Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Spørgsmål.
Fra : Bent Mouritzen

Dato : 22-03-03 20:53

Hej derude.
Jeg har et spørgsmål, det minder måske lidt om det som Kent stiller
i en anden tråd, og så alligevel ikke.
Men her er det.

Man tager et billede med sit G 3, i bedste opløsning og komprimering.
Sender det til sit Photoshop 7.0, i Menuen Image / Imagezise kan jeg så
se målene på det så er 80,15 x 60,11 Cm, det vil jeg så ikke beskære
men blot skalere det ned til A4 størrelse samt bevare propertionerne, nemt
nok er det jo, men når jeg nu skalerer så meget ned, har jeg så haft noget
ud af at tage billedet i bedste opløsning ? Eller havde det været ligesågodt
at tage det i en mindre opløsning.
Kunne nogen med forstand på det her forklare lidt om det ?

Mvh Bent M

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 22-03-03 21:00

> Kunne nogen med forstand på det her forklare lidt om det ?
>
> Mvh Bent M

I imagesize fjerner du fluebenet i "Resample Image", så vil din
billede-opløsning gå op, når du taster eks. 20 cm ind i "width". altså giver
det flere pixels pr. cm.

Glenn