MS Windows
briani 27239
Norton Ghost
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-03 17:09

Jeg har skiftet fra Norton Ghost 2002 til 2003 når jeg så skal lave en
backup af mit drev laver den 10 filer på ca 2 giga før lavede den en på 2,2
..
der er ca 15 giga der skal gemmes . jeg har prøvet høj kumprimering det
bliver det samme .er der et klogt hoved der ved hvorfor ??

Fra : Madsen

Dato : 22-03-03 17:24

Keld Petersen. skrev:

> Jeg har skiftet fra Norton Ghost 2002 til 2003 når jeg så skal
> lave en backup af mit drev laver den 10 filer på ca 2 giga før
> lavede den en på 2,2

Temmelig sikkert fordi at du enten kører FAT32 på drevet eller at
Norton er stillet til at splitte filerne ved 2 GB.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-03 19:52

den kører ikke fat 32 og den får det til at fylde mere ind der er på drevet
???

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-03-03 22:53

Keld Petersen. skrev :
> [...]
> der er ca 15 giga der skal gemmes . jeg har prøvet høj kumprimering det
> bliver det samme .er der et klogt hoved der ved hvorfor ??

Booter du på Ghost diskette ?
I FAT 32 er max fil størrelse 2 GB, og så laver den bare flere filer.
Jeg mener ikke at Ghost kan gemme på andet end FAT, FAT32 og CDFS, og ikke
på fx NTFS, men jeg kender ikke Ghost 2003.

Når Ghostet bliver større end 'debn aktuelle mængde data' skyldes det at
Ghost også medtager hvad der er i skraldespanden og skjulte filer, og hvis
der er lost files også.
Ghost tager det hele. Men du kan jo ryde op før du tager dit Ghost.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-03 10:26

ghost 2002 kan godt håndterer NTFS jeg har stadig den gamle bacup fra
maskinen var næsten helt ren så bruger jeg bare den mange tak for jeres
svar hilsen keld
"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e7cdb58$0$42582$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-03-03 13:28

Keld Petersen. skrev :
> ghost 2002 kan godt håndterer NTFS jeg har stadig den gamle bacup fra
> maskinen var næsten helt ren så bruger jeg bare den mange tak for jeres

Ghost 2002 kan tage et image af en NTFS disk, men kan ikke lægge imaget på
en NTFS disk.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Leony

Dato : 23-03-03 13:55

"Keld Petersen." <opper .dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er ca 15 giga der skal gemmes . jeg har prøvet høj kumprimering
> det bliver det samme .er der et klogt hoved der ved hvorfor ??

Der er noget jeg ikke forstår.
Ghost 2002 kunne presse det ned på 2,2 GB hvorimod Ghost 2003 bruger ~20
GB på det samme.
For mig lyder det lidt som om at du har en partition på 15 GB med ~2,2
GB data på.
Er det korrekt eller har du 15 GB data på din partition.

For mig virker det lidt som om at du vælger at ghoste hele disken (ink
den tomme plads) i 2003.
I 2002 valgte du kun at ghoste partitionen hvorved at den tomme plads
ikke spejles (hvilket jo kan være yderst pladsbesparende).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/