Raid på P4PE ?
Fra : Lars

Dato : 23-03-03 13:05

Jeg er den lykkelige ejer af et P4PE bundkort samt en stabel UDMA diske.

Jeg har forsøgt og få RAID CTRL. til at køre med 2 stk. UDMA diske Western
Digital Caviar WD1200JB 120GB på følgende måde:

Forbundet disk 1 til PRI_RAID1 conn. som Master (Det vinklede stik).

Forbundet disk 2 til PRI_IDE conn. som Master. Derefter som slave.

Virkede ikke. Så kun en disk i Raid utility.

Derefter prøvet og flytte disk 2 til SEC_IDE conn. som Master. Derefter som
slave.

Det var det samme.

Så læste jeg i "manus" og blev forvirret.

Der står der:

You can use any one two of the parallel ATA and SATA connectors or all tree
connectors. ...? (side 2-20)

Det burde jo virke .

Derefter på side 5-25 :

a) Connect one parallel ATA HDD to PRI_RAID1 connector and one SATA to
either one of the two serial ATA connectors, using separate parallel ATA pr
Serial ATA cables.

b) Connect one Serial ATA HDD to each serial ATA connector, using
separate serial ATA cables.

c) Connect one Serial ATA HDD to the PRI_RAID1connector, and one serial
ATA HDD to either one of the two serial ATA connectors, using separate
parallel/serial ATA cables.

Det tolker jeg, som at man skal over på SATA, før man kan få et RAID.

Kort sagt. Er der nogle af jer der har et RAID0 til at køre med to stk.
parallel ATA diske på et P4PE ???

Hvis ja, så hvordan.

Lars

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-03-03 14:32

Lars skrev:
> Jeg er den lykkelige ejer af et P4PE bundkort samt en stabel UDMA
> diske.

Så mangler du bare en RAID controller.

RAID controlleren på P4PE, virker svjv med højst 1 ATA disk.
Den anden skal være SATA. Det er lidt langt ude, at man ikke kan
sætte 2 diske på RAID ATA kanalen, men det kan man altså ikke.
En ATA->SATA converter ville også være nok.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Lars

Dato : 23-03-03 16:24

ØØøøøv
Så må jeg jo købe en SATA disk ;o(

Underligt system.
Hvor tit vil man koble en SATA og en UDMA disk sammen ?
Hvad skal man med det?

Fra : BB

Dato : 23-03-03 20:26

"Lars" <moltke@nospampost2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ØØøøøv
> Så må jeg jo købe en SATA disk ;o(
>
> Underligt system.
> Hvor tit vil man koble en SATA og en UDMA disk sammen ?
> Hvad skal man med det?

Prøv at sætte en disk på raid (og kun alene) og en anden på ide (ved ikke om
den skal sidde alene, som master eller hvad). En jeg kender siger han har
fået det til at køre raid på den måde?

Post evt. dit forsøg.

VH
Brian Bjerg
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Lars

Dato : 23-03-03 21:39

Hej Brian.

Det har jeg prøvet.
Læs evt. starten på tråden. Der er beskrevet hvad jeg har gjort.
Det eneste jeg IKKE har prøvet er og strappe disken op til cable select, men
jeg regner med at master/slave jumperen giver det samme.
Gider du og hive fat i din ven?
Der er også et andet sted, hvor der er nogle der efterspørger en bios
opdatering til raid ctrl. men tråden der døede.

Det kan jo være man skulle tage sig sammen til at spørge ASUS. Jeg troede
bare der var bunker af mennesker her der brugte raid på P4PE.

Lars

Fra : BB

Dato : 24-03-03 13:04

> [...]
>
> Det kan jo være man skulle tage sig sammen til at spørge ASUS. Jeg troede
> bare der var bunker af mennesker her der brugte raid på P4PE.

Hej Lars.
Han siger det ikke er det samme Mobo. Hans er ASUS A7V8X. Måske er
princippet det samme?
Han siger også at hans drillede. Fik det løst med jumperne på HD. Han kan
ikke huske hvordan de skal stå.

Undskyld hvis jeg fik sat dine forhåbninger op
Jeg havde også dette Mobo, men solgte det igen efter jeg mente det ikke
kunne køre raid uden SATA diske.