Ang. Mobilix : Sløv start...
Fra : DeltaPower

Dato : 19-03-01 23:09

Hejsa igen folkens...

Jeg brokkede mig lidt voldsomt over at Mobilix ikke gav ordentlig service,
men det viste sig at være PostDanmark der stadig ikke kan finde ud af at
levere vores post (jeg har kun boet her i 6 år ... så jeg forstår godt de
har svært ved at huske adressen )

Men den venlige dame i den anden ende af e-mailen, sendte mig en lille
forklaring, som der intet står noget om på Mobilix' hjemmeside:

"Vi har valgt at starte vores egne centraler, modsat mange
konkurrenter. Netop derfor er det begrænser hvor mange steder vi pt dækker,
og kan tilbyde ADSL. Nærmere betegnet er det 38 centraler fordelt på de 4
største byer."

Mere generelt omkring mit lille lokal-område, København, vil det sige at
nord for Lyngby er der nul mulighed, mens Hvidovre er det sydligste man kan
komme med ADSL hos dem... dermed bort jeg 3 km fra hvor Mobilix'
ADSL-forbindelse stopper ... fordi jeg bor på Virum central (altså ikke
bogstaveligt)...

DP

"A man who makes a mistake and don't correct it, makes another mistake" -
Konfutse

Visit my website: http://home.worldonline.dk/~dpower

Fra : Christian Erritsø

Dato : 19-03-01 23:42

"DeltaPower" <deltapower@spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
dækker,
> og kan tilbyde ADSL. Nærmere betegnet er det 38 centraler fordelt på de 4

....nu har jeg læst den 4 gange, og jeg ved stadig ikke hvad hun mener... Har
de installeret deres servere i et hus for sig selv (hvilket jeg ikke kan se
er en funktionel fordel), eller er opbygningen af et andet telesystem
undervejs?. Hvis det er servere hun mener, hvilke konkurenter er det så der
ikke har deres egne?

Jeg er bare nysgerrig. Er der nogen der kan uddybe uden at afsløre interne
hemmeligheder?

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-03-01 00:07

"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ...nu har jeg læst den 4 gange, og jeg ved stadig ikke hvad hun mener...

Tja, det eneste jeg kan forestille mig er at hun mener at Mobilix som de
eneste har opbygget deres eget voice-central net. Godtnok baseret på rå
kobber fra TDC og ihvertfald med en del udstyr samhuset i TDC-bygninger

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Manhatten

Dato : 20-03-01 11:05

> Mere generelt omkring mit lille lokal-område, København, vil det sige at
> nord for Lyngby er der nul mulighed, mens Hvidovre er det sydligste man
kan
> komme med ADSL hos dem...

Hmmm, sjovt. For Albertslund hvor jeg bor ligger længere væk fra kbh end
Hvidovre og min central er dækket. Men det er selvfølgelig oz vest for kbh.

/Manhatten

Fra : DeltaPower

Dato : 20-03-01 23:56

"Manhatten" <Some@where.com> wrote in message

> Hmmm, sjovt. For Albertslund hvor jeg bor ligger længere væk fra kbh end
> Hvidovre og min central er dækket. Men det er selvfølgelig oz vest for
kbh.

Det var mine egne undersøgelser udfra telefonbogen, ikke officielt fra
Mobilix ... skulle jeg måske have nævnt...

DP