Nokia 3650, bluetooth eller IrDA??
Fra : Peer

Dato : 23-03-03 01:36

Hej alle!

Jeg kunne godt tænke mig at lave backup, flytte filer/billeder mv. mellem
telefonen og min PC med Nokia's PC Suite, men hvad skal jeg vælge: Bluetooth
eller IrDA??

Jeg har søgt i nyhedsgruppen og set at nogen har haft problemer med PC Suite
og Bluetooth med 7650. Er der nogen der har positive erfaringer med
bluetooth og/eller IrDA med Nokia's PC Suite ?? Hvilket produkt brugte I? Er
der nogen der f.eks. har prøvet den Bluetooth dongle T. Hansen har, eller
f.eks. MidtData's IrDA adapter
(http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=Y-160)??

Peer

Fra : JMo.

Dato : 23-03-03 10:43

"Peer" <morninghair@hotmail.com> wrote in

> [...]
> brugte I? Er der nogen der f.eks. har prøvet den Bluetooth dongle T.
> Hansen har, eller f.eks. MidtData's IrDA adapter

Der har været problemer i forbindelse med PC Suite med stort set alle andre
BT-kort/dongles end Sockets PC-Card/CF-Card (dette kort er OK Nokia cert.,
og kaldes nogle gange for Nokia DTL-4)
( http://www.socketcom.com/product/bluetooth.asp )

Det forlyder dog at alle DigiAnswer baserede kort/dongles kan bruges - men
om det så passer tør jeg ikke sige.

IrDA har jeg ikke hørt/oplevet nogle særlige problemer med

Fra : Peter

Dato : 23-03-03 11:11

Jeg har lige fået den IrDA du omtaler fra Midtdata, den kører bare 110% både
med min 6610 og konen's 6510 gennem Nokia softwaren fra min 6610.

Peter

---

Fra : Ole Munk Riberholt

Dato : 24-03-03 22:46

jeg har købt den nævnte IrDA adapter fra MidtData og den lader til at
fungere fint nu.
Den skulle dog stilles til type Sigmatel 4000 og ikke infineon som er std.
(gøres under device man. i hardware tab'en under irda adapteren
Jeg kører win2k, og syncer med outlook til både mobil og en pda

Fra : Paw

Dato : 28-03-03 12:01

Kunne du ikke prøve at fortælle hvad du gør for jeg har irDA nu men kan ikke
starte datasuite 3650. Telefonen bliver fundet men datasuite siger at der
ikke er forbindelse.