MS Windows
briani 27239
to ens mapper - meget mystifystisk
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 22-03-03 15:20

Jeg har et problem på mit systemdrev, idet der er oprettet to mapper med
navnet "programmer". Den ene starter med stor "P" og den anden starter med
lille "p".

Jeg har prøvet diverse måder at slette den forkerte mappe på, men får altid
meldingen "Det er ikke muligt at slette programmer : Mappen er ikke tom"
Der ER tjekket for skjulte filer og lign i mappen - den ER tom.

Jeg har lavet diverse reparationstjek på disken, defragmenteret, prøvet i
fejlsikret tilstand, prøvet i kommandoprompten uden nogen former for held.

Er der nogen der kender en metode til fjernelse af denne mappe uden at
skulle formattere????

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-03 18:40

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> wrote in message
> [...]
> fejlsikret tilstand, prøvet i kommandoprompten uden nogen former for held.

Prøv i _ren_ dos. Så er den mappe slettet.

mvh
Jepser

Fra : Leo.E

Dato : 22-03-03 21:05

> [...]
> fejlsikret tilstand, prøvet i kommandoprompten uden nogen former for held.
>
> Er der nogen der kender en metode til fjernelse af denne mappe uden at

Har du prøvet at omdøbe mappen,eller prøvet fra dos med, hvis det er xp
så skriv help det giver dig alle kommandoerne.
Leo

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 23-03-03 16:53

> Har du prøvet at omdøbe mappen,eller prøvet fra dos med, hvis det er xp
> så skriv help det giver dig alle kommandoerne.
> Leo

Omdøbning er også prøvet. Der får jeg følgende besked "Det er ikke muligt at
omdøbe programmer : adgang nægtet"

Kommandoprompten er heller ikke meget bevendt. Der kommer ingen
fejlmeldinger, men den hverken sletter eller omdøber når man beder den om
det.

Har endda prøvet at starte op på windows 95 startdisketter - men så kan jeg
jo ikke læse NTFS-disken.

Lars Christoffersen

Fra : Leo.E

Dato : 23-03-03 20:54

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> wrote in message news:<b5kl7v$8q6$1@news.net.uni-c.dk>...

> [...]
> det.
>
> Har endda prøvet at starte op på windows 95 startdisketter - men så kan jeg

Det kunne godt lyde som en systemmappe.
Har du prøvet i fejlsikret tilstand, det plejer at være F8 der
får den frem i opstarten.
Hilsen: Leo

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 24-03-03 16:39

> Det kunne godt lyde som en systemmappe.
> Har du prøvet i fejlsikret tilstand, det plejer at være F8 der
> får den frem i opstarten.
> Hilsen: Leo

Jeps, som beskrevet i mit oprindelig indlæg er det prøvet, og også uden
resultat. Jeg får samme fejlmeddelelse.

Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 23-03-03 17:25

Lars Christoffersen wrote:
> Jeg har et problem på mit systemdrev, idet der er oprettet to mapper
> med navnet "programmer". Den ene starter med stor "P" og den anden
> starter med lille "p".

Prøv at lade chkdsk/scandisk kigge på det.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 23-03-03 20:46

> Prøv at lade chkdsk/scandisk kigge på det.
> --

Tak for tippen. Som jeg skriver i min først post, så er det prøvet - endda
med flere programmer.

Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 23-03-03 20:55

Lars Christoffersen wrote:

> Tak for tippen. Som jeg skriver i min først post, så er det prøvet -
> endda med flere programmer.

Okay - jeg havde skimmet indlægget igennem da jeg kom på idén - men overså
ordet "reparationstjek".
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever