Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til Smart Media formatering
Fra : Søren Lyngsøe

Dato : 23-03-03 11:01

Mine børn har fåeet mit gamle Olympus C820 L Digi cam. Efter jeg har haft SM
kortene i min USB læser kan kameraet ikke genkende dem længere. Nogen idé om
hvordan man kan formatere dem så kameraet igen kan genkende dem?

Mvh
Søren

Fra : Niklas

Dato : 23-03-03 11:13

"Søren Lyngsøe" <sclyng@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e7d85c0$0$42628$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> kortene i min USB læser kan kameraet ikke genkende dem længere. Nogen idé om
> hvordan man kan formatere dem så kameraet igen kan genkende dem?

Det bør du gøre i selve kameraet.

Venligst

Niklas

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-03-03 11:17

Søren Lyngsøe <sclyng@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]

Hej Søren
Jeg har set problemet omtalt før - der var det Windows XP, der
skabte problemet: den vil som default formatere kortet som fat-æh-
var det 16 eller 32 ? Ihvertfald kan kameraet ikke bruge noget
højere en den helt gamle, "flade" fat, så løsningen var blot at
formatere kortet i kameraet - der sku' gerne være et menu-punkt
til det.
De frafådede at formatere kortet i korlæseren og altså kun gøre
det i kameraet. Men så vidt jeg kan se er det blot et spørgsmål om
at huske at bede XP formatere kortet som "fat".

Håber det kan løfte sløret for dig.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Søren Lyngsøe

Dato : 23-03-03 11:32

Hej!

Jeg har prøvet at formatere i FAT. Desværre med samme resultat. Kameraet kan
stadig ikke genkende dem, og kan iøvrigt ikke formatere dem.

Søren

Søren

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-03-03 11:51

> [...]
>Hej!
>
>Jeg har prøvet at formatere i FAT.
>Desværre med samme resultat. Kameraet kan

Hmm - hat også læst om et program "Dreaming of Brazil" der kan
redde SM-kort. Men det sku' være redning efter formatering o.l. i
en MP3-spiller, der hedder Brazil.
Men hvis du kan finde programmet kan det måske redde dit kort.
Ellers prøv denne gruppe: http://www.stevesforums.com/phpBB2/
Jeg tror faktisk at det var der jeg læste om problemet. Læg mærke
til at der - bl.a. - er en gruppe "Memory Cards or Reades"
og "Olympus" hvor du kunne finde noget relevant.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)p

Fra : Søren Lyngsøe

Dato : 24-03-03 09:58

Dreaming of Brazil virkede. Det kunne ihvertfald redde det ene kort.

Det lader desværre til at programmet kræver at man har en RIO mp3 afspiller.
Heldigvis havde jeg sådan en gammel fætter liggende

Mange tak for hjælpen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-03-03 10:01

Søren Lyngsøe <sclyng@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
"Held er en meget overset hjæpende faktor mht. løsning af IT-
relaterede problemer"
Mig Selv

Selv tak

Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør"' >;o{)

Fra : emj

Dato : 23-03-03 12:46

On Sun, 23 Mar 2003 11:00:33 +0100, "Søren Lyngsøe"
<sclyng@tdcadsl.dk> wrote:

> Nogen idé om
>hvordan man kan formatere dem så kameraet igen kan genkende dem?

Kan man ikke formattere kortene i cameraet?
Hvis ikke, så må du have fat i den version af CamediaMaster, som
passer til C820.
Hilsen emj