MS Windows
briani 27239
Gamle programmer der benytter com-portene.
Fra : Ivar

Dato : 23-03-03 13:41

I NT-versionerne af Windows (NT, 2K og XP), er ikke muligt at tilgå
com-portene direkte. Findes der virtuelle com-porte eller andre fiduser
der omgår det, således at det er muligt at benytte gamle programmer?

Ivar

Fra : Pico

Dato : 23-03-03 16:29

Ivar wrote:
> [...]
> com-portene direkte. Findes der virtuelle com-porte eller andre
> fiduser der omgår det, således at det er muligt at benytte gamle

Det kan godt være du har ret, men min XP ved ikke at den ikke kan
tilgå com portene så den gør det bare. I kælderen har jeg en "ældre"
pc stående til forskelligt. Når jeg roder med Win 2000 og XP der
virker com portene upåklagelig, så tror du ikke det kan ligge i at
der eventuelt ikke er installeret de rigtige drivere til bundkortet
eller com portene ikke er aktive i bios ?
Pico
Husk at fjerne SPAM i E-mail adressen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-03 17:01

"Pico" <IPdata@SPAMmail.dk> skrev :

>Det kan godt være du har ret, men min XP ved ikke at den ikke kan
>tilgå com portene så den gør det bare. I kælderen har jeg en "ældre"
>pc stående til forskelligt.

Du misforstår, selvfølgelig kan du bruge comporte i et NT-system,
men visse dosprogrammer skriver direkte til hardwaren udenom
Windows og det er ikke muligt i NT.

Fra : Pico

Dato : 23-03-03 21:23

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du misforstår, selvfølgelig kan du bruge comporte i et NT-system,
> men visse dosprogrammer skriver direkte til hardwaren udenom
> Windows og det er ikke muligt i NT.

Nå ja, sådan er det når man ikke giver sig tid til at læse ordentlig.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 23-03-03 22:16

On Sun, 23 Mar 2003 17:00:37 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Du misforstår, selvfølgelig kan du bruge comporte i et NT-system,
>men visse dosprogrammer skriver direkte til hardwaren udenom
>Windows og det er ikke muligt i NT.

Har du prøvet at disable porten i windows?
--

/Dan MOrtensen
Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted

Fra : Ivar

Dato : 24-03-03 19:27

Dan MOrtensen skrev:

> Har du prøvet at disable porten i windows?

XP blokerer for tilgang selvom porten er disablet.

Ivar

Fra : Niels Jordan Anderse~

Dato : 31-03-03 23:38

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> wrote in message
> I NT-versionerne af Windows (NT, 2K og XP), er ikke muligt at tilgå
> com-portene direkte. Findes der virtuelle com-porte eller andre fiduser
> der omgår det, således at det er muligt at benytte gamle programmer?

Jeg kender til et program der hedder DriverLINX fra SST - jeg tror måske nok
at det kan være (+ en masse flere forbehold) at det er det du søger. Men jeg
har aldrig brugt det - og aner det altså ikke. Søg på DriverLINX og SST på
google.
Det kan ihvertfald downloades på denne side http://sami.ticalc.org/tran8/
(søg påport95nt.exe på siden).

Prøv at se lidt på det.