Skifteuddrag
Fra : Erik Brejl

Dato : 22-03-03 19:57

Jeg har lagts skifteuddrag på min ´hjemmeside fra kirkens gods i
Århuspmrådet.
Det drejer sig om gods der tilhører

Århus Bispestol
Århus Domkirke
Århus Domkirke øverste Kapellani
Århus Domkirke nederste Kapellani
Århus Frue Præst
Århus Hospitals Præst
Århus Katedralskole Konrektorat
Århus Katedralskole 5. Lektiehører
Århus Katedralskole Lektorat
Århus Katedralskole Rektorat
Århus Stiftsprovsti

---
Erik Brejl
www.brejl.dk

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 23-03-03 10:19

Hej Erik,

Et stor og flot arbejde du her deler med os andre. Tak for det.

Ved du om Nørre Galten Sogn, Galten Herred, Randers Amt og/eller Mejlby
Sogn, Øster Lisbjerg Herred, Randers Amt er med i Skanderborg
Rytterdistrikt?

vh
Erik P. Vinther

Fra : Erik Brejl

Dato : 23-03-03 12:04

"Erik P. Vinther" <epv@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ved du om Nørre Galten Sogn, Galten Herred, Randers Amt og/eller Mejlby
> Sogn, Øster Lisbjerg Herred, Randers Amt er med i Skanderborg
> Rytterdistrikt?

Svaret er nej i begge tilfælde.
Iflg. Arkivhåndbog Nørrejylland findes der fæste/skiftearkivalier for Nørre
Galten sogn i Bidstrup, Frisenvold, Klausholm, Kollerup, Dronningborg
Rytterdistrikt, Galten præstegods, Faurskov og Frijsenborg godser
og for Mejlby sogn i Klausholm, Dronningborg Rytterdistrikt, Århus
Stiftsprovsti, Århus Lektorat, Århus Frue Kapellani. og hospitalspræst gods,
Århus Hospitalspræsts gods og Århus Hospital godser

Hilsen
Erik Brejl

Fra : Britta Helseby

Dato : 23-03-03 22:19

> Ved du om Nørre Galten Sogn, Galten Herred, Randers Amt og/eller Mejlby
> Sogn, Øster Lisbjerg Herred, Randers Amt er med i Skanderborg
> Rytterdistrikt?

Hej
Nærmere Dronningborg Ryttergods. Skifteuddrag kan du finde på:
http://home5.inet.tele.dk/korvej/

Med venlig hilsen
Niels Sørensen

Fra : Erik P. Vinther