falmede, så går der heller ikke mange år, får de
begynder at "åbne" sig og tage vand ind. Navnlig hvis de altid har ligget med bunden opad i
solen...

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: *****