Indtastning af kirkebøger?
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 23-03-03 11:05

Da jeg nu alligevel har i sinde at "renskrive" kirkebøgerne for
Varapelev, så tænkte jeg på, om der mon var en formaliseret brugelig
form at gøre det på, ligesom folketællingerne i kip-projektet?

Jeg kan sagten finde nogle måder at gøre det på for egen fornøjelse,
men det ville jo være snedigt, om det kunne bruges i en større
sammenhæng en dag?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 23-03-03 11:28

On Sun, 23 Mar 2003 11:05:20 +0100, Kirsten Bjorneboe
<kirstenb@image.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan sagten finde nogle måder at gøre det på for egen fornøjelse,
>men det ville jo være snedigt, om det kunne bruges i en større

WinKip til kirkebøger er i betatest i øjeblikket og forventes færdig
senere på året, se evt. www.winkip.dk
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 23-03-03 16:39

On Sun, 23 Mar 2003 11:27:40 +0100, Lars J. Helbo <lars@salldata.dk>
wrote:

>WinKip til kirkebøger er i betatest i øjeblikket og forventes færdig
>senere på året,

Ok, det er der altså ikke endnu.

> se evt. www.winkip.dk

Hmm - det blev jeg nu ikke meget klogere af

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Bodil Madsen

Dato : 23-03-03 19:17

Hej Kirsten!

Prøv at spørge Lotte Brændegaard Hviid, hvordan hun gør. Hun har indtastet
mange kirkebøger, som kan ses på nettet. www.virgo-fyn.dk

med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 23-03-03 19:42

On Sun, 23 Mar 2003 19:16:44 +0100, "Bodil Madsen"
<annabodil@nyraad.net> wrote:

>Prøv at spørge Lotte Brændegaard Hviid, hvordan hun gør. Hun har indtastet
>mange kirkebøger, som kan ses på nettet. www.virgo-fyn.dk

Hun indtaster med det gamle KIP2-program. Det kan fås hos DDA, men det
er altså kun et DOS-program.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 23-03-03 22:52

On Sun, 23 Mar 2003 19:41:41 +0100, Lars J. Helbo <lars@salldata.dk>
wrote:

>Hun indtaster med det gamle KIP2-program. Det kan fås hos DDA, men det
>er altså kun et DOS-program.

Så tror jeg alligevel hellere, at jeg vil fortsætte i Word som en
tabel. Herfra kan det både konverteres til html og Excel. Hvis der en
dag kommer et formaliseret kirkebogs-indtastning, vil det formentlig
ikke genere mig at tage det en gang til, hvis ikke det kan
konverteres. Det er jo noget nemmere, når først det står på papir med
almindelige bogstaver.

Mine folketællinger på hjemmesiden er også indtastet igen til
formålet.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 24-03-03 11:23

<kirstenb@image.dk> wrote:

>Da jeg nu alligevel har i sinde at "renskrive" kirkebøgerne for
>Varapelev, så tænkte jeg på, om der mon var en formaliseret brugelig
>form at gøre det på, ligesom folketællingerne i kip-projektet?

Til din oringtering er kirkebøgerner 1741-1801 for døbte - viede og
døde for Varpelev sogn afskrevet.

Venlig hilsen

Hans Martin Laustsen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 24-03-03 13:00

On Mon, 24 Mar 2003 11:23:29 +0100, Hans Martin Laustsen
<laustsen@adslhome.dk> wrote:

>Til din oringtering er kirkebøgerner 1741-1801 for døbte - viede og
>døde for Varpelev sogn afskrevet.

Ja, det har jeg hørt noget om. Derfor er jeg også begyndt med 1814,
måske også for at begynde derfra, hvor kirkebøgerne er sat i skemaer,
så man ligesom kan vænne sig til, hvilke oplysninger man kan få.

Men jeg kunne da godt tænke mig at få afskrifterne af 1741-1801 til at
lægge på¨hjemmesiden engang. Hvis ikke de skulle have lov til (også)
at ligge på Varpelevs eneste hjemmeside, hvor så?

Venlig hilsen
Kirsten

--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 24-03-03 13:34

On Mon, 24 Mar 2003 12:59:46 +0100, Kirsten Bjorneboe
<kirstenb@image.dk> wrote:

>Men jeg kunne da godt tænke mig at få afskrifterne af 1741-1801 til at
>lægge på¨hjemmesiden engang. Hvis ikke de skulle have lov til (også)
>at ligge på Varpelevs eneste hjemmeside, hvor så?
Jeg forstår godt hvad du mener

vh

Hans Martin laustsen