MS Windows
briani 27239
Broforbindelse mellem 2 netkort
Fra : MaRk

Dato : 22-03-03 16:14

Hej

Kan jeg ved en broforbindelse mellem mine 2 netkort dele internet med 3
andre pcer?
i stedet for en router?
I så fald hvordan?

Mvh
Mark

--
Køb din nye pc på www.mgrj.1go.dk

Fra : Asle Bjerva

Dato : 22-03-03 16:29

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i melding
> Hej
>
> Kan jeg ved en broforbindelse mellem mine 2 netkort dele internet med 3
> [...]
Ja det kan du med Internet Connection Sharing, men om du kan bruke det,
avhenger av Windows versjon.
ICS finnes for ME og XP, men jeg er ikke sikker på om man kan få det for
tidligere versjoner.
Det finnes imidlertid andre tilsvarende produkter, men de er som regel ikke
gratis.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-03 16:37

"Asle Bjerva" <abuse@hotmail.com> skrev :

>ICS finnes for ME og XP, men jeg er ikke sikker på om man kan få det for
>tidligere versjoner.

Kom sammen med Win 98SE.

Fra : Martin S.

Dato : 22-03-03 16:39

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan jeg ved en broforbindelse mellem mine 2 netkort dele internet med
> [...]

Det kan du godt. Men du kommer længst med en router med indbygget
switch. De koster fra 500,-
De 3 andre pc-ere kræver jo at den primære pc altid skal være tændt -
hvis de skal kunne gå på nettet.
Så du tjener nok det ekstra strømforbrug ind rimelig hurtigt.
Alternativt er at sætte pc-en som router med linux som styresystem.

Martin

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-03-03 21:34

Martin S. wrote:
> [...]
> Så du tjener nok det ekstra strømforbrug ind rimelig hurtigt.
> Alternativt er at sætte pc-en som router med linux som styresystem.

Enlighten me. Hvad forskel er der på strømforbruget om man kører med
en windows pc eller en linux pc?

mvh
Henning

Fra : Martin S.

Dato : 22-03-03 22:00

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Enlighten me. Hvad forskel er der på strømforbruget om man kører med
> en windows pc eller en linux pc?

Ingen hvis man bruger den samme pc ;)
Jeg ville bare vælge linux som router hvis jeg VILLE bruge en dedikeret
pc til dette. Det skulle efter sigende være det bedste også mht.
firewall osv. Jeg ville ikke bruge Microsoft Win xx version....

Fra : MaRk

Dato : 22-03-03 23:03

> [...]
> Så du tjener nok det ekstra strømforbrug ind rimelig hurtigt.
> Alternativt er at sætte pc-en som router med linux som styresystem.

Enig.

Men det er kun til et lille lan vi skal holde.
Ham vi skal holde det hos er meget langsom til at få bestilt den router.
Selv om der er næsten en måned til tror vi andre ikke rigtig han få taget
sig sammen.

Kan jeg blokke enkelte brugere fra at gå på nettet når jeg bruger min pc som
router?
Kommer det til at sløve min pc hvis jeg bruger den som router?

Mvh
Mark

Fra : Martin S.

Dato : 22-03-03 23:53

> [...]
taget
> sig sammen.
>
> Kan jeg blokke enkelte brugere fra at gå på nettet når jeg bruger min
Det kan du sikkert godt, men jeg kender ikke indstillingerne.. Kræver
sikkert et 3.partsprogram..

> Kommer det til at sløve min pc hvis jeg bruger den som router?
Ja, hvor meget ved jeg ikke. Men det tager nok 5% af cpu-resourcer vil
jeg tro - uden at jeg aner det..

Du får sikkert MEGET bedre svar i dk.edb.netværk