MS Windows
briani 27239
Dvorak tastatur
Fra : Vagn Kofoed

Dato : 23-03-03 11:26

Jeg har fundet ud af at man kan definere sit tastatur til US-Dvorak lay-out.
Det foregår i "Tastatur" i "Kontrolpanel" (Win98).

Nu er spørgsmålet hvordan man definerer/placerer ÆØÅ samt de forskellige
specialtegn ?

Hyggelig hilsen
Vagn Kofoed

Fra : Anders Lund

Dato : 23-03-03 11:45

Vagn Kofoed wrote:
> [...]
> lay-out. Det foregår i "Tastatur" i "Kontrolpanel" (Win98).
>
> Nu er spørgsmålet hvordan man definerer/placerer ÆØÅ samt de

Her er der en som skriver noget om det:
http://www.fordimankan.dk/dvorak/

Nærmere:
http://www.fordimankan.dk/dvorak/install.html
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Simon Kamber

Dato : 23-03-03 11:55

On Sun, 23 Mar 2003 11:25:41 +0100, "Vagn Kofoed"
<vagnkofoedgylle@mail.dk> wrote:

> [...]
>Det foregår i "Tastatur" i "Kontrolpanel" (Win98).
>
>Nu er spørgsmålet hvordan man definerer/placerer ÆØÅ samt de forskellige
Ledte også efter det på et tidspunkt, men det eneste jeg kunne finde
var muligheden for at ændre i tasterne i linux. Så jeg lytter med i
håb om at nogle har en løsning til windåse-folket.

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 25-03-03 11:41

Fedt mand.
Jeg fulgte et af de link Anders Lund opgav, gik videre derfra til en norsk
side for Dvorak. Her var der et komplet setup til Dvorak med ÆØÅ i venstre
side(Z>W).
Der var bl.a. en .kbd-fil med og den inspirerede mig til at lave mit eget
Vako-keyboard. Og det arbejder jeg så med nu...

Tak til Anders
Hilsen
Vagn Kofoed

Fra : Simon Kamber

Dato : 26-03-03 16:45

On Tue, 25 Mar 2003 11:41:08 +0100, "Vagn Kofoed"
> [...]

>Der var bl.a. en .kbd-fil med og den inspirerede mig til at lave mit eget
>Vako-keyboard. Og det arbejder jeg så med nu...
Kan ik lige umiddelbart findet det link, hvor fandt du layoutet henne?