Overclocking 300 Mhz->400 Mhz
Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-03-03 23:02

Nu har jeg overclocket min 300 Mhz til 400 Mhz.

Skal jeg forvente overophedning?

Er der nogen som har anskaffet ekstra ventilatorer til det indvendige
håndtag?

vh Flemming Rubini

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 22-03-03 23:21

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Nu har jeg overclocket min 300 Mhz til 400 Mhz.
>
> Skal jeg forvente overophedning?

Jeg går ud fra at det er en G3 baseret Mac.

Nu udvikler Motorola & IBmprocessorer ikek så meget varme som Intel & i
særdeleshed AMD CPu'er, men ikek desto mindre kan du gøre din mac
entjenesteved at støvsuge blæsere og ventilationsrister, stille din
computer et velventileret sted (ikke for tæt på vægge, radiatorer, ikek
på tykek gulvtæpper osv.

> Er der nogen som har anskaffet ekstra ventilatorer til det indvendige
> håndtag?

Du kunen vt. overveje at købe et køler hos en PC biks, men så skal du
gøre dit hjemmearbejde mht. dimensioner, fæstning osv.

--
- Peter +45 5192 3981
"Det er helt rigtigt at dømme dem til døden, når de forlader Islam"

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-03-03 01:11

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Du kunen vt. overveje at købe et køler hos en PC biks, men så skal du
> gøre dit hjemmearbejde mht. dimensioner, fæstning osv.

Vil ikke

Vil hellere spørge om der er nogen der har været der, købt T-shirten ...

Men jeg kunne selvfølgelig gøre som du siger mht. placering et
ventileret sted. Jeg sætter min sommervifte bagved indtil jeg er klar,
og henter spejlæggepanden frem...

vh Flemming Rubini

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 23-03-03 15:39

> [...]

> Men jeg kunne selvfølgelig gøre som du siger mht. placering et
> ventileret sted. Jeg sætter min sommervifte bagved indtil jeg er klar,

God ide. Nu hvor det er forår kan det jo også betale sig at holde
vinduer åbne på klem. Slå varmen fra i computerrummet og åbn vinduet.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-03-03 15:48

Hej Peter

3000 Peter Perlsø wrote:

> Jeg går ud fra at det er en G3 baseret Mac.

Nu véd jeg tilfældigvis, det er en Beige MT model, Flemming har...

> [...]
> entjenesteved at støvsuge blæsere og ventilationsrister, stille din
> computer et velventileret sted (ikke for tæt på vægge, radiatorer, ikek

Jeg har min egen tilsvarende stående ret tæt på en væg, så den står i et
hjørne og lige ved siden af en anden MT model. Blæser i Beige MT er
faktisk ret gode. Jeg har endnu ikke set temperaturen over 45-46º - selv
sidste sommer, der har været den hidtil varmeste her os mig, så jeg tror
ikke, det vil blive det store problem Hos mig er der ca. 10-12 cm fri
plads bagved og fuldstændig åben ovenover, så det hjælper jo selvfølgelig
også.

> Du kunen vt. overveje at købe et køler hos en PC biks, men så skal du
> gøre dit hjemmearbejde mht. dimensioner, fæstning osv.

Hvor i alverden vil du montere den? - på CPU'en? - Det er der ikke plads
til i en Beige MT!

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-03-03 18:39

> Hvor i alverden vil du montere den? - på CPU'en? - Det er der ikke plads
> til i en Beige MT!

Der er faktiskt to pladser i det indvendige håndtag til to styks, 5X5 cm
gætter jeg.

Termoreg.temp. svinger mell. 39-44 gr. celcius, så det er vel ok?
målt med G3Strip og G3/G4 Cache Profiler 1.5.

Fanme skægt at man kan lægge 100 Mhz oveni CPU hast. uden probs.

vh Flemming Rubini

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 23-03-03 18:59

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Fanme skægt at man kan lægge 100 Mhz oveni CPU hast. uden probs.

Tja, så skal du bare forvente at CPu'en levetid forkortes. MHz kræver
mere strøm, mere støm medfører mere varme, varme er al elektroniks
dødsfjende.

Såfrem du i overklokkeprocessen ikek har pillet ved bushastigheden,
skulle der ikke komme problemer med PCI-enheder (lydkort, netkort,
harddisk osv).